נדל"ן ותשתיות

הסוף לפליטת הפחמן? השכונה העתידנית שתפיק את החשמל לעצמה

גולדמן השקעות בשיתוף 'המאור הגדול' משיקה פרויקט ירוק וייחודי בארה"ב. על הפרק: שכונות מגורים עתידני שמפיקה חשמל בעצמה ולעצמה, בעלת יכולת אגירה ועם טביעת אצבע פחמנית אפס. היזם הדר גולדמן: "יאפשר לראשונה לשלב מגורים באיכות גבוהה לצד הצרכים העולים למגורים ידידותיים לסביבה"

מערכת ice |  1
גזי חממה (צילום pixabay)
בימים אלה מסתיים אכלוס ביוסטון, טקסס של פרויקט קהילת מגורים ראשון מסוגו - קהילה השואפת לניטרליות בפליטות הפחמן. בפרויקט ייחודי זה לוקחת חלק קבוצת האנרגיה הסולארית הישראלית "המאור הגדול" שפועלת לייצור חשמל סולארי בארצות הברית ובישראל. הפרויקט, המכונה "UTOPIA HOMES", יכלול 11 בניינים בני 3 קומות כל אחד. בכל דירה 3 חדרי שינה ו2 חדרי שירותים. חניון משותף לכלל המתחם מקורה בפאנלים סולאריים.
הודות למתקני ייצור ואחסון סולארי אוטונומיים, פתרונות WtE (מערכת הפיכת זבל לאנרגיה) מתקדמים ופלטפורמת ניהול חלקות, שכונות שלמות יכולות לעמוד בעצמן בצרכי האנרגיה בקלות. הפרויקט הנוכחי ביוסטון הינו הוכחת היתכנות (Proof of Concept) לחזון החברה: בניית 40 אלף דירות ניטרליות בפליטות פחמן תוך שלוש שנים במדינות חגורת השמש בארצות הברית.

(צילום: יח"צ)
בנייני השכונה יודעות לספק לעצמן את האנרגיה ללא תלות אם תזדקק לכך עקב אירועי מזג אוויר, או עומסים ברשת החשמל בזכות טכנולוגיה של חברת ENSIGHTS אשר יודעת לנהל 24/7 את כל הקהילה ולייצר אופטימיזציה של צריכה ומחירים. חברת ENSIGHTS נמצאת בבעלות משותפת של גולדמן השקעות.

(צילום: יח"צ)
בפרויקט תיקח חלק חברת טסלה: שילוב הפאנלים הסולאריים החדשניים של החברה (Shield) בגגות המבנה ומערכות אגירת אנרגיה. אגירת האנרגיה תאפשר מכירת חשמל למוסדות ציבוריים בקרבת פרויקט המגורים או אגירה לזמנים בהם מערכת החשמל נותקה (למשל- מפגעי טבע). כמו כן בפרויקט תשולב מערכת המרת זבל לאנרגיה של חברת HomeBioGas. המערכת שלהם תסייע בחימום המים במתחמי המגורים.
השתתפותה של קבוצת "המאור הגדול" בפרויקט מאפשר לשלב את הפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים של הקבוצה בקהילה. בין היתר תשולב בפרויקט הטכנולוגיה המתקדמת של חברת enSIGHT המאפשר ניטור ופיקוח על תהליך יצירת האנרגיה הסולארית בשילוב יכולות בינה מלאכותית (AI). הטכנולוגיה מאפשרת זיהוי בזמן אמת של תקלות ומאפשרת לדעת כמה אנרגיה נצרכת בכל שלב. כמו כן במערכות האנרגיה הסולארית ישולבו מערכות של RST המספקת תשתית שטיפה אוטונומית למערכות הסולאריות, ללא מעורבות אדם.
הדר גולדמן, יזם הפרויקט מסר: "הפרויקט הנוכחי יאפשר לראשונה לשלב מגורים באיכות גבוהה לצד הצרכים העולים למגורים ידידותיים לסביבה. הודות למתקני ייצור ואחסון סולאריים אוטונומיים, פתרונות WtE מתקדמים ופלטפורמת ניהול חלקה, שכונות שלמות יוכלו בעתיד לספק לעצמן את צרכי אנרגיה לצד עמידה בדרישות היוקרה בשוק. שמח על שיתוף חברות כמו קבוצת "The Greater Light" ו"טסלה אנרגיה" בפרויקט".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בלי פחמן, כולנו נמות, ומהר מאוד. כל הסיפור הזה של פד"ח,
    יוגב 06/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא בדיחה עצובה.
    סגור