נדל"ן ותשתיות

פרויקט הענק אושר: מגדל של 46 קומות ומגדל משרדים בדרך

הוועדה המקומית רמת גן אישרה את פרויקט הצלע-עמל של חברת מצלאוי ומצטרפת כמגישת התוכנית לוועדה המחוזית. הפרויקט כולל מגדל מגורים בן כ-46 קומות, מגדל משרדים בן 28 קומות, מבני ציבור ושצ"פ הוועדה המקומית המליצה להפקיד התוכנית לאישור הוועדה המחוזית
מערכת ice | 
בורסה רמת גן (צילום מרים אלסטר פלאש 90)
חברת מצלאוי, חלוצת פינוי הבינוי בישראל, מתקדמת בפרויקט הצלע-עמל ברמת גן, שבמסגרתו תקים מתחם מעורב שימושים שיכלול מגורים, שטחי מסחר ותעסוקה, שטחים ירוקים ושטחי ציבור, במתחם שיתפרש על 5.5 דונם. החברה מדווחת כי הפרויקט אושר על ידי הוועדה המקומית רמת גן, שאף מצטרפת לחברה כמגישת התוכנית, והיא המליצה להפקיד את התוכנית לאישור הוועדה המחוזית.
תוכנית ההתחדשות העירונית הינה למתחם שבין הרחובות הצלע והעמל בשכונת נחלת גנים ברמת גן. הפרויקט משלב עסקת פינוי בינוי של כ-48 יח"ד קיימות ב-7 מבנים ישנים, ועסקת קומבינציה לצירוף 4 מגרשים פרטיים בשטח של כ-3 דונם שצורפו לתוכנית על פי דרישת העירייה. על אחד מהמגרשים ישב בשנות ה-60 של המאה הקודמת המפעל הראשון בארץ ליצור תבלינים של משפחת מרקוביץ', שנסגר ב-1998 ונותר נטוש עד היום.

מצלאוי תבנה במקום מגדל מגורים בן כ-46 קומות ובו בין 174-210 יח״ד, כ-20% מהן הן דירות קטנות עד 70 מ"ר (המספר הסופי יקבע על ידי הוועדה המחוזית), וכן מגדל משרדים בגובה 28 קומות שיכלול כ-20,000 מ"ר בשטחי תעסוקה. התוכנית כוללת גם תועלות ציבוריות - מגרש למבני ציבור בשטח כ-465 מ"ר ושצ"פ בהיקף 800 מ"ר. על התכנון אחראי משרד רוזנפלד–הרנס אדריכלים, שהיה זה שהפקיד גם את תוכנית המתאר ברמת גן שעל בסיסה תוכנן הפרויקט.

פרויקט הצלע-עמל ברמת גן של חברת מצלאוי, מבט מדרום. (הדמייה: משרד רוזנפלד–הרנס אדריכלים)
לדברי סמי מצלאוי, יו"ר ובעלים חברת מצלאוי, "אנו שמחים על קבלת אישור הוועדה המקומית לפרויקט, ועל הצטרפותה כמגישת התוכנית לוועדה המחוזית. אנו רואים בכך הבעת אמון של עיריית רמת גן במתחם שתוכנן וביכולות החברה לבצע פרויקט התחדשות עירונית רחב היקף ואיכותי. המתחם כולל עירוב שימושים קלאסי של מגורים ותעסוקה ושטחים לרווחת הציבור, ואנו בטוחים כי הוא ישפר את הנראות של האזור כולו לטובת בעלי הדירות והעיר רמת גן. אני מעריך שהתכנית תופקד בוועדה המחוזית בתוך שלושה חודשים, ומייד לאחר קבלת אישור הוועדה נפעל להוצאת היתר הבניה".
הפרויקט ממוקם בסמוך לצירים הראשיים בן גוריון, ז'בוטינסקי ואבא הלל ברמת גן, שבהם אזורי תעסוקה ומסחר, קניון איילון במרחק דקות נסיעה, וכן מוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית. לאזור נגישות תחבורתית גבוהה – תחנת הרכבת הקלה ותחנת רכבת ישראל נמצאות במרחק נסיעה קצר, ואמצעי תחבורה ציבורית אחרים, לצד קרבה ליציאה מהעיר לנתיבי איילון.
מצלאוי היא חברת בנייה ויזמות נדל"ן שהוקמה בשנת 1977. החברה עוסקת בייזום, פיתוח, הקמה, שיווק ומכירה של פרויקטי מגורים בהתחדשות עירונית בעיקר מסוג פינוי בינוי. החברה היא חלוצת הפינוי בינוי בארץ עם הפרויקט הראשון שנבנה בישראל - בקריית אונו. מאז הקמתה מצלאוי בנתה אלפי יחידות דיור, לחברה יש כיום 25 פרויקטים בשלבים שונים בערים בת ים, קריית אונו, יהוד מונוסון, הרצליה, רמת השרון, תל אביב והוד השרון, בהיקף כולל של כ-5,000 יח"ד. משנת 2007 החברה הינה חברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסה לניירות ערך בת"א.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה