נדל"ן ותשתיות

בשורה איומה לנוסעים: זו הסיבה שתחנות הרכבת הקלה לא נפתחו

התחנות החדשות של הרכבת הקלה בירושלים היו אמורות להיפתח כבר מזמן, אלא שהדבר התעכב משום שבודקי הבטיחות של המיזם מסרבים להגיע לארץ עקב המלחמה. מחברת כפיר הרכבת הקלה נמסר: "אנו פועלים למציאת פתרונות להתגברות על האתגרים שהציבה המלחמה לפתיחת הארכותיו של הקו בהקדם"
מערכת ice | 
הרכבת הקלה (צילום נתח שוחט ויונתן סינדל פלאש 90)
לא רק בתל אביב: תחנות חדשות של הרכבת הקלה היו אמורות להיפתח גם בירושלים לפני כמעט חצי שנה, אלא שמסיבה מסוימת הדבר מתעכב. התחנות החדשות היו אמורות לשמש את תושבי שכונת קריית יובל ונווה יעקב, והקו שמסתיים בתחנת הר הרצל היה אמור להתארך. אז מה הסיבה לעיכוב, ומתי תושבי ירושלים יזכו לחנוך את המיזם?
לפי פרסום של N12, הסיבה לכך היא סירובן של שלוש חברות אירופאיות מספרד, שוויץ ופינלנד להגיע לישראל ולבצע את בדיקות הבטיחות הדרושות. חשוב לציין כי עבודות הבנייה כבר הסתיימו, אך עד שבודקי הבטיחות לא יגיעו ארצה – לא ניתן להפעיל את התחנות. הסירוב נובע עקב מלחמת חרבות ברזל, ועובדים רבים חוששים להגיע לישראל משום שמדובר באזור ש"נמצא בלחימה". בפרויקט הרכבת הקלה מנסים להפעיל לחצים על מנת להביא את העובדים לישראל, אך אלו לא מאשרות למשלחות העובדים להישאר בישראל לאורך זמן רב בשביל להמשיך את תהליך הבדיקה המלא, הכולל בדיקה של מערכות שליטה ובקרה, מערכות איתות ועוד.
החברות האירופאיות הללו אינן שותפות בעצמן בפרויקט אלא משמשות קבלני משנה. נציגי החברות כבר הגיעו לישראל אך ברגע שפרצה המלחמה, העובדים שבו לביתם. מאז מנסים בפרויקט הרכבת הקלה לשכנע את החברות לשלוח את העובדים, אך אלו מאפשרות משלחות קצרות-טווח שלא מספיקות כדי להשלים את תהליך האינטגרציה: בדיקה של מערכת השליטה והבקרה על תנועת הרכבות, מערכות האיתות, מצלמות הדרך ועוד.  כמו כן, חשוב לציין כי העיכוב גורר נזקים כלכליים המוערכים במאות אלפי שקלים.
מחברת כפיר הרכבת הקלה נמסר בתגובה: "לאורך החודשים האחרונים, ועל אף המלחמה, הרכבת הקלה המשיכה לתפקד ולהעניק שירות לנוסעים בבירה באופן מלא. עם זאת, פתיחת הרחבות הקו האדום מחייבת מעבר מבחני מערכות ואינטגרציה אשר כוללת מעורבות של מומחים מחו"ל, המתעכבים בעקבות השלכותיה של המלחמה".
עוד צוין: "יצוין שמצבים בין-לאומיים נוספים כגון המשבר בשרשראות האספקה משפיעים גם הם על תהליך התקדמות פתיחת ההרחבות. על אף הנאמר, עבודות ההקמה, נסיעות המבחן והגעת רכבות חדשות נוספות נמשכת (שלוש רכבות חדשות צפויות להגיע לירושלים במהלך השבוע הבא). בימים אלה, אנו פועלים למציאת פתרונות להתגברות על האתגרים שהציבה המלחמה לפתיחת הארכותיו של הקו בהקדם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה