מינויים

גיל הפטור ממילואים יעלה ל-50? ההצעה שמטלטלת את צה"ל

משרד הביטחון הפיץ תזכיר חוק להעלאת גיל הפטור משירות מילואים לגיל 50, התנועה לאיכות השלטון: "כל עוד לא מגייסים את כלל הציבור בישראל, לרבות תלמידי הישיבות, מדובר בצעד שמעמיק את אי השוויון בנטל הביטחוני ויפגע קשות במוטיבציה של המשרתים", גם אחים לנשק תוקפים
מערכת ice |  4
מלחמת חרבות ברזל (צילום דובר צהל)
משרד הביטחון הפיץ הבוקר (רביעי) תזכיר חוק שיאפשר להעלות את גיל הפטור משירות מילואים. על פי התוכנית, גיל הפטור משירות מילואים יעלה בשנה אחת עבור חיילים רגילים, קצינים ובעלי תפקידים מסוימים. המהלך מטרתו למנוע שחרור של משרתי מילואים בעיצומה של מערכה מבצעית. 
הצו המוצע יחול על 28 המקצועות והתפקידים שנכללים כיום בצו שירות ביטחון (קביעת מקצועות ותפקידים לעניין פטור משירות ביטחון מחמת גיל)(הוראת שעה), תשפ"א – 2021. גיל הזכאות לפטור משירות מילואים עבור המשרתים בתפקידים אלה יעלה מ-45/40 שנים ל-50 שנים, בהתאמה להצעת החוק. תוקף הצו יהיה למשך שנה אחת, בדומה להצעת החוק. קידום הצו המוצע מותנה באישור הצעת החוק האמורה בכנסת.  

הצו המוצע נועד לאפשר את המשך שירותם של מי שמשרתים כיום בשירות מילואים במסגרת גיוס החירום, וזאת על מנת למנוע פגיעה בכושר הלחימה של צה"ל בעיצומה של מערכה מבצעית.
לטענת התנועה לאיכות השלטון: "מדובר בפגיעה קשה באלו שכבר נושאים בעול הביטחון, כל זמן שלא מבוטלת החלטת הממשלה שלא לגייס תלמידי ישיבות. עו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה אמר, "המשמעות של תזכיר החוק היא עוד מילואימניקים שכבר חודשים ארוכים נעדרים מעבודתם, רחוקים ממשפחתם, אנשים שבאמצע החיים נקראו לשדה הקרב ומבלי שידעו מתי יחזרו - ימשיכו לשאת בנטל השירות הצבאי. הממשלה מסבירה לנו שיש מחסור אדיר בכוח אדם - ושחייבים לגייס את חיילי המילואים בשל מצב החירום".
עוד הוסיפו: "מדינת ישראל יקרה לנו, וביום פקודה כולנו מתגייסים, אבל ממשלת נתניהו חייבת להסביר איך במקביל היא ממשיכה בימים אלו לפטור תלמידי ישיבות מגיוס לצבא בניגוד לחוק. כן, כבר חצי שנה מאז שפקע תוקפו של החוק לגיוס חרדים, ובמקום לגייס תלמידי ישיבות כפי שהחוק מחייב, החליט שר הבטחון לתת פטור אוטומטי לתלמידי ישיבות - בניגוד לחוק! ביד אחת, הממשלה פוטרת עשרות אלפי בחורים צעירים משירות צבאי, באופן בלתי חוקי, ובשנייה מאריכה את השירות לאלו הנאנקים תחת הנטל. דווקא בימים קשים אלו, אנחנו נוסיף להאבק בבג"ץ כנגד ההחלטתו הלא חוקית של שר הבטחון לפטור תלמידי ישיבות מגיוס, ונמשיך לדרוש שוויון בנטל לכלל אזרחי מדינת ישראל".
אחים לנשק בתגובה להצעת החוק: "גם בשעות הקשות האלו, מופע הניתוק של ממשלת נתניהו ממשיך. ישראל ניצבת בפני עידן חדש בו כדי להתמודד עם האיומים ולספק בטחון לאזרחי ישראל, כולם יצטרכו לשאת בנטל. תם עידן החוקים הסקטוריאליים. נגמרה ההבדלה בין דם לדם. סיימנו עם הפילוג והשיסוע מבפנים.  מעכשיו- רק חוזה חדש,  בהשתתפות של כל המגזרים בהגנה על גבולות המדינה."
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    יש כל כך הרבה אפשריות מפרט בפנים
    .... 12/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הממשלה לא חושבת מחוץ לקופסה . למה לא לתת לאנשי מילאוים לבחור אם למשוך עוד שנה או 3 שנים בתמריץ נגיד שנה נוספת 10 אלף 5 שנים נוספת 50 אלף . בסוף התקופה זה מכובד . למה לתת לאנשי ישיבות את הכסף ולא לאנשים שנלחמים עלינו .
    סגור
  • 2.
    דיי אחים שלנו כן שיוויון כן
    איתן עבודה 12/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין דבר כזה יותר! מספיק!!, זה מחליש את המדינה בכניסה לארץ משה רבינו לא שחרר אף שבט!! העולם עומד על תורה ועל עבודה הממשלה חייבת לכלול רק קבוצות שמתגייסים ולאט לאט נלחמים בזה בכל הכח זה לא הגיוני, הדתיים צריכים לשמש דוגמא, זו אחת הבושות הגדולות ביותר שלנו וללא תיקון אני ו ניפול, הכח של העם זה הרוח
    סגור
  • 1.
    הם לא מתבישים אין שיוויון
    דודו 12/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה בטוח יוביל לירידה או סירוב
    סגור
  • אנחנו אשמים , אין ביננו אחדות
    איתן עבודה 12/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך נתניהו אמור לפעול כשהם מחזיקים את הממשלה האמון בעם חייב לחזור
    סגור