נדל"ן ותשתיות

רשויות מקומיות נגד תיקון חוק התכנון והבנייה: "נזקים בלתי הפיכים"

פורום ה-15 ומרכז השלטון המקומי שלחו מכתב מכתב לח"כ יעקב אשר, יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה. הוראת שעה חדשה קבעה מתן הקלה לפיצול דירה צמודת קרקע קיימת, כאשר בנוסף, מוצע לאפשר במסגרת ההקלה גם תוספת שטחי בנייה לצורך הוספת יחידת דיור בהיקף של עד 45 מ"ר. במכתבן הפונות מביעות התנגדות להצעת החוק
מערכת ice | 
צילום פלאש 90/ יונתן זינדל
פורום ה-15 (הערים העצמאיות בישראל) ומרכז השלטון המקומי שלחו אמש (שלישי) מכתב לח"כ יעקב אשר, יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה. פנייתם התבצעה על רקע עלייתה לדיון בוועדה של הצעת חוק המבקשת לחדש, בשינויים, את הוראת השעה שנקבעה במסגרת תיקון 117 לחוק התכנון והבנייה.
הוראת השעה קבעה מתן הקלה לפיצול דירה צמודת קרקע קיימת, כאשר בנוסף, מוצע לאפשר במסגרת ההקלה גם תוספת שטחי בנייה לצורך הוספת יחידת דיור בהיקף של עד 45 מ"ר. במכתבן התקיף הפונות מביעות את התנגדותן החד משמעית (והמפורטת) להצעת החוק.
בין השאר הן טוענות כי תוספת דירות באמצעות פיצול דירות, ובמיוחד בהליך של הקלה, עלול לגרום לנזקים רבים ובלתי הפיכים, ביניהם: עומס מוגבר על כושר הנשיאה של מרחב עירוני ותיק, עומס מוגבר על התשתיות, מחסור ניכר בשירותים ציבוריים ביניהם בתי ספר, גני ילדים, מתנ"סים, גינות ציבוריות ועוד, וכן השפעות תפעוליות שוטפות.
כמו כן, לטענתן הוספת יחידות דיור במבנים ותיקים עלולה להוות תמריץ שלילי לקידום תהליכי התחדשות עירונית, ולהפחית את הכדאיות שבחידוש מבנים, וכפועל יוצא תעכב את התחדשות מלאי המבנים בעיר ואת ההיערכות לרעידות אדמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה