נדל"ן ותשתיות

שקד הכריעה: זו העיר הדרוזית הראשונה בישראל

אחרי ההכרזה על באר יעקב כעיר בישראל, איילת שקד מכריזה על עוד עיר חדשה בישראל, והפעם עושה היסטוריה עם העיר הדרוזית הראשונה שהוכרזה
שירה יום טוב |  1
איילת שקד וראש מועצת מעאר
שרת הפנים איילת שקד הכריזה לפני שעה קלה ובאופן מפתיע על שינוי סטטוס לישוב הדרוזי הראשון בישראל שיהפוך לעיר. מדובר בישוב מע'אר שממוקמת סמוך לכרמיאל בתפר שבין הגליל העליון לגליל התחתון. מע'אר מונה כ-24 אלף תושבים ולפי תוכניות מאושרות אוכלוסיית העיר צפויה לצמוח ל-30 אלף בשנים הקרובות. 
שקד הכריזה במהלך ביקור סאג'ור, בו נכחה בפגישה עם ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות על המהפך הצפוי בעיר ואמרה לראש המועצה המקומית מע'אר עו"ד פריד גאנם,"אני שמחה ונרגשת להכריז על העיר הדרוזית הראשונה בישראל"

דפוסי צפיפות התושבים ופרנסתם דומים לאלו של יישוב עירוני שפסק להתבסס על חקלאות. כפי שעלה בהמלצות הוועדה הגאוגרפית גליל מערבי, הרשות המקומית מע'אר קידמה והטמיעה מספר תהליכים תכנוניים, כלכליים, ופנים ארגוניים שאפשרו לה לעמוד בדרישות משרד הפנים לשינוי מעמדה המוניציפאלי ממועצה מקומית לעיר. 
הכרזת המועצה המקומית מע'אר כעיר עשויה להשפיע על תדמית היישוב ועל האטרקטיביות שלו בכל הקשור בפיתוח יישובי בכלל ובפיתוח תעסוקה ומסחר בפרט.

"על פי תפיסתי כל רשות שתוכיח עצמה בפיתוח, בייעול תהליכים ארגוניים, בצמיחה כלכלית ובהגדלת ההכנסות העצמיות תקבל מאיתנו סיוע בגדילה וביצירת יכולות חדשות. מע'אר הוכיחה את עצמה והיא ראויה להתקדם ולהיות עיר חשובה בישראל. זוהי עוד הוכחה לקשר האמיץ והחזק בין העדה הדרוזית לבין העם היהודי. השותפות הזו באה לידי ביטוי לא רק בביטחון אלא גם בחיים האזרחים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש כאן יותר מוסלמים מדרוז. לא מקבלים את זה (ל"ת)
    מחמוד 10/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור