נדל"ן ותשתיות

חנן מור פורש, היישוב שיגדל ב-36 אלף תושבים, מחירי החשמל יזנקו?

לאחר רבעון קשה בו חברתו של חנן מור רשמה הפסד של יותר מ-100 מיליון שקל - חנן מור עוזב את החברה, ועדת המשנה לערים דחתה את הערעור שהגישה מועצה מקומית בשרון בנוגע לתוכנית המתאר החדשה, וקולומביה הודיעה כי תגביל את ייצוא הפחם לישראל בעקבות המלחמה
מערכת ice | 
נדל"ן (צילום shutterstock)
כמדי שבוע, אנו מסכמים עבורכם את ידיעות הנדל"ן החשובות שפורסמו השבוע ב-ice.
בדרך לעלייה במחירי החשמל? קולומביה תפסיק לייצא פחם לישראל: ספקית הפחם המרכזית עבור המשק הישראלי, הכריזה כי תחדל לייצא את חומר הבעירה המשמש ל-23% מייצור החשמל. נשיא קולומביה גוסטבו פטרו מחה בעקבות המלחמה בעזה: "נשהה את היצוא עד שייפסק רצח העם". למרות זאת, בשלב ראשון נראה שאין סיבה ממשית לדאגה - בשל קיומן של רזרבות רבות ואלטרנטיבות על הפרק. למעבר לכתבה לחצו כאן.
בהשקעה של מיליארד שקל: מאות דירות חדשות באזור המבוקש בישראל: פרויקט "לב העיר רמת השרון" כולל 8 דונם וישלב שימושים מעורבים למסחר, תעסוקה ומגורים  563 יח''ד, שטחי משרדים ובנייני ציבור, כיכר ציבורית וקישוריות עתידית למטרו בעלות הקמה כוללת של 1 מיליארד שקל. תכנון הפרויקט מבוצע על ידי האדריכל רפאל דה לפונטיין מחברת DBLK. סיום תכנון ותחילת עבודות צפוי בשנתיים הקרובות. למעבר לכתבה לחצו כאן.
36 אלף תושבים: זה היישוב בשרון שצפוי לזנק עד 2040: ועדת המשנה לערים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה דחתה את הערר שהגישה המועצה המקומית נגד תוכנית המתאר החדשה. במועצה דרשו שהתוכנית תתבצע בשלבים, שהראשון שבהם יהיה התחדשות עירונית ורק אחר כך בנייה על קרקע פנויה. ברשות מסרו בתגובה: "נמשיך להיאבק ככל שיידרש". למעבר לכתבה לחצו כאן.
אדם נוימן מנסה למכור שוב את אחד מנכסיו: במחיר הפסד: שלוש קומות בבניין מרכזי בניו-יורק בבעלות המיליארדר הישראלי ואשתו עומדות למכירה במחיר של 25 מיליון דולר. מדובר בירידה משמעותית מהבקשה המקורית של יותר מ-30 מיליון. איש העסקים וויתר לאחרונה על רכישה מחודשת של החברה שהקים - WeWork. למעבר לכתבה לחצו כאן.
סופו של עידן: חנן מור עוזב את החברה שנקראת על שמו: המייסדים פורשים מחנן מור לאחר הפסדים עצומים: הפרישה המפתיעה מגיעה לאחר רבעון ראשון קשה במיוחד, שבו החברה רשמה הפסד תלול של 103 מיליון שקל לאחר מס. בהשוואה לרווח של 13 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, טרם הגעתה להסדר החוב. ההון העצמי נפגע קשות ועמד על גירעון של 230 מיליון שקל בסוף הרבעון. למעבר לכתבה לחצו כאן.
קונים דירה חדשה? זה הזמן שלוקח בישראל עד שתקבלו אותה: ע"פ נתוני הלמ"ס, בסוף אפריל 2024 מלאי הדירות החדשות שנותרו למכירה עמד על כ-66,040 דירות, ומספר חודשי ההיצע (מספר החודשים שיעברו עד שכל הדירות שנותרו למכירה תימכרנה) היה 18.3 חודשים. 32.8% מהדירות שנותרו למכירה מצויות במחוז תל אביב (21,630 דירות) ו-24.4% במחוז המרכז (16,110 דירות). למעבר לכתבה לחצו כאן.
מירי רגב תאבד את סמכויותיה? "להעביר את התקציבים לרשויות המקומיות": יוזמה חדשה קוראת ליצירת "רשויות מטרופוליניות", גופים שיעמדו בתווך בין הרשויות המקומיות למשרד התחבורה, וידאגו לתחבורה ציבורית יעילה יותר. על האמנה שיצרה קואליציית ארגונים אזרחיים חתמו ראשי רשויות רבים ואפילו שר אחד שיושב ליד מירי רגב בשולחן הממשלה. מנכ"לית ארגון 15 דקות: "צריך לשנות את השיטה". למעבר לכתבה לחצו כאן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה