דעות

העברת צה"ל לרמלה – צעד נוסף בהפיכתה לעיר לאומית

מעבר הבקו"ם לרמלה מהווה בשורה חשובה לתושבי העיר והסביבה, ומצטרף למיזמים וגופים לאומיים נוספים הקשורים לרמלה. תהליכים אלה ייצרו עוגן תעסוקתי משמעותי לעיר ומנוף כלכלי עצום לעסקים המקומיים, בזכות אלפי אנשים הצפויים להגיע מדי יום לעיר
מיכאל וידל |  8
מיכאל וידל (צילום דוברות עיריית רמלה)
באוקטובר האחרון בחרה ועדת המכרזים במשרד הביטחון את שותפות 'בראשית אופק רחב' בבעלות מלאה של שיכון ובינוי, כזוכה בפרויקט 'אופק רחב', במסגרתו החברה תתכנן, תקים ותתפעל בעיר רמלה את המחנה הרב-זרועי הגדול והמרכזי של צה"ל בארץ לתקופה של 25 שנים, בהיקף של מיליארדי שקלים.
המחנה יכלול בין-היתר את לשכת הגיוס ושרשרת החיול (בקו"ם) החדשים, את מפקדת זרוע היבשה, את החילות והיחידות של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ושל אגף כוח-האדם ומרכז רפואי מתקדם. בנוסף, יכלול הפרויקט שטחי מסחר, חניונים, מתקני ספורט ושבילי אופניים. בסיס הקליטה החדש במחנה מתוכנן לקלוט כ-9,000 משרתים ולהעניק שירות לכ-5,000 מבקרים מדי יום, בהם מתגייסים חדשים שיגיעו מידי בוקר עם הוריהם.
ההחלטה של צה"ל לעבור לרמלה היא בשורה אדירה לעיר, והיא מהווה המשך ישיר לחזון שלי – וליישומו בפועל – של הפיכת רמלה ממטרופולין אזורי, לעיר לאומית. כך למשל, בשנה האחרונה השקנו בטקס חגיגי את מעבר בנק הדם הלאומי של ישראל והנהלת מד"א לרמלה, וכן השקנו את פרויקט טרמינל 6 – פארק תעסוקה, בילוי ומסחר עצום שיכלול למעלה מ-2 מיליון מ"ר לתעשייה, מלונאות, מסחר ושטחים ירוקים, ויספק כ-30 אלף מקומות עבודה.

קרדיט: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון
השלמנו גם את מעבר המכון למנהיגות בית-ספרית "אבני ראשה" ממשכנו בגבעת רם שבירושלים לעיר רמלה. מדובר בבשורה חשובה לעיר רמלה, לאור העובדה כי כל העתודה הניהולית של בתי-הספר בישראל יוכשרו בעיר. בתחום התחבורה והתשתיות, אנו ממשיכים להוביל מהפיכה עם פרויקט "מהיר לעיר" בציר הרצל, ותכנון הקו החום וארבע תחנות מטרו (העיר היחידה בארץ מלבד תל-אביב שזוכה לארבע תחנות).
ההחלטה של גופים לאומיים גדולים להגיע לרמלה ולהשקיע בה, אינה מקרית. הגופים הלאומיים שמגיעים אליה, והפרויקטים הלאומיים המבוצעים בה, נובעים בראש ובראשונה בשל מיקומה האסטרטגי של העיר - בטבורה של המדינה והמקושר לכל הכבישים הראשיים: 1,6,40,431,200. כל אלה מאפשרים הגעה ויציאה נוחים ומהירים לכל כיוון.
בסופו של דבר, מדובר בגופים ובפרויקטים המהווים מנועי צמיחה וכלכלה אדירים לעיר, שיחזקו ויפתחו אותה משמעותית. מעבר להכנסות הצפויות לקופת העירייה, מידי יום יפקדו את העיר אלפי מבקרים אשר יטיילו, יאכלו, יבקרו בשוק, יכנסו לקניון ועוד, במה שיעניק זריקת עידוד לעסקים ולכלכלה המקומית.
 
העיר רמלה משנה את פניה! אין לי ספק כי כבר בעתיד הקרוב נראה עוד ועוד גופים לאומיים נוספים שמזהים את הפוטנציאל הגלום בעיר, ויבחרו בה כמקום להשתקע ולהתפתח.
מיכאל וידל הוא ראש העיר רמלה
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    נדלן
    מנוסה 12/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברור, השטח בקרית אונו שווה הרבה כסף.הכל קומבינות.
    סגור
  • 4.
    רמלה עיר מוזנחת.
    רודף צדק 12/2022/14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    עיר מזוהמת ועלובה. ביקרתי בעיר, ונחרדתי.
    סגור
  • 3.
    מיכאל וידל הולך הביתה בבחירות (ל"ת)
    משה חזי 12/2022/14
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 2.
    כיבוש שקט של העיר
    מומו 12/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 4
    היהודים לאט לאט הופכים למיעוט ברמלה .
    סגור
  • לא מדויק
    ישראל 12/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לזה קוראים כיבוש פוזיטיבי או במילה אחת…..היתמסרות
    סגור
  • חד משמעית
    שבתאי 12/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    וזה עצוב מאוד!!
    סגור
  • 1.
    עד שזה יקרה יהיו לראש העיר בני נינים. זה לעוד 30 שנה?? (ל"ת)
    רמלה הותיקה מלוכלכת 12/2022/14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • תנועה מסורבלת
    נהג 12/2022/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הכל מפורק אח הרצל נחסם לנתיב אחד בכל צומת מרומזר סתם גדרות מיותרות
    סגור