נדל"ן ותשתיות

עלטה מוחלטת, אין תקשורת סלולרית: תרחיש האימים של מדינת ישראל נחשף

שר התקשורת שלמה קרעי התריע להתאחדות התעשיינים כי קיים חשש לפגיעה ברציפות התפקודית של מערכי התקשורת במדינה. לאחר ה-7 באוקטובר, נראה כי רוב הציבור לא מודע כי אין גיבוי אנרגטי לאנטנות של חברות הסלולר - ובמקרה של הפסקת חשמל הן פשוט לא תעבודנה. "לצערי, אם לא יופעל לחץ ציבורי על האוצר, נגיע לשוקת שבורה"
מערכת ice | 
shutterstock ,pexels (צילום shutterstock)
שר התקשורת שלמה קרעי התריע אמש (ראשון) במכתב להתאחדות התעשיינים על חשש לפגיעה ברציפות תפקודית של מערכי התקשורת. "הרחבת מערך גיבוי אנרגטי לאנטנות הסלולר הפזורות בארץ, בכדי למנוע נפילת מערך התקשורת הסלולרי במקרה של תרחיש עלטה – הפסקות חשמל, מחייבת הקצאת משאבים על ידי משרד האוצר, שטרם הוקצו".
"לצערי", הסביר קרעי, "אם לא יופעל לחץ ציבורי על משרד האוצר, מדינת ישראל עלולה לעמוד בפני שוקת שבורה, עד כדי סיכון המאמץ המלחמתי ופגיעה בחיי אדם". לאחר ה-7 באוקטובר, רוב הציבור לא מודע כי אין גיבוי אנרגטי לאנטנות של חברות הסלולר, ולכן במקרה של הפסקות חשמל, הן לא תעבודנה והתקשורת הסלולרית לא תפעל. 
"שר הביטחון הצהיר כי ייאבק יחד איתנו על השגת אותם מאות מיליוני שקלים הנחוצים לאבטחת רציפות תפקודית למערכות התקשורת במלחמה ובתרחישי רעידת אדמה", כותב קרעי. "יש לציין כי חברות התשתית הקווית ערוכים להפסקות חשמל ארוכות בין 48-24 שעות. משרדי ממשיך בקידום פריסה מואצת של תשתיות סיבים אופטיים, אשר יעילים יותר מתשתיות הנחושת בהעברת התקשורת הקווית".
משרד האוצר הקצה סכום של כ-40 מיליון שקל בלבד לשם גיבוי התשתית הסלולרית, שמהווה אחוזים בודדים בלבד מן הסכום הנדרש לשם גיבוי 7,500 אתרי אנטנות סלולריות ברחבי הארץ. על פי ההערכות נדרשים עוד כ-200 מיליון שקל לפחות לשימור רשת תקשורת נאותה.
ההקצאה הנמוכה מתרחשת על אף קריסת רשת הסלולר באזורים נרחבים בעוטף עזה ב-7 באוקטובר שהביאה לניתוק קשר עם רבים שהיו במשך שעות בממ"ד.  משרד התקשורת הבטיח 10 מיליון שקל לכל מפעילה כתמריץ לבצע את ההשקעה אך התקציב הזה עדיין תקוע באוצר.
 
ממשרד האוצר נמסר בעקבות הפרסום ב"ממון": "לא ברור מהיכן נובעות הטענות. התקציבים יוקצו לפי הסיכום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה