נדל"ן ותשתיות

סוף לפקקים בכביש העמוס בישראל: בשורה אדירה לנהגים

מנהרות ידין לכיוון מעלה אדומים, נפתחו הבוקר לתנועה: הושלם מיזם מנהרות הגבעה הצרפתית.
מערכת ice |  4
כביש (צילום מוריה)
הבוקר (שלישי), נפתחו לתנועה מנהרות ידין לכיוון מעלה אדומים ובחזרה. המנהרות, משפרות באופן ניכר את התנועה מירושלים לכיוון מעלה אדומים, ים המלח והיישובים באזור בנימין, ומאפשרות נסיעה רצופה, מהירה, נוחה ובטוחה יותר.
פתיחת מנהרות ידין משלימה את פרויקט ההפרדה המפלסית בצומת הגבעה הצרפתית, בהובלת משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ועיריית ירושלים, ובביצוע חברת מוריה לפיתוח ירושלים. חלקו הראשון של הפרויקט, שכלל שתי מנהרות לכיוון פסגת זאב, נפתח לתנועה כבר בשנת 2023.

פרויקט ההפרדה המפלסית בגבעה הצרפתית כלל הקמת ארבע מנהרות באורך כולל של 4.4 קילומטרים ובעומק מירבי של כ-40 מטרים: צמד מנהרות שנפתחו לתנועה בשנת 2023 לכיוון פסגת זאב, וצמד מנהרות שנפתחו לתנועה היום, לכיוון מעלה אדומים. במסגרת המיזם, הורחב ציר יגאל ידין (כביש 1), שודרגו תשתיות עיליות ותת-קרקעיות ובוצע פיתוח נופי מקיף.
רק השבוע, נחנך מסוף הארזים החדש בירושלים. המסוף, הכולל חניון אוטובוסים חשמלי ומתקדם, ממוקם בקרוב למרכזי המסחר והמגורים של העיר, נבנה בהשקעה של חצי מיליארד שקלים ומתפרס על פני שטח של 50 אלף מ"ר.
מסוף הארזים, מסוף התחבורה החדש של ירושלים, נחנך היום (יום ראשון, 18/8), במעמד שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (מיל') מירי רגב, סגן שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, אורי מקלב, ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, מנכ"ל חברת מוריה, גלעד בר-אדון, מנכ"ל צוות תוכנית אב לתחבורה, זוהר זולר ומכובדים נוספים 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    יפה וטוב אבל.....
    גבי 08/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חסרה תחבורה ציבורית יעילה ומתואמת בין הקווים ועם הרכבת. לא שמענו על טיפול בכבישים 'האדומים' ובצמתים מסוכנים. אבל הרקב מתעסקת עם 7/10, או עם רשימות 'הרמזור'.
    סגור
  • 3.
    אין על הממשלה שלנו
    תימני ימני 08/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שרי התחבורה בממשלות נתניהו היטיבו ושיפרו את כבישי המדינה לרמה גבוהה בדומה למדינות מתקדמות בעולם, וכן תשתית הרכבות הפכה להיות פקטור מנצח
    סגור
  • 2.
    יום אחד השבתה של הרכב
    גלא 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לחזור למה שהיה לפני שלושים שנה .כל נהג משבית את הרכב שלו ליום אחד.הכבישים רותחים נהגים עצבניים פקקים אינסופיים..זה כרגע הפתרון המהיר והנכון
    סגור
  • 1.
    אתר הזויי. (ל"ת)
    אכילס 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור