נדל"ן ותשתיות

פינוי בינוי במימון המדינה: זו העיר שתזכה להתחדשות עירונית מקיפה

ההתחדשות העירונית מגיעה לעפולה: הרשות הממשלתית והעירייה המקומית מקדמים 2 תוכניות פינוי-בינוי בשכונת גבעת המורה הוותיקה. תהליך התכנון ימומן כולו בידי המדינה

מערכת ice |  1
עפולה (צילום shutterstock)
הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית תקדם יחד עם עיריית עפולה 2 תוכניות לפינוי-בינוי בגבעת המורה, משכונותיה הוותיקות של העיר. התוכניות הללו יספקו את אקורד הפתיחה בדרך להריסתם של מבני שיכון ישנים שהוקמו עמוק במאה הקודמת, לטובת הקמת בניינים חדישים ומודרניים – הממוגנים מפני רעידות אדמה וכוללים ממ"ד בכל דירה, מעליות מונגשות ולובי. לצד דירות חדשות יזכו בעלי הדירות גם לטיפול מקיף במעטפת הסובבת, עם שדרוג התשתיות והשטחים הציבוריים בשכונה.
תהליך התכנון של 2 המתחמים ימומן כולו על ידי המדינה, ויתבצע באמצעות צוות תכנון מטעם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ובשיתוף העירייה. הצוות יורכב בין היתר מאדריכלים, שמאים, יועצים חברתיים, יועצי תנועה, סביבה, תשתיות ומודדים. במקביל לתהליך התכנון, יועצים חברתיים והמינהלת להתחדשות עירונית של עפולה ילוו ויסייעו לבעלי הדירות בתהליך.
בהמשך הדרך, לאחר בחינה ואישור התוכניות על ידי מוסדות התכנון והבנייה, ייערך מכרז יזמים ייעודי לבחירת הגוף היזמי שיוביל את הפרויקטים. בהקשר הזה, חשוב להוסיף כי היזמים הנבחרים יוכלו להתמודד על קבלת סיוע ממשלתי משמעותי מצד המדינה, מימון אשר נחוץ למימוש פרויקטים מסוג זה בעפולה
מיזמי הפינוי-בינוי ומתיחת הפנים הצפויה בגבעת המורה, מתכתבים היטב עם חזון העירייה המקומית לפתח את עפולה ולחדש את שכונותיה הוותיקות – וזאת תוך שמירה על איכות חיים גבוהה ובנייה המותאמת לאופייה וצביונה של העיר.
שי עם שלם, יועץ חברתי במינהלת להתחדשות עירונית בעפולה, מתייחס לפרויקטים המתוכננים בעיר ומציין: "אמנם מדובר בתהליך של כמה שנים, אך הסבלנות משתלמת. תכנון איכותי והקפדה על תהליך תקני והוגן עבור בעלי הדירות הם כלי מפתח, במיוחד בעיר כמו עפולה, אשר טרם נהנתה מתהליכי התחדשות עירונית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    .
    ינון 02/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עיר מדהימה, בהחלט ראויה לכך
    סגור