דעות

זוכרים את מלחמת לבנון, ערוכים היטב לכל תרחיש

הכנו את בית החולים התת קרקעי לקליטת "אמת" של מאות פצועים וחולים במקרה של הסלמה בצפון. מכיוון שמדובר במלחמה על העורף, נצטרך לטפל במגוון מקרים ואוכלוסיות. אני מנהל צוות של 6,000 עובדים. עברנו אתגרים רבים בעבר וגם במגפת הקורונה. בזכות גיבוי מהממשלה והציבור, נוכל להתגבר על האיומים גם בימים אלה
פרופ' מיקי הלברטל, מנהל המרכז הרפואי רמב"ם (צילום באדיבות המרכז הרפואי רמב"ם)
24 שעות אחרי שהחלה הלחימה בדרום, החל בית החולים רמב"ם מבצע לוגיסטי מסובך אליו התכוננו שנים ארוכות ותרגלנו אין ספור פעמים: הכנת בית החולים התת קרקעי שנבנה ברמב"ם לקליטת "אמת" של פצועים וחולים במקרה שתחל לחימה בצפון. אחד מהלקחים של המלחמה בשנת 2006, שבעקבותיה הנהלת רמב"ם החליטה על בניית בית החולים התת קרקעי, הוא ההבנה שלא רק שנצטרך, בתור מרכז הטראומה הגדול בצפון, לקלוט מאות פצועים מהחזית עצמה, כפי שהיה במלחמה.
מכיוון שמדובר במלחמה על העורף, נצטרך לשלוט גם בטיפול בפצועים מערים שיופצצו בצפון ובנוסף לכך לטפל בסוג אוכלוסייה שלישי – חולים, יולדות, ילדים חולים – כל מי שנדרש להמשך טיפול רפואי איכותי בלי קשר למלחמה. מדובר בפתרון אזורי לכלל הצפון.  תוך 36 שעות מהרגע שקיבלנו את ההחלטה, הקומה העיקרית של בית החולים התת קרקעי שלנו עמדה מוכנה, ויכולתי לבשר לשר הבריאות ולמנכ"ל משרד הבריאות שבית החולים התת קרקעי מוכן לשרת את העורף הישראלי. 
מדובר בשיא בביצוע העבודות שהקדים בהרבה את ההערכה שלנו ואת התרגילים, הישג שעמדנו בו הודות לסיוע נדיב של חיילי צה"ל. אני מנהל בית חולים עם 6,000 עובדים. עברנו אתגרים כבירים במלחמות עבר וגם במגפת הקורונה והצלחנו להתגבר עליהם. אני בטוח שבזכות העוצמה והמסירות שהעובדים מפגינים ובזכות הגיבוי שאנחנו מקבלים מהממשלה וגם מהציבור – נצליח גם להתגבר על האתגרים והסכנות שמאיימים עלינו בימים האלה.
 
רמב"ם הוא בית חולים המשרת את כל המגזרים והסקטורים. עובדים בו נציגי כל המגזרים והסקטורים. אנחנו חיים כעת בתקופה שבה יש רגישות לכל אמירה, והמתח גדול. אני מקווה שבית החולים שלי יישאר מרחב שבו לא נאפשר למתחים לחדור ונמשיך לעבוד כתף אל כתף כדי להציל חיים. זו המשימה שלנו, זה הייעוד שלנו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה