נדל"ן ותשתיות
הרכבת הקלה השלימה נסיעת מבחן: פתיחת הקו הראשון בקרוב
הושלם המקטע האחרון של נסיעות המבחן בקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן. נת''ע תמשיך בנסיעות הרצה עד לפתיחה המיוחלת של הקו בנובמבר 2022. ראש עיריית בת ים בירך
חברת נת''ע השלימה אמש (חמישי) את המקטע האחרון של נסיעות המבחן בקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן ותמשיך בנסיעות הרצה עד לפתיחה המיוחלת של קו הרכבת החדשה בנובמבר 2022.
שתי רכבות יצאו לנסיעת מבחן ראשונה ומלאה במסלול האדום, שעובר דרך יפו ונמתח לאורך 24 ק"מ, בתום יותר מ-6 שנים של עבודות. בשלב הבא, כבר בימים הקרובים, הרכבת תחל בסדרת נסיעות מבחן בבת ים וברחובות יפו לקראת הפעלתה המלאה הצפויה בעוד כשנה.
נסיעה זו תהפוך לשגרה, בה תחלוף רכבת מדי 3.5 דקות ב-24 תחנות עיליות ועשר תחנות תת קרקעיות, כולל תחנת אלנבי, החפורה בעומק של כ-35 מטרים. בכל רכבת יוכלו לנסוע 500 נוסעים.
צביקה ברוט, ראש עיריית בת ים בירך על כך בתכניתם של אודי סגל וספי עובדיה בגלי צה''ל: "הקו האדום מתחיל בבת ים, נכנס ליפו ומסיים בפתח תקווה. הלילה זו הייתה הפעם הראשונה שהרכבת נסעה את כל התוואי מההתחלה ועד הסוף. זהו רגע היסטורי, אחרי שנים של סבל. התושבים ראו את החלום מתגשם ואת האור בקצה המנהרה".
עוד הוסיף ברוט, הנסיעה המסחרית האמיתית מתוכננת לעוד שנה. אני מקווה שהם יעמדו בזה, חייבים להריץ עוד נסיעות ולראות אם יש בעיות".
"עשינו היום היסטוריה, נסענו באופן מעשי מפתח תקווה לבת ים. פתחתו לראשונה את הקו מצד לצד עם מערכת מושלמת מבחינת חשמל קרונות ומסילה", אמר מנכ"ל נת"ע חיים גליק, והוסיף כי "לפנינו עוד הרבה מאוד עבודה של תיאום מערכות, אבל זהו יום היסטורי".
שר התחבורה לשעבר ח''כ ישראל כץ שיזם את הפרויקט בתקופתו הוסיף: "אירוע מרגש, מעטים האמינו שזה יקרה. כעת החזון מתגשם וכל הכבוד לעוסקים במלאכה"
במסגרת נסיעת המבחן הועמדו לבדיקה שורת המרכיבים של מכלול הרכבת, תקשורת, איתות, חשמל, המסילה, מצלמות, הקרונות עצמם, ומנגנוני ההנעה והבטיחות שלה.
כזכור, רק לפני כשלושה חודשים החלה נת''ע לראשונה לקיים נסיעות הרצה ראשוניות של הרכבת הקלה במקטע בין הרחובות ארלוזורוב לשנקר בעיר.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(12):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
9.ישראלישראל 12/2022/27הגב לתגובה זו0 0הגיע הזמן אחרי 20 שנה כמה עוד נחכה ....לכו תלמדו מהמטרו שבפריז כול שלוש דק רכבת .אני מפגרים אחריהם שנות אור .קלק מדינת ישראל על הכול יקר על כלום ושום דבר בושה בזיוןסגור
-
8.זה יקח קרוב לשנה (במקרה הטוב) לפני שהרכבת הקלה תפעל (ל"ת)בקרוב???? 10/2021/27הגב לתגובה זו1 0סגור
-
7.תשתיות תומכותצחי 10/2021/25הגב לתגובה זו2 0האם מסתכלים על התמונה הכוללת, לדוגמא חניה בתחנת קוממיות שתנגיש את הרכבת יותר, קישוריות לתחבורה נוספת כמו רכבתסגור
-
6.אם הרכבת תהיה איטית מי יעלה עליה??יצחק 10/2021/24הגב לתגובה זו2 1אף אחד לא מספר מהי מהירות ברכבת ובכמה תחנות תעצור ? אם זה יילך איטי אף אחד לא יעלהץעל רכבת אם יהיה לה הרבה תחנות בדרךזה יירח הרבה זמן !!!!!סגור
-
פקקים וחניות בתל אביב.... כולם.מגיב 10/2021/26הגב לתגובה זו2 0פחות זמן ופחות יאוש מלעמוד בפקקים ולחפש חניות זה בטוח...סגור
- טען עוד
-
5.מקווה שיהיו קווי אקספרסשי 10/2021/24הגב לתגובה זו5 024 תחנות זה האטה ליצירה, בזבוז של 2 דקות. זה אומר למעלה משעה בין פ"ת לבת ים. מקווה שיהיו רכבות שנעצרו רק ב6 תחנות בדרך. מי שצריך יכול להחליף רכבות מאקפרס למקומי ולהפך.סגור
-
לרכבות אקספרס צריך מסילה נוספתהסבר 10/2021/24הגב לתגובה זו1 0אחרת איך תעקוף את האיטית?סגור
-
4.כל הכבוד לישראל כץ.ניר 10/2021/23הגב לתגובה זו3 4היחידי שדחף והאמין.סגור
-
3.שנה שלמה נסיעות מבחן ביזבוז זמן וכסף שיפתחו השנה (ל"ת)הכי חכם 10/2021/23הגב לתגובה זו4 0סגור
-
2.יש לציין שהכל בזכות נת יהופרופ' אביבוביץ' 10/2021/23הגב לתגובה זו3 6יש לציין שהכל בזכות ממשלת נתניהו!!!!סגור
-
למה נתניהו?!איתן 11/2021/04הגב לתגובה זו1 0באותה המידה, בדיוק, זה יכול להרשם גם לזכותם של דוד בן גוריון, או בגין... או אולמרט או רבין...סגור
-
1.וואו לא ידעתי שישראל כ"ץ היה היזם, חשבתי שהוא רק חבר כנ (ל"ת)מדהים 10/2021/23הגב לתגובה זו4 0סגור