נדל"ן ותשתיות
נתב"ג 2 יוקם בלב ים? זה המיקום המפתיע שתבחן הממשלה
צוות מומחים מציע להקים שדה תעופה על הים בין חיפה לעתלית, תוך ניצול מצבורי חול שהתגלו באזור, במטרה להקל על העומס בנתב"ג

בזמן שממשלת ישראל מתקרבת להחלטה היסטורית לגבי מיקום שדה התעופה המשלים לנתב"ג, צוות מומחים בראשות המהנדס דב רוזן מציע פתרון חדשני מפתיע.
על פי הפרסום ב-mynet חיפה, אינג' רוזן מציע הקמת שדה תעופה בינלאומי על הים, במרחק של כ-1.5 ק"מ מהחוף, בין חיפה לעתלית. הצעה זו מתבססת על מודלים בינלאומיים של שדות תעופה ימיים, ומטרתה לספק מענה לצרכי התעופה הגוברים של ישראל.
לדברי רוזן, שדות תעופה רבים בעולם נבנים כיום על הים, בשל יתרונותיהם הסביבתיים והתפעוליים. ההצעה כוללת מסלול המראה באורך של כ-3 ק"מ, הממוקם כך שרעשי ההמראה והנחיתה לא יפריעו לתושבי האזור. בנוסף, התגלה מצבור חול באזור המיועד, מה שעשוי להפוך את הפרויקט למשתלם כלכלית. הצוות מדגיש כי שדה תעופה ימי יאפשר פעילות תעופתית רציפה, ללא מגבלות רעש או בטיחות, ויחובר לתשתיות התחבורה הקיימות באזור חיפה.
כזכור שתי ההצעות הנבחנות כרגע להקים שדה תעופה חדש הן או נבטים שבנגב, או רמת דוד בצפון..
בלי קשר, בחודש דצמבר האחרון, לאחר החלת הפסקת האש בין ישראל ללבנון, קיבל שדה התעופה המחודש בחיפה אישור רשמי להיפתח ומי שעלתה על המסלול לראשונה היא חברת התעופה החדשה אייר חיפה, שמפעילה ממנו טיסות בינלאומיות ללרנקה, פאפוס וטיסות פנימיות לאילת.
לאחרונה הסתיים פרויקט שיפוץ מסלול הטיסה בשדה התעופה חיפה. הפרויקט כלל ריבוד מחדש של מסלול הטיסה, טיפול ייסודי בחוזק רצועת המסלול, החלפת גופי תאורה וסימון מחודש של המסלול. יחד עם זאת, שדה התעופה בחיפה מוגבל באורכו, ולכן אינו יכול לשמש כתחליף מלא לנתב"ג, והצורך בשדה תעופה משלים נותר בעינו.
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(4):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
3.שדה תעופהישראל שלי 02/2025/23הגב לתגובה זו0 0רעיון גאוני מעולה בהרבה מקומות בעולם זה קיים טוב מאוד לאיכות הסביבה ובטיחותי יותרסגור
-
2.למה לא להקים דרומית לבית שאןישראל 02/2025/23הגב לתגובה זו0 0ולפתח את בקעת הירדן השוממה ....סגור
-
1.מאוד מטופשאאאא 02/2025/22הגב לתגובה זו0 0רוב האוכלוסייה נמצאת באיזור המרכז, זה מעל לשעה להגיע לשם למי שגר במרכז, ומי שגר בירושלים או בדרום בכלל, בנוסף ללהגיע 3 שעות לפני זה לא באמת יוריד עומס מנתבג וגם לא הרבה ישתמשו בשדה הזה.סגור
-
ממש לא מטופשאבי 02/2025/23הגב לתגובה זו0 0השדה באילת הוא פיל לבן, לכן נותר בישראל רק שדה אח. ישראל היא כמו אי שהדרך לצאת מהמדינה היא דרך האוויר ואם חס וחלילה מכל סיבה שהיא השדה יושבת יש לך בעיה לצאת ולהיכנס לארץ, חוץ מזה חייב שיהיה שדה גם בצפון, קח את קפריסין, שני שליש מאיתנו 3 שדות תעופה, בולגריה, פחות מ-7 מיליון איש, 4 שדות תעופה בינלאומיים כאשר שניים מהם בבורגס ווארנה מרחק של 130 ק"מ, העיר לונדון, 10 מיליון תושבים, 5 שדות תעופה, חייבים שדה גם בצפון ובצורה חד משמעית, זה יעשה רק טוב למדינהסגור