תקשורת ומדיה

ועידת האקלים בדובאי: נחשפה השיטה הישראלית להפחתה בגזי חממה

המשרד להגנת הסביבה בהובלת מנכ"ל המשרד, גיא סמט, הציג בוועידת האקלים בדובאי דוח מקצועי דו-שנתי על ההתקדמות בהפחתת גזי חממה 

מערכת ice | 
גיא סמט (צילום חיים צח)
המשלחת הישראלית לוועידת האקלים בדובאי הציגה היום (שני) את הדוח הדו-שנתי ליישום הסכמי האקלים. הדוח הוצג כחלק ממפגש של התהליך השיתופי בחסות האו"ם של Facilitative share of views. במפגש השתתפו גם נציגי משרד האנרגיה ומשרד החוץ.
מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, גיא סמט, אמר באירוע בדובאי: "ישראל תשאף להעביר את חוק האקלים הנדרש לעיגון היעדים הלאומיים שלנו - הפחתה של 30% בפליטות עד 2030 ואיפוס פליטות נטו עד 2050. הדוח שפרסמנו מראה את התלות של ישראל בדלקים מזהמים, והפתרון יכלול גם מעבר לאנרגיות מתחדשות ולתחבורה חשמלית ונקייה". 
בחודש מאי 2023 ישראל הייתה המדינה הראשונה אשר עברה תהליך מקיף של בקרה על הדוח הדו-שנתי. הבקרה בוצעה על ידי צוות מומחים בין-לאומי, אשר בסופו הוגשו המלצות להמשך ההתקדמות של ישראל בתהליך הגלובלי.
בדוח הוצגו עדכונים על התקדמות ישראל ביישום התוכניות להפחתת פליטות גזי חממה ועדכונים על מצאי הפליטות הלאומי. זהו תהליך שנועד להגביר את השקיפות והיישום של כלל המדינות החברות באמנת האקלים. כחלק מתהליך זה כל מדינה רשאית להפנות שאלות בנוגע להתקדמות המדינה ופעולותיה להפחתת הפליטות. 
 במהלך הצגת הדוח היום (ב') בדובאי, נציגי ישראל נשאלו שורת שאלות בנושאים הנוגעים למדיניות להפחתת הטמנת פסולת, הפחתת השימוש בפחם עד להפסקתו כליל עד לשנת 2026 ולגבי המדיניות ארוכת הטווח של ישראל כדי לעבור לכלכלה מאופסת פליטות ונושאים נוספים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה