נדל"ן ותשתיות
מתקפת הביפרים פוגעת בחברות הישראלית? זו החברה שחוטפת מכה
במוקד הדאגה הסינית עומדת חברת מובילאיי הישראלית, המובילה בתחום הנהיגה האוטונומית. התקשורת הסינית מדגישה את שיתופי הפעולה של החברה עם יצרניות רכב מערביות גדולות כמו ב.מ.וו, אאודי ופולקסווגן, ומעלה תהיות לגבי הסיכונים הפוטנציאליים בשימוש בטכנולוגיה ישראלית
מתח חדש מתפתח בין סין לישראל בתחום תעשיית הרכב, כאשר התקשורת הסינית מביעה חששות גוברים מפני טכנולוגיות נהיגה ישראליות. על רקע אירועים ביטחוניים אחרונים, כמו פיצוצי הביפרים של חיזבאללה ודיווחים על תקיפות באיראן, מתפתחת בסין תיאוריית קונספירציה לפיה מערכות בטיחות ישראליות עלולות להשתלט מרחוק על כלי רכב ולגרום לתאונות.
במוקד הדאגה הסינית עומדת חברת מובילאיי הישראלית, המובילה בתחום הנהיגה האוטונומית. התקשורת הסינית מדגישה את שיתופי הפעולה של החברה עם יצרניות רכב מערביות גדולות כמו ב.מ.וו, אאודי ופולקסווגן, ומעלה תהיות לגבי הסיכונים הפוטנציאליים בשימוש בטכנולוגיה ישראלית.
סערה נוספת התעוררה סביב טענות למיפוי בלתי חוקי של כבישי סין על ידי חברה זרה מסתורית, שלפי הרמזים בתקשורת הסינית קשורה לישראל. משרד ביטחון המדינה הסיני טוען כי החברה רכשה רכבים עם מכשירי GPS ורדאר והשתמשה בחברה סינית מקומית לביצוע המיפוי, תוך העברת "סודות מדינה" למדינה שלישית.
התגובות לא איחרו לבוא: חברות רבות, ביניהן טסלה, ג'ילי, NAVINFO ו-DIDI, מיהרו להתנער מכל קשר לפרשה. מובילאיי מצידה פרסמה הצהרה המדגישה את מחויבותה לעמידה בתקנים ובדרישות החוק הסיני, תוך שהיא פועלת תחת פיקוח הגופים המוסמכים.
עוד ב-
המתיחות הנוכחית משקפת מגמה רחבה יותר של עימות טכנולוגי-מסחרי בין סין למערב, במיוחד על רקע האפשרות להטלת מכסי מגן אירופיים על מכוניות סיניות. עבור חברות טכנולוגיה ישראליות, המצב מציב אתגר כפול: התמודדות עם התחרות הטכנולוגית הסינית המתפתחת לצד גל גובר של לאומנות אנטי-מערבית בשוק הרכב הסיני הצומח.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.The game is overאלי לוי 10/2024/27הגב לתגובה זו0 0מובילאיי סיימה את הדרך, לא יהיה לה רכב אוטונומי, ההנהלה כושלתסגור