דעות

עכו ממשיכה למצב עצמה כאחת הערים העסוקות בהתחדשות עירונית

אנו רואים בפרויקטים למגורים, הקמת בתי מלון וצימרים חדשים, משרדים ושטחי מסחר, קידמה חשובה שמביאה לשיפור אמיתי באיכות חייהם של התושבים
שמעון לנקרי |  4
שמעון לנקרי (צילום יחצ)
בשנים האחרונות העיר עכו נמצאת בתנופה אדירה של פיתוח והתחדשות שמקודמת במספר תחומי פעילות: תשתיות ופיתוח, תרבות ואירועים, חינוך, עסקים, תיירות ומגורים. שודרגו ונבנו אלפי יחידות דיור ומתוכננת  בנייה של עוד אלפי יחידות חדשות נוספות שיוקמו למען זוגות צעירים ומשפרי דיור בצפון, מזרח ודרום העיר.
כבר בשנים האחרונות נרשמה תנופת פיתוח עירונית, ששמה דגש על פיתוח סביבתי, בנייה ושיפוץ פארקים ירוקים במספר שכונות, נטיעת ריאות ירוקות, שיקום שכונות ותיקות, פרויקטים ציבוריים, עירוניים, מסחריים ופרטיים בהיקף של מעל למיליארד שקל.
גם התפרצות נגיף הקורונה והמציאות המורכבת שנכפתה על בעלי העסקים והעוסקים בתחום הנדל"ן לא הצליחה לבלום את העשייה, כשעכו ממשיכה למצב עצמה כאחת הערים העסוקות בהתחדשות עירונית ותנופת פיתוח נדל"נית.
גם בעידן הקורונה קידמנו ועסקנו בייצור פתרונות המאפשרים להמשיך את תנופת הפיתוח בעיר, שהחלה כבר ב-2017, עם חתימת הסכם הגג, שכולל פיתוח אינטנסיבי לאורך הצירים הראשיים.
ההסכם אשר נחתם בין משרד הבינוי והשיכון, משרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל ועיריית עכו כולל פיתוח של כ-17,780 יחידות דיור, מסחר ותעסוקה, בשמונה מתחמים (בקרקע מדינה).
בימים אלה אנו מקדמים תהליכי התחדשות עירונית במספר מתחמים, ביניהם בשכונת הכרם, בצפון העיר, שם נבנות עשרות אלפי יחידות דיור, אשר חלקן מוצעות כחלק מפרויקט מחיר למשתכן ובמזרח העיר, בסמיכות לכביש עוקף קריות, כביש 6 צפון, מוקמות מעל ל-600 יחידות דיור בשישה מגדלים שונים.
היה ברור לכולנו שלצד פיתוח ובניית פרויקטים למגורים, חשוב לא פחות להקים מתחמי תעסוקה חדשניים ולחדש את אתרי התיירות אשר מושכים מיליוני תיירים בכל שנה לעיר.
באזורי התעשייה הקיימים ובמרכז העיר, יוגדלו זכויות הבנייה וכבר מוקמים שטחי מסחר יוקרתיים ומשרדים להשכרה. בנוסף לכך, היכל התרבות בעיר הוקם בהשקעה של 50 מיליון שקלים, הנמל וטיילת עכו החלו בשיפוצים בהשקעה של 30 מיליון שקלים ואנו מקדמים בניה של עשרות חדרי אירוח וצימרים בעיר. פרויקטים חשובים שיסייעו לקדם את עכו כמוקד תיירותי מרכזי בצפון ובישראל בכלל.
אנו רואים בפרויקטים למגורים, הקמת בתי מלון וצימרים חדשים, משרדים ושטחי מסחר, קידמה חשובה שמביאה לשיפור אמיתי באיכות חייהם של התושבים, שמאפשרת ליהנות לא רק ממתחמי מגורים איכותיים, אלא גם מפיתוח סביבתי-ציבורי ומתשתיות חדשות ובכך, התושבים הוותיקים נהנים משיפור איכות חייהם ואוכלוסייה חדשה מצביעה ברגליה, ובוחרת בעיר עכו כבית.
מערכת חינוך איכותית, אזורי תעשייה ותעסוקה ומחירי דיור אטרקטיביים – כל אלה הם מנועי צמיחה ומנופים לתנופת הפיתוח והבנייה בעיר.
לאחר שנים של עשייה אינטנסיבית בתחומים רבים, עכו מציעה רמת חיים גבוהה עם אוכלוסייה צעירה ומשכילה שממשיכה לפתח את העיר. הבחירה בעכו כבית, מאפשרת לזוגות צעירים לחיות ברמת חיים גבוהה הרבה יותר מאשר במרכז, עם הטבות מס, מערכת חינוך מתקדמת ומקומות תעסוקה מובילים. אני בטוח שבעוד מספר שנים, עכו תהפוך לאחת הערים המבוקשות ביותר בישראל. 
הכותב: שמעון לנקרי, ראש עיריית עכו
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    עיר מסוכנת ליהודים (ל"ת)
    רועה חשבון 09/2021/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    גם התפתחות בפרעות
    7890 08/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שהציבור זוכר סה את הפרעות בעכו ואת זה שאת רוצחיו של המדען המהולל טרם תפסו וכן היהודי שהוכה כמעט למוות ושיקומו יהיה ארוך וחברי כנסת מחבלים שמבקשים לשחרר פושעים
    סגור
  • 1.
    שאלה למחשבה-לאדון ראש העיר
    אני רק שאלה 08/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומי יגור בכל הבנינים החדשים? ומי יגור בדירות הישנות שמתפנות ב"עיר" ? אולי עדיף להשקיע במקום אחר .....
    סגור
  • אנחנו מתרבים כמו שפנים
    dw 10/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיעור הפריון בישראל לא גבוה אלא מטורף. 3.1 ילדים בממוצע (בעוד באירופה פחות מ 2), שזה קצב גידול של 2% שזה 180 אלף גולגלות מדי שנה בשנה. כל הגולגלות הללו יצטרכו דירה. לכן אל דאגה - כל הדירות החדשות בישראל תתאכלסנה. בטח בעכו שזו כבר עיר קיימת ומתפתחת. יגורו גם בדירות הישנות, מי שלא יכול לממן דירה חדשה. קצב הגידול הזה מגיע מ 4 השבטים שחיים כאן, לפי דברי כבוד נשיא המדינה לשעבר ראובן ריבלין: חילוני, דתי לאומי, חרדי וערבי. עכו יכולה להציע בית, במחיר עממי, לישראלים מכל 4 השבטים.
    סגור