נדל"ן ותשתיות

מהפכה בנדל"ן בישראל: קבוצות הרכישה גורמות לשינוי קיצוני

רובי קפיטל: צפי לגידול של כ-50% בהתחלות בניה במסגרת קבוצות רכישה בשנה הקרובה
מערכת ice | 
נדלן-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
על פי ההערכות של חברת רובי קפיטל המתמחה במימון והשקעות בנדל"ן, בשנה הקרובה צפויה עלייה של כ-50% בסך הכל בהיקף התחלות הבנייה במסגרת קבוצות רכישה וגידול נוסף צפוי בשנה שאחריה.
מיקי ברגר סמנכ"ל מימון וליווי פיננסי בחברת "רובי קפיטל" מציין כי כאשר בוחנים את נתוני התחלות הבנייה במסגרת קבוצות רכישה (נתוני למ"ס) ניתן לראות שבשנה האחרונה (אפריל 2023 עד מרץ 2024) חלה ירידה בבנייה בפועל והחלו להבנות 415 יח"ד בלבד במסגרת קבוצות, לעומת 525 יח"ד במסגרת קבוצות רכישה בתקופה המקבילה אשתקד ו – 1,335 יח"ד בשנה שקדמה לה.

בחברה מעריכים כאמור כי בהמשך שנת 2024 ובשנת 2025 קצב התחלות הבניה יגדל באופן משמעותי ממספר סיבות. הראשונה, גידול של פעילות קבוצות הרכישה על רקע העלאת הריבית במשק מאז אפריל 2022. יזמים שרכשו קרקעות יקרות ועלויות המימון הכבידו עליהם מכרו את הקרקעות לקבוצות רכישה וכן חל גידול בהתארגנות של קבוצות לצורך התמודדות משותפת במכרזי מנהל. למרות הגידול שראינו בשטח בהתארגנות הקבוצות וברכישת קרקעות הוא לא בא לידי ביטוי בגידול בהתחלות הבנייה כי זמן המימוש מרגע הרכישה ועד קבלת המימון וההיתר הוא ארוך יותר בקבוצות רכישה מאשר בפרויקטים רגילים.
חברת רובי קפיטל היא מגופי המימון המובילים בתחום קבוצות הרכישה. בשנתיים האחרונות היא חתמה ונמצאת בהליכי התקשרות על הסכמי מימון עם מספר גדול של קבוצות בהיקף של כ-2,000 יח"ד ובחברה מעריכים כי עד סוף שנת 2025 רוב רובן של הקבוצות האלו יכנסו לשלב הביצוע.
גידול נוסף צפוי במסגרת התקדמות התכנון במתחמים מרובי בעלים פרטיים. במרכז הארץ יש מתחמים גדולים המחוזקים בחלקם על ידי בעלי קרקעות פרטיים כמו מתחם האלף בראשון לציון, דרום מערב בת ים, צפון מערב תל אביב, מתחם שדה דב, חוף התכלת בהרצליה ורובע גלילות. בחלק המתחמים כבר אושרו התוכניות המפורטות ובחלקם הם יאושרו בשנים הקרובות. כאשר התוכנית המפורטת מאושרת, בעלי הקרקע שהתארגנו מראש יכולים לצאת לבנייה מיידית באמצעות קבוצת רכישה והצפי הוא למאות פרויקטים כאלו בשנים הקרובות במתחמים השונים , כאשר אנחנו ברובי קפיטל ערוכים ללוות אותם במימון הבנייה.
רובי קפיטל  מתמחה במתן פתרונות מימון לפרויקטים נדל"ניים. מאז הקמתה לפני כעשור, החברה  ליוותה פיננסית הקמה של כ- 6,000 יח"ד בלמעלה מ – 30 ישובים בארץ והיקפי הפעילות שלה בתחום החוב מוערכים בלמעלה מ – 15.5 מיליארד שקל. החברה פועלת בשת"פ עם ארבעה בנקים ועשרה גופים מוסדיים מובילים ועל לקוחותיה נמנות קבוצות רכישה, חברות יזמיות בינוניות וגדולות לרבות חברות ציבוריות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה