מינויים

סערה בהייטק הישראלי: המנכ"ל הודח, בית המשפט בצעד דרמטי

בבית המשפט המחוזי הכלכלי בתל אביב,  הקפיאו את פיטוריו של נדב שובל מייסד ומנכ"ל אופן ווב עד לדיון נוסף
מערכת ice | 
פיטורים (צילום shutterstock)
נדב שובל, מייסד ומנכ"ל חברת ההייטק הישראלית אופן ווב, מצא עצמו במרכזה של מערבולת משפטית ועסקית. לאחר שהודח מתפקידו על ידי הדירקטוריון, השיג שובל ניצחון זמני בבית המשפט המחוזי הכלכלי בתל אביב, אשר הקפיא את פיטוריו עד לדיון נוסף. הסכסוך החל כאשר שובל התנגד למהלכים שיזמו משקיעים מובילים, ובראשם הקרנות אינסייט וג'ורג'יאן.
על פי גלובס, מאז תחילת הסכסוך, התרחשה שרשרת אירועים מסחררת. שובל פוטר לא פחות משלוש פעמים, כאשר בפעם האחרונה הדירקטוריון אף האשים אותו בניסיון לפגוע בחברה. מנגד, שובל טוען כי כל ישיבות הדירקטוריון שדנו בעניינו היו בלתי חוקיות, וכי הוא עדיין המנכ"ל החוקי של החברה.
המאבק הסלים כאשר שובל החל לכנס ישיבות דירקטוריון משלו, הכוללות חברים חדשים שמינה. במקביל, הדירקטוריון בהובלת המשקיעים ממשיך לפעול ואף מינה מנכ"ל חדש, טים הארווי. מעניין במיוחד המקרה של אבישי אברהמי, מייסד וויקס, אשר הצביע פעם בעד פיטורי שובל ופעם נגדם בישיבות דירקטוריון שונות.
המחלוקת מעלה שאלות מורכבות בנוגע לחוקי העבודה והחברות. בעוד שהחברה מנסה לפטר את שובל לפי חוקי העבודה האמריקאיים, שובל טוען כי יש לפעול לפי החוק הישראלי, שכן חברת האם ממוקמת בישראל. בית המשפט, בהחלטתו להקפיא את הפיטורים, מאותת כי יש מקום לבחון את טענותיו של שובל.
עתידה של אופן ווב, אחת מחברות ה"חד-קרן" הישראליות המובילות, תלוי כעת בהכרעת בית המשפט. הסכסוך מדגיש את המתח שיכול להיווצר בין מייסדים למשקיעים בחברות הייטק צומחות, ואת החשיבות של הגדרות ברורות של סמכויות וזכויות בשלבים מוקדמים של החברה. בעוד שהתעשייה ממתינה בדריכות להכרעה, ברור כי תוצאות המאבק ישפיעו על דינמיקת היחסים בין יזמים למשקיעים בעתיד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה