נדל"ן ותשתיות

חשש להסלמה: כך נערך לאפשרות למפגעים סביבתיים

המשרד להגנת הסביבה קיים היערכות מיוחדת בשל המצב. על הפרק: הפיכת אסבסט לפריך. בשלב זה לא שונו הנחיות פיקוד העורף, אך מפעלים הונחו לפעול בצורה מיוחדת בשל האירועים. במקרה של היתקלות במפגע חירום - ניתן לפנות למוקד הייעודי
מערכת ice | 
המשרד להגנת הסביבה בתקציב לתושבי הדרום (צילום פלאש 90/ אורן בן חקון, יונתן זינדל)
ההיערכות ללחימה מאסיבית ותקיפה מצד לבנון ואיראן נמשכת. למרות שנכון לרגע זה לא השתנו הנחיות פיקוד העורף, חברות תעופה רבות הודיעו כי יפסיקו את הטיסות מישראל ואליה. בנוסף, סופרים ורשתות שיווק הודיעו על רשימה של "סניפי ברזל" שימשיכו לפעול גם במהלך מלחמה מאסיבית ונמצאים בכל רחבי הארץ בסמוך למרחבים מוגנים. גם משרדי הממשלה השונים נערכים לאפשרות לפעולה מאסיבית, וביניהם גם המשרד להגנת הסביבה. 
אתמול נודע כי מפעלים ברחבי הארץ נתבקשו לדלל את החומרים המסוכנים שנמצאים בהם בהכנה למתקפה אפשרית. אתמול (חמישי) התקיימה הערכת מצב בראשות מנכ"ל המשרד, אסף יזידי. בפגישה השתתפו מנהלי המחוזות, סמנכ"לים ומנהלת המערך הלאומי לחומרים מסוכנים וחירום במשרד. על-פי הודעת המשרד שפורסמה היום המשרד שותף בהערכות של גורמי החירום וערוך לתרחישים שונים. 
המשרד מבקש להדגיש כי בזמן חירום פיקוד העורף הוא הגוף האחראי לתפעול האירועים, אך המשרד להכנת הסביבה הוא הגוף המנחה הלאומי לטיפול בחומרים מסוכנים ומלווה את גורמי המקצוע בנושא. עוד מבקש המשרד להזכיר כי במקרה של היתקלות במפגע חירום אזורי ניתן לפנות למוקד החירום של המשרד להגנת הסביבה. המוקד זמין בטלפון במספר *6911. 
כמה נושאים שנמצאים כעת על הפרק היא האפשרות גם למתקפת סייבר. המשרד להגנת הסביבה הודיע כי הוא ערוך למתקפות סייבר על חומרים המחזיקים חומרים מסוכנים. עוד נאמר כי המשרד ערוך לתרחישים בהם יפגעו מקומות בהם יש אסבסטס, שפגיעה בו הופכת אותו לאסבסט פריך ומסוכן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה