נדל"ן ותשתיות

ראש עיריית רעננה תוקף: "אני לא בונה על הממשלה"

בועידה הבינלאומית של המרכז הבניה הישראלי, הכריז אלעזר במברגר, מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "למעלה מ 9,000 דירות קיבלו היתרים רק בתחום הפינוי בינוי". ראש עיריית רעננה תקף את רמ"י: "גרמה לבעיה חברתית קשה"
מערכת ice |  1
בני גנץ, בנימין נתניהו ויואב גלנט (צילום פלאש 90/ מרק ישראל סלם/ POOL, דובר צהל)
בעת הועידה הבינלאומית ה-23 של מרכז הבניה הישראלי, נערך מפגש של בכירי ענף הנדל"ן בישראל. זו השנה ה-23 שאותה ועידה מתקיימת באילת אך הפעם הפאנל עסק בנושא ההתחדשות העירונית כמשימה לאומית לאור המלחמה.
אלעזר במברגר, מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, פנה לנוכחים וציין כי השנה האחרונה הייתה מאתגרת עבור הענף והדגיש כי זו התחילה בעלייה בשיעור הריבית: ״השוק שהשתנה דרמטית מינואר - אפריל, באופק הייתה מערכת בחירות מקומיות ואז קרתה המלחמה שמלווה אותנו עד סוף השנה ומעבר לכך".
לצד המכה הקשה שספג ענף הנדל"ן מפרוץ המלחמה, ציין מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית כי שנת 2023 הסתיימה בנתונים לא רעים בכלל. "מצליחים לייצר למעל מ-40 אלף יחידות דיור מאושרות, זה מעבר לתוכנית הממשלתית האסטרטגית לדיור לפיה אמורים להגיע ל 31 אלף". מלבד זאת, הכריז במברגר בפני הנוכחים: "עוד נתון מעודד - למעלה מ 9,000 דירות קיבלו היתרים - רק בתחום הפינוי בינוי
 
חיים ברוידא, ראש עיריית רעננה, הצטרף לשיח של בכירי ענף הנדל"ן ואמר: ״רעננה היא אחת הערים המובילות בהתחדשות עירונית ואני רואה בה דבר הכרחי. היום זה לא רק חברתי אלא ביטחוני. יש לנו 4,000 יח״ד ללא ממ״דים ויש לזה משמעות כשהעורף עכשיו הפך לחזית. יש לנו תנופת התפתחות בנושא התחדשות עירונית, קיבלנו מענק מהמדינה".
בהמשך, ראש עיריית רעננה מתח ביקורת חריפה על הממשלה הנוכחית: "הייתי רמ״ט אוכלוסייה בפיקוד העורף ואני יודע מה קורה ברעידת אדמה בעוצמה של 5.6. אנחנו נראה בניינים שיקרסו כמגדל קלפים, והחשש שלי שכרשויות נתמודד לבד. אני לא בונה על הממשלה. היום ראשי הרשויות עצמאיים לחלוטין".
ראש עיריית רעננה המשיך בדבריו ומתח ביקורת חריפה על רשות מקרקעי ישראל: "היא בסוף חברת הבנייה הגדולה בישראל והיא גרמה לבעיה חברתית קשה מאוד בישראל בכך שגרמה לעליית המחירים לאורך השנים. ראשי ערים ויזמים יכולים להגיע להסכמות. אנחנו מושיטים יד אבל יש יזמים שקופצים מעל הפופיק ומציעים הצעות שהם  לא בפרופורציה לעיר בה בונים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא להתרגש ,בקרוב ראש עיר חדש לרעננה. ברוידא לא חכם.
    ראש עיריית נוה זמר 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ברוידא מטפל רק בנוה זמר , מעולם לא ביקר מזרחה מבנין העירייה. ראש עיר מאכזב , תתחיל לגרוס ולארוז .
    סגור