נדל"ן ותשתיות

העיר המבוקשת תגדל בכ-120,000 תושבים: 22,000 דירות בדרך

הוועדה המחוזית דרום אישרה להפקיד את התכנית של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועיריית באר שבע להתחדשות העיר: התוכנית מייצרת פוטנציאל תכנוני של כ-22,000 יחידות דיור חדשות, והיא כוללת 3 מסלולי התחדשות מהירים בהיתר ומאפשרת תוספת ממ"דים גם לדירות שנבנו אחרי 1984
מערכת ice |  3
התחדשות עירונית בבאר שבע (צילום מילובלבסקי אדריכלים)
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה דרום, בראשות עו"ד עודד פלוס, אישרה להפקיד את תוכנית ההתחדשות הבניינית של באר שבע. התוכנית מייצרת פוטנציאל תכנוני של כ-22,000 יחידות דיור חדשות, כוללת 3 מסלולי התחדשות מהירים בהיתר ומאפשרת תוספת ממ"דים גם לדירות שנבנו אחרי 1984.
התוכנית מקודמת ביוזמת עיריית באר שבע והרשות להתחדשות עירונית ונערכה על ידי צוות תכנון בראשות האדריכלית עדי אסיף. התוכנית מהווה חלופה עירונית לתמ"א 38 באופן שיתאים את עקרונות התמ"א לעיר באר שבע תוך הגדרת 3 מסלולי התחדשות במסלול של היתר בנייה - הריסה ובנייה מחדש, חיזוק ועיבוי ומסלול מיגון ועיבוי, זאת לצד גיבוש סט הנחיות תכנון ועיצוב עירוני המותאמות לאזורים השונים בעיר באר שבע. במסגרת התוכנית יינתנו תמריצים נוספים ויתאפשרו שימושים למסחר ולמוסדות ציבור- ברחובות ראשיים המתאימים לכך.

התוכנית קובעת תוקף מימוש ומנגנון שלביות, מעקב ובקרה לטובת פיתוח מאוזן אל מול שדרוג המרחב הציבורי וכושר הנשיאה של התשתיות העירוניות. התוכנית זיהתה כי קיים בעיר פוטנציאל לתוספת של כ-22,000 יחידות דיור במסגרת התחדשות בניינית מתוכו יתאפשר מימוש של עד 8,000 יחידות דיור במסגרת התכנית, בשני שלבי מימוש של כ-4,000 יחידות דיור בכל שלב.
*אלעזר במברגר מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר:* 'היום באר שבע מצטרפת לרשימת הערים שאישרו להפקדה תכניות מחליפות לתמ"א 38 שתוקפה פג בימים אלה. מדובר בתכנית שמקודמת בשיתוף פעולה עם העירייה ובהתאמה אישית לצרכים הייחודיים של העיר. אישור התכנית תאפשר לבאר שבע להמשיך במשימה החשובה של חידוש וחיזוק המבנים הישנים בעיר, וזאת תוך תוספת פוטנציאלית של יותר מ20,000 יחידות דיור חדשות שיכולות לתת מענה לביקוש העולה לדירות בבאר שבע.
מתכננת מחוז דרום במינהל התכנון, מיכל מריל: "מדובר בתוכנית משמעותית וחשובה בעיר באר שבע שמהווה כלי משלים מרכזי להתחדשות עירונית בעיר המהווה נדבך נוסף על מסמכי המדיניות השכונתיים ותוכניות ההתחדשות המתחמיות המקודמות בעיר. התוכנית יוצרת מסגרת ברורה להתחדשות מגרשית וקובעת מנגנון מעקב ובקרה המבטיח כי מימוש התכנית יתאים לכושר הנשיאה העירוני והשכונתי מבחינת תשתיות ושטחי ציבור".
ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ': "אנחנו ממשיכים ליישם את התוכנית האסטרטגית לפיתוח באר שבע כמטרופולין מוביל בישראל הכולל איכויות אורבניות בכל שכונותיו ומספק שירותים מתקדמים לתושבי העיר והאזור. תוכנית ההתחדשות הבניינית היא תוכנית משלימה שתאפשר התחדשות ומיגון אישי בבניינים בודדים אשר אינם נכללים במתחמי ההתחדשות הגדולים".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בנייה
    דרום 08/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוץ מבנייה מה יש???איך מעסיקים ילדים ונוער בעיר הזו???לאן יש ללכת והיכן לבחות??והזבל שחוגג ברחובות הוותיקות.אין בריכות,אין פטרקי מים,רק בנייה וקניונים...למי יש כסף לכל כך הרבה מרכזי קניות.
    סגור
  • 1.
    מבוקשת? איפה? (ל"ת)
    רווק מבוקש 07/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כל קוץ במדבר הוא פרח..
    רווקה מבוקשת בדרום 08/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בישבני התוסס
    סגור