נדל"ן ותשתיות

מהפכה בסלולר בישראל: שחקנים חדשים בתחום הסלולר

לראשונה: משרד התקשורת פותח את תחום תשתיות הסלולר המתקדמות לתחרות משמעותית מצד יזמים חדשים, התוצאה: תשתיות תקשורת מתקדמות בפריסה נרחבת וכן באתרי קצה תוך אפשרות להפעלת אתר קצה עבור מספר רשתות במקביל
מערכת ice | 
חבילת סלולר הכי משתלמת (צילום freepik)
משרד התקשורת מפרסם היום (שלישי) שימוע תקדימי המאפשר לגופים נוספים להיכנס לתחום תשתיות הסלולר. במסגרת האסדרה החדשה, יזמים יוכלו להפעיל ציוד רדיו התומך בטכנולוגיית דור 5 עבור רשת ציבורית של חברת סלולר אחת או יותר ולספק עד 40% מהקיבולת של כל רשת, באמצעות התדרים שהוקצו לחברות הסלולר.
בהמשך, היזמים יוכלו להציע גם שירותי רשת פרטית לאתרי קצה, לעסקים גדולים ולמוסדות ציבוריים, מבלי שיוטלו על יזמים חדשים מגבלות רגולטוריות משמעותיות. 
בנוסף, הודיע המשרד כי בכוונתו לפעול לעדכון מדיניות השיתוף הקיימת, כך שכללי השיתוף החלים על היזמים יהיו מקלים יותר מכללי השיתוף שיחולו על חברות הסלולר, וזאת במטרה לקדם את התחרות בתחום תשתיות הסלולר ולעודד השקעה שתוביל לשיפור באיכות הרשתות בישראל.
שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי: "אנחנו מותחים את התחרות עד הקצה בתחום תשתיות התקשורת המתקדמות. על פי המדיניות החדשה, יזמים נוספים כמו חברת חשמל, קרנות הון ודומיהם, יוכלו לתת שירות לחברות הסלולר בפריסה נרחבת על גבי ציוד שלהם וכן לתת שירות לציבור בתדרי כלל החברות באתרי קצה כמו חניונים, מפעלים וכדומה. נמשיך להצעיד את ישראל בעז״ה לקדמת הבמה הטכנולוגית העולמית.".
מנכ"לית משרד התקשורת, עו"ד עינבל משש: "האסדרה החדשה מהווה צעד משמעותי לקידום התחרות בשוק הסלולר וישפר את איכות השירות לצרכנים. אנו מצפים כי המהלך יוביל להשקעות חדשות בתשתיות, לכניסת שחקנים חדשים לתחום שתוביל להאצת פריסת רשתות דור 5 ולשיפור הכיסוי והקליטה של הרשתות הסלולריות בכל רחבי הארץ, ובכך תחזק ותקדם את הכלכלה הישראלית. משרד התקשורת ימשיך לפעול להסרת חסמים ולעידוד השקעות בתשתיות התקשורת לטובת הצרכנים והמשק הישראלי"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה