מינויים

דרמה באוצר: בלינקוב התפטר מוועדת האיתור למנהל רשות החברות

זמן קצר לפני בחירת מנהל רשות החברות ויו"ר ועדת האיתור, מנכ"ל משרד האוצר התפטר מתפקידו כיו"ר ועדת האיתור לתפקיד. מה הסיבה לפיטורים המפתיעים?
מערכת ice | 
רם בלינקוב, אביגדור ליברמן (צילום Yonatan Sindel/Flash90)
מנכ"ל משרד האוצר, רם בלינקוב, התפטר היום (שלישי) מתפקידו כיו"ר ועדת האיתור למנהל רשות החברות הממשלתיות בנימוק של "עומס כבד המוטל עליו", אולם מסתבר שמאחורי הטענה המדוברת מסתתרת סיבה שונה לגמרי והיא התחממות היחסים בין בלינקוב לשר האוצר אביגדור ליברמן.
בלינקוב התפטר לאחר חודשיים מאז הקמתה של ועדת האיתור, מחר הוועדה הייתה אמורה להתכנס בכדי לצמצם את 71 המתמודדים שניגשו למכרז להעפיל לשלב של הראיונות. 

מדובר בג'וב יוקרתי שכן מדובר בניהול של 70 חברות וכ-60 אלף עובדים עם נכסים ציבוריים בסכום של יותר מ-200 מיליארד דולר. שנותר ריק כבר יותר משנה לאחר שינקי קוינט, מי שהיה מנהל רשות החברות הממשלתיות עזב ומונה לניהול רמ"י ובלינקוב שימש בזמן זה כמנהל במקומו של קוינט. 
מדוברות האוצרנמסר בתגובה: "מנכ"ל משרד האוצר, רם בלינקוב, הודיע לשר האוצר, אביגדור ליברמן, ולנציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, כי בשל העומס הכבד המוטל עליו הוא מבקש להתפטר מתפקידו הנוסף כראש הוועדה לאיתור מנהל/ת רשות החברות. בלינקוב, שבנוסף לתפקידו כמנכ"ל משרד האוצר מכהן גם כממלא מקום מנהל רשות החברות, ציין במכתבו כי בנוסף לתפקידים אלו ‘אני עסוק בשורה של נושאים כבדי משקל, וביניהם: ראשות ועדה לבחינת מבנה הרגולציה הפיננסית, הצוות הבין-משרדי לבחינת תופעת הפשיעה בחברה הערבית הנובעת מהתנהלות השוק השחור בתחום הפיננסי ואך לאחרונה עסקתי בנושא יוקר המחיה וכן שר האוצר הטיל עלי משימה כבדת משקל בתחום הריכוזיות במשק’".
הסיבה לפיטורים היא ככל הנראה חילוקי הדעות בין שר האוצר אביגדור ליברמן למנכ"ל משרד האוצר רם בלינקוב. בין המועמדות יש שתיים בולטות: אווה מדז'יבוז' ועו"ד מיכל רוזנבוים. מדז'יבוז' מי שהייתה בדירקטוריון חברת נמלי ישראל והיא המועמדת המובילה לתפקיד מצידו של בלינקוב ואילו ליברמן מעדיף את עו"ד רוזנבוים מי שהתמודדה בעבר על התפקיד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה