נדל"ן ותשתיות

קק"ל נרתמת לפינוי המפעלים: תשקיע כ-350 מיליון שקל להקמת פארק ירוק במפרץ חיפה

במסגרת תוכנית "מפרץ החדשנות" תשקיע הקרן בהקמת פארק ירוק בהיקף של אלפי דונמים על שטחי מפעלי בז"ן. ראש עיריית חיפה, עינת קליש-רותם: "מקומם של מפעלי התעשייה הפטרוכימית אינו בלב האוכלוסייה המתגוררת בו. כולי תקווה שהחסמים יוסרו ונוכל להביא את הבשורה המיוחלת למאות אלפי תושבים"

מערכת ice | 
עינת קליש-רותם, ראש עיריית חיפה (צילום ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
חזון עתידי למפרץ נקי: בעיריית חיפה פועלים ליישם את תוכנית מפרץ החדשנות, השואפת לפנות את מפרץ חיפה ממפעלים מזהמים ולפנות את השטח רחב הממדים עבור ריאות ירוקות, שטחי מסחר, תעסוקה וקרקעות למגורים. השבוע, החליטה הקרן הקיימת לישראל (קק"ל), הגוף הירוק הגדול במדינה, להשקיע למעלה מ-350 מיליון שקל בהקמת פארק ירוק ענק על שטחי מפעלי בז"ן.
בישיבה שהתקיימה בנושא במשרדי קק"ל השתתפו בין היתר יו"ר הקרן אברהם דובדבני, סגן ראש עיריית חיפה וסגן יו"ר קק"ל עו"ד דוד עציוני, וגורמים מקצועיים מטעם משרד ראש הממשלה.
יו"ק קק"ל, אברהם דובדבני התייחס ליוזמה ואמר: "קק״ל תשמח לקחת חלק בהקמת הפארק הירוק, שיהיה אחד הגדולים בישראל, ויוקם על שטחי מפעלי בז"ן ומסביב להם בהיקף של אלפי דונמים. קק"ל תזניק את הפרויקט עם מקדמה בהיקף של כ-350 מיליון שקל. אנו רואים בהקמת פארק ענק בצפון כשליחות ואין אזור ראוי יותר מאשר 'מפרץ החדשנות' אשר יוקם בחיפה".
"התוכנית אשר הוצגה על ידי יו"ר קק"ל, הולכת יד ביד עם החזון אותו מקדמות עיריית חיפה ורשות מקרקעי ישראל", הדגישה ראש עיריית חיפה, עינת קליש-רותם. לדבריה, "מפרץ חיפה הוא לא אתר הפסולת של ישראל ומקומם של מפעלי התעשייה הפטרוכימית אינם בלב האוכלוסייה המתגוררת בו. לפיכך, פועלת העירייה במטרה להוציא מהמפרץ את מפעלי התעשייה המזהמים, עליהם משלמים תושבי חיפה בבריאותם. עם התגייסות קק"ל למשימה לאומית זו כולי תקווה שהחסמים יוסרו מהדרך ונוכל להביא את הבשורה המיוחלת למאות אלפי התושבים בחיפה".
סגן ראש עיריית חיפה וסגן יו"ר קק"ל, עו"ד דוד עציוני, ציין: "כסגן ראש עיריית חיפה, אני מודה ומאושר על האמונה הגדולה של קק"ל בחיפה בכלל ובאזור המפרץ בפרט. אין ספק שעתיד חיפה הולך יד ביד עם השינוי המתבקש במפרץ, ולראיה הדחיפה קדימה של תוכנית רשות מקרקעי ישראל. אני מודה לכל העוסקים במלאכה - ראשי הרשויות, בהובלתה של ראש עיריית חיפה, עינת קליש-רותם, לגורמי הממשל, ממשרד ראש הממשלה דרך האוצר וכמובן לאנשי הנהלת קק"ל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה