נדל"ן ותשתיות

הטרנד שכבש את שוק הנדל"ן עושה קאמבק: כך תגנו על עצמכם מהונאות

טרנד קבוצות הרכישה, רשם קאמבק בשוק הנדל"ן הישראלי, אך עמה חזרו גם המגרעות. בעקבות סיפורה של קבוצת הרכישה ברמת גן, שנתקלה בקשיים וגרמה לחלק מחבריה לאבד את הונם, כך תשמרו על עצמכם טרם ביצוע ההשקעה בפרויקט

עו"ד שי שמש | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
משקיע שביקש לרכוש יחידת דיור ברמת גן באמצעות חברה יזמית מצא את עצמו בסיטואציה קשה לאחר שחברת היזמות פשטה רגל. החברה היזמית, שהציעה רכישת קרקע באמצעות ריכוז חברים לרכישה מרוכזת, לא הצליחה להשלים את הפרויקט.
חברי הקבוצה שנרשמה עבורם הערת אזהרה בטאבו הצליחו להגיע לדירה בסופו של דבר, אם כי נדרשו להוסיף כספים להשלמת הפרויקט באמצעות נאמן שמונה על ידי בית המשפט. לעומתם, אחד המשקיעים שלא נרשמה עבורו הערת אזהרה, איבד את כספו ונאלץ לפתוח בהליך פשיטת רגל.
קבוצות רכישה, שמטרתן להוזיל את עלויות הרכישה והבנייה על ידי איחוד משאבים, חזרו לאופנה לאחרונה. חברי הקבוצה נהנים משליטה על תכנון הפרויקט, אך נושאים בסיכונים כמו עיכובים בעלויות בלתי צפויות. במקרה זה, הקבלן פשט רגל והמשקיע נתקע ללא ביטחונות, לאחר שעמד ליפול בהשקעה של כמיליון וחצי שקלים.

עו"ד שי שמש, צילום: מיטל אזולאי
מומלץ לרכוש דירה ישירות מקבלן, שכן חוק המכר מחייב את הקבלן להעניק ערבות בנקאית שתבטיח את השלמת הפרויקט גם במקרה של פשיטת רגל. כמו כן, חשוב להביא עורך דין פרטי שייצג את האינטרסים האישיים ולוודא רישום הערת אזהרה לטובת המשקיע.
הכותב עו"ד שי שמש שותף במשרד כהן-שמש שעוסק בחדלות פירעון וליטיגציה מסחרית
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה