מינויים

אחרי 30 שנה: האקדמיה ללשון ממנה חתן פרס ישראל לנשיא

האקדמיה ללשון העברית ממנה נשיא חדש לאחר קרוב לשלושה עשורים של כהונתו של הפרופ' משה בר-אשר. הממונה החדש הוא חתן פרס ישראל, פרופ' אהרן ממן, יוצא מרוקו וסגנו של בר-אשר
מערכת ice | 
פרופסור אהרן ממן (צילום אתר האקדמיה)
בשנים האחרונות עמוד האקדמיה ללשון העברית  הפך להיות מבין העמודים הדומיננטיים ביותר בפיד האינסטגרם והפייסבוק של הציבור הישראלי וזאת תודות למהלך החדשני של האקדמיה להעלות את המודעות לפעילות שלה סביב השפה העברית. את הפעילות הזו ורבות אחרות היא קידמה בהובלתו של נשיא האקדמיה המיתולוגי, פרופ' משה בר-אשר שהודיע אמש על פרישה לאחר שלושה עשורים.
בבחירות שהתקיימו לאחרונה במליאת האקדמיה ללשון העברית נבחר הנשיא החדש, פרופסור אהרן ממן, יליד מרוקו שעלה לארץ באמצע שנות ה-60 ורכש את השכלתו באוניברסיטה העברית. פרופ' ממן הוא חבר האקדמיה משנת 1998 ושימש בסגן הנשיא משנת 2010. בעבר היה ראש מכון בן-צבי לחקר קהילות ישראל במזרח ואף ניהל את המרכז לחקר מסורות ישראל ומפעלים נוספים בתחום לשון העברית.
יתרה מכך, פרופ' ממן הוא חתן פרס פרס ישראל משנת תשע"ט (2018-19) בתחום חקר לשונות היהודים וחקר התרבות העממית
פרופ' ממן יחליף כאמור את הנשיא הפורש פרופ' משה בר-אשר שכיהן בתפקיד משנת 1993, לאחר שכיהן גם הוא בתור סגן נשיא. בשנות כהונותיו הביא פרופ' בר-אשר את האקדמיה לגבהים חדשים והוביל אותה להישגים משמעותיים, ביניהם ביסוס הקשר בין האקדמיה לבין הציבור הישראלי באמצעות המדיה החברתית והעלאת המודעות בקרב דוברי השפה העברית לקביעות חדשות, תיקוני לשון וחשיבות שימור השפה כתקנה.
 
כמו כן, טרם פרישתו קידם פרופ' בר-אשר את הקמת המשכן החדש לאקדמיה בירושלים, בשם "מנוה", אשר יאפשר לה לפתוח את שעריה בפני קבוצות קהל  חדשות בארץ ואת כל הפעילות הנרחבת והחשובה הזו עשה בהתנדבות מלאה.
המינוי החדש הוא מרתק במיוחד היות ומדובר בנשיא השני ברצף אשר מגיע מעדות המזרח - בר-אשר וממן, שניהם, הם ילידי מרוקו שעלו לארץ באמצע המאה הקודמת. את נעליו של פרופ' ממן בתור סגן נשיא האקדמיה ימלא פרופ' יוסף עופר
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה