נדל"ן ותשתיות
שיכון ובינוי ניצחה בבוררות, תקבל פיצוי של כ-150 מיליון דולר
אחרי שנים של תביעות הדדיות, משרד התחבורה הקולומביאני ישלם פיצוי עתק לחברה, שנמנע ממנה לסיים פרויקט מקומי בשל הליך תכנוני שגוי. החברה תתקבע גם פיצוי על אבדן רווחים. הבעיה: האם הכסף אכן יתקבל?
אחרי שנים של סחבת ותביעות בעניין, חברת שיכון ובינוי זכתה בהליך בוררות בנוגע לפרויקט Cundinamarca בקולומביה. על פי הבוררות, הפיצוי יעמוד על כ-305 מיליון דולר, כשחלק החברה עומד על כ-152.5 מיליון דולר.
כזכור, הזכיין בפרויקט, המוחזק בשיעור של 50% על ידי החברה, הגיש תביעת בוררות נגד מזמין הפרויקט - רשות התשתיות הממשלתית במשרד התחבורה הקולומביאני, בטענה שהחברה אינה יכול להשלים הקמת מקטעים מסוימים בפרויקט. הטענה המרכזית הייתה שכשל תכנוני של כביש אגרה בסמוך לבירה בוגוטה, מונעת השלמת הפרויקט. בשל העובדה שממשלת קולומביה הגישה תביעה נגדית, הוחלטו לקיים בוררות שבסיומה נקבע כי שיכון ובינוי תקבל פיצוי.
כאמור, בפסק הבוררות נקבע כי הסכם הזיכיון מבוטל וכי על הרשות לשלם ומחזיקות הפרויקט באופן מיידי פיצויים בסך של כ-1.336 טריליון פסו קולומביאני (כ-305 מיליון דולר, 50% של החברה).
בשיכון ובינוי הבהירו הבוקר כי "סכום הפיצוי שנפסק הוא נפרד לפיצויים אשר החברה עשויה להיות זכאית להם במסגרת ביטול ההסכם. עוד נקבע בפסק הבוררות כי התביעה שכנגד שהוגשה על ידי המזמין נגד הזכיין נדחית במלואה".
בהנחה שפסק הבוררות יאכף במלואו, החברה מעריכה כי סכום הפיצוי שנפסק יכסה את מלוא הוצאות הפרויקט (לרבות הוצאות המימון), וכן הכרה ברווחיות על כל ההון העצמי שהושקע בפרויקט, דהיינו רכיב אבדן רווחים. בשלב זה הצדדים רשאים לבקש הבהרות ממוסד הבוררות לגבי נוסח פסק הבוררות וקיימת אפשרות שתוגש על ידי המזמין בקשה לביטול פסק הבוררות. בשיכון ובינוי מודעים לאפשרות שיתכנו קשיים באכיפת פסק הבוררות, ועל כן אין כל וודאות כי אכן יתקבלו בפועל הפיצויים וכן אין וודאות לגבי מועד תשלומם וסכומם.
כזכור, לאחרונה הודיעה שיכון ובינוי אנרגיה על עזיבת המנכ"ל דידי פז, שהתפטר אחרי שנתיים בלבד בתפקיד. בתחילת החודש עברה שינוי נוסף כשנתי סיידוף הכריז על המנכ"ל החדש של הקבוצה - עמית בירמן.
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה