נדל"ן ותשתיות

דרמה בנמל חיפה: היו"ר בדרך להדיח את המנכ"ל?

דיון בעניין סיום כהונתו של המנכ"ל אודי שרון נקבע לישיבת דירקטוריון הנמל שתערך מחר. הרקע: תוצאות נמוכות מאז שהופרט הנמל, ונרכש בעלות של 3.9 מיליארד דולר על ידי אדאני ההודית וגדות הישראלית 
מערכת ice | 
רון מלכא (צילום יונתן זינדל/פלאש 90)
יו"ר נמל חיפה רון מלכא עשוי לפטר את המנכ"ל אודי שרון. דיון בעניין סיום כהונתו של המנכ"ל נקבע לישיבת דירקטוריון הנמל שתערך מחר (רביעי) בצל תוצאות מאכזבות שהשיג הנמל מאז שהופרט ונרכש על ידי אדאני ההודית המחזיקה בשיעור של 70% מהנמל וגדות הישראלית ב-30%. 
לפי הפרסום של יובל שדה בכלכליסט, לאחר שנרכש הנמל בעלות של 3.9 מיליארד שקל, בחודשים האחרונים דנים במשרד התחבורה ובמשרד האוצר על תוכנית לאסדרת שוק הנמלים, ובחברת נמל חיפה לא אהבו את ההסדר המסתמן, שהיה מאפשר לנמל המפרץ השכן שנשלט על ידי חברת SIPG לפרוק מטען כללי ברציפיו (מלבד פריקת מכולות).
בכך, תוסר המגבלה ההיסטורית על פריקת מטען שהוטלה על נמל מספנות ישראל. הפרסום של שדה מרחיב כי בנמל חיפה טענו כי מדובר בהפרה של הסכמי ההפרטה, וכי הדבר עלול אף להוביל למשבר דיפלומטי מול הודו עקב קרבתו של המיליארדר גאוטם אדאני המחזיק בנמל, לראש הממשלה מודי ולשלטון שם.
על פי כלכליסט, התגברות התחרות בשוק הנמלים והתחזקותם של השחקנים החדשים הביאה לירידה בתוצאותיו של הנמל. אם בחציון הראשון של שנת 2022 שונעו בנמל חיפה 672 אלף TEU (מידת נפח) של מכולות, אז בחציון הראשון של 2023 המספר הזה ירד ל-361 TEU ובחציון הראשון של 2024 צנח ל-313 TEU בלבד. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה