נדל"ן ותשתיות

למרות ההתנגדויות: פרויקט הענק בתל אביב ייצא לדרך

בשורה משמעותית לתוכניות התחדשות עירונית בתל אביב: ועדת הערר אישרה את פרויקט מתחם ברקאי בתל אביב. ועדת הערר דחתה את ההתנגדויות לתוכנית התחדשות עירונית שיזמו החברות תדהר, קיו נדל"ן ואקרו נדל"ן, שיוצגו על ידי משרד ענת בירן – עורכי דין, ואישרה את הפרויקט  שבמסגרתו ייבנו 17 בניינים חדשים ו-370 דירות, שטחי מסחר, משרדים ומבני ציבור 
מערכת ice | 
אתר בניה (צילום shutterstock)
ועדת הערר לתכנון ובנייה מחוז תל אביב דחתה את רוב ההתנגדויות שהוגשו לתוכניות התחדשות עירונית בשכונת אפקה בתל אביב, ונתנה אור ירוק למימוש הפרויקט לאחר שנים של תכנון והתדיינויות. מדובר בתוכנית למתחם ברקאי שיזמו החברות תדהר, קיו נדל"ן ואקרו נדל"ן, שיוצגו על ידי עורכי הדין ענת בירן, אפרת לרנר ורון נבון ממשרד ענת בירן – עורכי דין.
לפי התוכנית, ייהרסו 9 בנייני רכבת ישנים בני 3 קומות ובהם 113 דירות, ובמקומם ייבנו 17 בניינים חדשים בני 8 קומות ו-370 דירות, שטחי מסחר, משרדים ומבני ציבור. 
התוכנית הופקדה במרץ 2021 להתנגדויות, ובאוגוסט של אותה שנה ההתנגדויות נדחו ברובן על ידי הוועדה המקומית. בעלי הווילות בשכונת אפקה הגישו ערר, בטענה כי התוכנית איננה תואמת את הוראות תוכנית המתאר הכוללנית בעיר תא/5000, וכי היא כוללת זכויות בנייה מכוח תמ"א 38 החורגות מהזכויות האפשריות מכוח תוכנית זו וממדיניות הוועדה המקומית. 

כמו כן, בעלי הווילות טענו כי התכנון המוצע מהווה שינוי דרמטי לעומת התכנון הקיים ואינו משתלב במרקם הבנוי הקיים. הם טענו לפגיעה באיכות החיים שלהם ובאופי השקט והכפרי של השכונה שעיקרה בנייה צמודת קרקע, ודרשו מוועדת הערר לצמצם את היקפי הבנייה, להנמיך את הבניינים ולהפחית את כמות הדירות שייבנו. עוד טענו כי התוכנית איננה מציעה פתרונות תחבורתיים ראויים או פתרונות חניה הולמים, תעמיס על התשתיות הקיימות ותיצור מצוקת חניה והעמסה על התנועה. 
ועדת הערר דחתה את הטענות, וקבעה כי מדובר בתוכנית התחדשות עירונית המשפרת את המצב הקיים ומייצרת עיצוב ותכנון מידתי ביחס לסביבה. כן נקבע, כי התכנון המוצע מאפשר ליצור מתחם מגורים חדש ומשמעותי, בסטנדרטים עדכניים התואמים את התפיסה העירונית של ציפוף מרקמים עירוניים, מבלי לחרוג מהוראות תוכנית המתאר הכוללנית, ולצד זאת מסדיר תשתית איכותית הכוללת מגרש חדש למבני ציבור, תוך טיפול בהיבטי התנועה. 
נקבע, כי התוכנית מוסיפה לתמהיל יחידות הדיור בסביבה על ידי הקטנת ממוצע גודל הדירות ובכך מוסיפה אפשרות למגוון נוסף של משקי בית לגור בסביבה זו. היא מקצה 45 דירות בדיור בהישג יד ומאפשרת מרחב יותר נעים להולכי רגל. התוכנית גם מסדירה מעברים, מסדירה חניון ציבורי פתוח וחניה תת קרקעית, ומשפרת את מערך הדרכים. 
ועדת הערר קבעה, כי התוכנית תואמת את הוראות תא/5000 וניתן לאשרה כפי שהיא בסמכות ועדה מקומית לפי תוכנית המתאר הכוללנית. היא הותירה את זכויות הבנייה ללא שינוי, את גובה הבניינים וכמות יחידות הדיור, ואישרה את השטח הפרטי הפתוח המוצע. השינוי המשמעותי היחיד שהורתה ועדת הערר לעשות בתוכנית הוא להגדיל את תקן החניה בפרויקט מתקן של 0.8 ל-1 חניה לדירה.
לדברי עו"ד ענת בירן, "העררים גרמו לעיכוב מיותר של שלוש שנים באישור הפרויקט אולם "סוף טוב הכל טוב", ואנו שמחים על החלטתה החד משמעית של ועדת הערר המאפשרת לפרויקט החשוב לצאת לדרך. ועדת הערר קבעה כי התוכנית ראויה על כל היבטיה, היא תשפר משמעותית את המצב הקיים הן עבור בעלי הדירות והן עבור הסביבה כולה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה