נדל"ן ותשתיות

העיר המבוקשת בישראל תגדל ב-90,000 תושבים: כ-16,000 דירות בדרך

ממשיכים לחזק את הדרום: הותמ"ל אישרה להפקדה תוכנית להקמת רובע חדש בנתיבות: התוכנית כוללת 16,000 יחידות דיור חדשות, 470 דונם עבור מבני ציבור, כמיליון מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה, וכ-540 דונם שטחים פתוחים
מערכת ice |  7
נדלן-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל), בראשות הרב נתן אלנתן, אישרה להפקדה תוכנית להקמת רובע מגורים חדש בעיר נתיבות. התוכנית הינה ביוזמת רשות מקרקעי ישראל בשיתוף עם עיריית נתיבות, והיא ממוקמת בחלק הצפוני של העיר על שטח כולל של כ-4,280 דונם. התוכנית מצטרפת לשורה של תוכניות המקודמות כיום בעיר ומצויות בפיתוח.
התוכנית כוללת כ-16,000 יחידות דיור שיוקמו בבינוי מגוון והדרגתי: מצמודי קרקע שימשיכו את הבינוי במושבת תקומה ועד לבינוי גבוה של עד 25 קומות במרכז רובע החדש ולאורך הצירים המרכזיים. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-1,600 יוקצו לטובת דירות קטנות (עד 55 מ"ר), וכן כ-4,800 דיוריות, שייתנו מענה למגוון רחב של אוכלוסיות.
 
בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת תוספת של 470 דונם עבור מבני ציבור, כמיליון מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה, וכ-540 דונם שטחים פתוחים. בדרום-מזרח העיר התוכנית כוללת הקמת מתחם תעסוקה חדש הגובל במסוף מטענים המאושר. כמו כן, התוכנית שמה דגש על יצירת מרחב ציבור איכותי הכולל רשת רחובות לעידוד הליכתיות, שבילי אופניים ורשת תחבורה ציבורית וטיילת לאורך נחל חנון.
יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הותמ"ל, הרב נתן אלנתן: "מדובר בתוכנית חשובה במעלה בנתיבות, לאחר שהתוכניות הקודמות בעיר נחלו הצלחה רבה ונמצאות כיום בשלבי בניה ופיתוח. הרובע העירוני המוצע, הכולל מתחם תעסוקה חדש, יסייע באופן משמעותי להגדלת היצע הדיור, ויחזק את החזון העירוני של נתיבות כעיר משמעותית באזור הנגב המערבי".
מתכננת הותמ"ל במינהל התכנון, אדר' סיגי בארי: ״התוכנית ממשיכה את תנופת הפיתוח של נתיבות, ומתכתבת עם קו הפיתוח של העיר סביב נחל תוך חיבור מיטבי לשכונות הקיימות. התוכנית מעגנת בתוכה שדרוג וטיפול בתשתיות כחלק מחוק הותמ״ל, ומוסיפה לחזק שטחי תעשייה ומסחר בקרבת תחנת הרכבת".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מעדיף את נתיבות קטנה וחמימה כמו פעם
    יובל 06/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתושב נתיבות אני לא מבין את האדיוטים שמגיעים לפה ואחר כך מתלוננים על איכות החיים חח מה לא הבנתם שהגעתם לעיירת פיתוח באמצע המדבר שהתפתחה טיפה להיות עיר ללא תכלית
    סגור
  • 4.
    נתיבות? 90,000 תושבים, זו בדיחה?
    סמדר 06/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה יש לעשות בעיר החמה הזו? היזמים השתגעו לגמרי. גם בחינם לא עוברת לנתיבות...
    סגור
  • היזמים לא השתגעו, הרוכשים השתגעו (ל"ת)
    יובל 06/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    נתיבות - התל אביב החדשה !!! (ל"ת)
    שולה שמה עליכם 06/2024/14
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • בס"ד
    באבא 06/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בס"ד לתוכנית מלאה להעביר גם ים לנתיבות ובדרך להתביע עזה .
    סגור
  • 2.
    .
    ממש ככה 06/2024/13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    העיר הזו ממש לא מבוקשת,יש בה תנאים מזעזעים, עומסי תנועה חריגים לאורך כל שעות היום ותשתיות לא מותאמות לגודל האוכלוסיה. כנראה שבשביל כסף ימשיכו לצופף בה אנשים כמו בגטו ולתת להם רמת חיים בינונית מינוס, כאשר החינוך, הרפואה ומחלקות העירייה שואפים לאפס ביחסי אנוש. תעשו לעצמכם טובה ואל תגורו בעיר הזו.
    סגור
  • 1.
    אין יחס לתושבים
    יס 06/2024/13
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הכל טוב ויפה אבל אין יציאות משכונות החדשות כבישים ישנים עם נתיב אחד האיזור החדש גרים כבר כמה שנים ואין סופר באיזור, חשוב בניה ולא האנשים לא מסתכלים על הצרכים שלהם בתי ספר גנים ועוד הרבה שלא סופרים את התושבים מהעיר פקוקות העיר עצמה פקוקה
    סגור