תקשורת ומדיה

פרשן חדשות 12 תוקף: "חבורת ערוץ 14 מפזרת רעל"

פרשן חדשות 12 ועיתונאי 'ידיעות אחרונות', נדב איל, במתקפה נגד אנשי ערוץ 14: "אנשי תקשורת מטעם פוליטיקאים מנסים לזכות את ביבי מאחריות. נאמנים לפרסונות, לא לארץ ועם ישראל. האחדות בעם רעה מאוד לינון מגלים"
תום נחום |  3
ינון מגל, נדב אייל (צילום טוויטר/ ינון מגל, פייסבוק)
העימותים בין אנשי התקשורת מערוצי החדשות השונים נמשכים, כאשר הפעם במוקד מגיש 'הפטריוטים' בערוץ 14ינון מגל, שחשף סיפור מפתיע על עיתונאי 'ידיעות אחרונות' ופאנליסט חדשות 12נדב איל, אשר כעת, מגיב בהרחבה למתקפות של אנשי ערוץ 14 נגדו ונגד חבריו בחדשות 12.
איל כתב בפוסט מעמיק נגד ערוץ 14 כך: "קורה משהו מעניין, אגב הדרך בה חבורת ערוץ 14 מפזרת פה רעל (נניח האפס עם הפוסט המחוק על חדשות 12; הסיפור בפוסט של יאיר שרקי, ההתקפות של ינון מגל ופתחי על אחרים ועליי וכו'). זו תמיד אותה הדינמיקה: הם תמיד תוקפים ראשונים. לפעמים בטלוויזיה. לעתים פה. לפעמים מתנצלים, בדרך כלל לא. זה לא משנה. "תזרוק בוץ על הקיר, משהו יידבק". פתגם ערבי, וכך הם נוהגים. מה מעניין? לרוב מוחלט בעם ישראל (כולל צופי 14, וכולל קוראיי) אין כרגע מחלוקת על הדברים החשובים. צריך להשמיד את חמאס. הוא לא יכול לשלוט ברצועה. אם יש סיכוי לעסקה, גם במחיר כבד - צריך ללכת עליה".
"להבנתי גם ביבי, גם גנץ ואיזנקוט מסכימים על זה. זה גם לא זמן לבחירות ואף אחד לא קורא להן מייד. ההפיכה המשפטית לא קיימת (כרגע). העיתונות ב-99% באותו מקום. ואני הקטן- גם. ואת העמדה הזו אני מציג בעברית, באנגלית ואם צריך בארמית. אז למה החבורה הזו תוקפת? מה מציק להם? במקרה שלי, הטריגר הוא שמתחתי ביקורת (עניינית) על התנהלות הממשלה. דברי דיכטר על נכבה שהם 100% נזק. או את סמוטריץ' שמתפקד לדעת כל הדרגים המקצועיים לא טוב. ואז הם מגיבים לי ועליי. זה קטע מטורף שהתרגלנו אליו. עיתונאי מותח ביקורת על פוליטיקאים. ומי שעונים זה לא הפוליטיקאים, אלא אנשי תקשורת מטעם. הם השריון שלהם. הטיעונים דלוחים".
"אחד מהם כותב שאי אפשר לתקוף את נתניהו שלא טיפל בחמאס, כי אנשים כמוני וכמו אביעד גליקמן לא היו מסכימים עם ביבי ממילא אם היה מטפל. היפותזה על היפותזה שבסופה הרשעה ותכליתה זיכוי של ביבי מאחריות. בבל"ת. מה שחשוב הוא השאלה הבאה: למה הינון-מגלים מחפשים עימות, כשיש אחדות נדירה בעם ישראל בכיוון הכללי? יש לזה 2 הסברים עיקריים. הראשון הוא שהנאמנות שלהם איננה לרעיון, אף פעם. גם אם אני בעד השמדה גמורה של חמאס, וגם הם, זה לא מספיק. נאמנותם היא לפרסונות, לאנשים. לא לארץ ישראל. לא לעם ישראל. לא לניצחון. רק לממשלה ולביבי אישית. וזה כמובן קשור גם לפרנסה שלהם, אם כי להערכתי יותר שבתאיות. רק ביום שישי האחרון הבאתי נתונים שאמורים לשמח כל איש ימין: הצבא יגדל, הסיכוי להסדר ופשרה מדינית יקטן. אבל את זה הם לא מהדהדים. למה? כי לצידם היו נתונים גרועים לנתניהו".

"מאותה הסיבה שמגל/ריקלין/סג"ל תירצו מיני תירוצים לשת"פ של נתניהו עם חמאס לאורך השנים. מי מהם בהפרזה, ומי פחות. עבור ביבי, אפשר להכשיר את כולם - מחמאס ועד, להבדיל אלפי הבדלות, בן גביר, וגם מנסור עבאס. העיקר אצלם זו הדמות, ובשום אופן לא העיקרון. זה רחוק מאוד, נניח, מראשי יש"ע וההתנחלות שבד"כ היה להם קו אידיאולוגי אחיד, והם נרתעו מנאמנות לאישיות. חוץ מאריק שרון, אולי. ואנחנו יודעים איך זה נגמר. הנקודה השנייה היא הרצון של האנשים האלה בעימות, בסכסוך ובשיסוע פנימי. הרי כולנו נגד חמאס. כולנו בעד השבת החטופים וניצחון והרתעה לחיזבאללה. וכולנו מבינים שזה לא פשוט להשיג את כל זה".
"לאנשים האלה, הינון-מגלים, זה גם רע מאוד. אחדות הרצון ואחדות העם. זה משעמם. הם זקוקים לאויב הפנימי. הם רוצים גיס חמישי. על מה נדבר ברדיו אם לא נשנא את האחר? לדוגמה, נדבר איך פותרים בעיה. לא שמאל-ימין. בעיה. וזה מאוד ענייני. ענייניות היא תרופה שמחסלת שיסוע. לאומנות לא סובלת את זה. היא רוצה שבכל רגע נתון נשאל מי פה בחדר הוא הבוגד. ואם אין בוגדים בחדר, היא ממציאה אותם. האנרגיה הלאומנית איננה נשאבת מהאויב החיצוני, אלא איתור אויב פנימי שאפשר וצריך לטהר. זה בדיוק ההבדל בין פטריוטיות (אהבת האומה) ובין לאומנות (שנאת האחר, ובכלל זה כל מי שלדעתך איננו האומה)".
"אני יודע שיש אנשים פה שחושבים שזמנם של המשסעים בע"מ עבר. ואני רוצה לקוות. אבל אני לא משוכנע. כך או כך, אני חושב שישראל לא יכולה להרשות לעצמה עוד את ההנאה שבשיסוע. ההנאה שבשנאה. אישית, אני יודע להגיב לרעל הזה - נדמה לי שראיתם - אבל עצוב מאוד בעיניי, בפרט בעת המלחמה הזו. ולא, זה לא עובר לי בקלות. כי אני מדבר בבוקר עם חבר שיצא. ועם חבר שנכנס. ועם אשתו של מילואימניק שבנס לא חטף היום טיל בצפון. מה שאני כותב על תפקוד הממשלה או נתניהו אני כותב כדי שהמצב ישתפר ממש ולתועלת העניין העליון. שהוא להסיר את האיום הפיזי מעל ראשנו. ולכן אין לי בעיה לפרגן *במקרה מסוים* לשר מ"עוצמה יהודית" שמתפקד ומגיב באורח שוויוני וראוי לאזרחים".
"ובאותה מידה אני חושב שדיכטר מצמצם את זמן הפעולה של צהל בעזה אם הוא מדבר על נכבה. ואם מחר בבוקר סמוטריץ' ייענה סופסוף לדרישות הדרגים המקצועיים, אכתוב שעשה נכון. כל זה לא מבטל את עמדתי שכו-לם (כפי שכתבתי כבר) בדרג המדיני והצבאי הבכיר צריכים לקחת אחריות. אמיתית. וראשון בהם ביבי. ועל כל זה אפשר לדבר, עניינית. וכך להביס את השיסוע והשסענים".
 
כזכור, לפני יומיים מגל כתב על איל כך: "כשאחמד יאסין חוסל במארס 2004 הייתי בבוסטון עם קבוצת עיתונאים למפגש עם עיתונאים פלסטינים. כשיצאה ההודעה על חיסול רב המרצחים קראתי לישראלים לחדר כדי להרים לחיים. היחיד שסרב היה עיתונאי בשם נדב איל בטענה ש״אני לא שותה כשאנשים מתים״ זכרו את הטרלול הזה כשהוא מפרשן לכם את המלחמה בחמאס".
 
איל לא נשאר חייב והגיב למגל: "חשוב לי להתחיל בזה שאתה פאתט. באמת. אתמול עשיתי לך ראטיו על ציוץ מסית שלך, אז הלכת 19 שנה אחורה לחפש. כדי למצוא לכלוך עליך צריך רק לגגל "מגל נחקר באזהרה". הייתי לצידכם בחדר, חשבתי ואמרתי שחיסול יאסין מוצדק, אבל אמרתי בנפול אויבך אל תשמח. זה הסגנון (היהודי) שלי. לסיכום: אתה פאתט. אה וכמובן ששתיתי בסוף, עם כולכם. באמת, היית בנאדם ונשארת קליפה".
 
כזכור, בשבוע שעבר התפתח קרב טוויטר בין איל לבין מגיש ערוץ 14, אראל סג"ל, שלאחר שבהפגנת המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים בשבת שעברה, בין היתר נשמעו קריאות קשות לעבר המשטרה 'איפה הייתם בכפר עזה?', כאשר הקריאות גרמו לסערה גדולה. מגיש ערוץ 14אראל סג"ל, הגיב לקריאות וכתב כך בעקבותיהן בטוויטר (X.COM) שלו: "למה הקריאות נגד המשטרה בהפגנה המחליאה היו כה חמורות ונבזיות? כי מעבר ללחימת הגבורה של השוטרות והשוטרים הרי ברור שאם מפקדי הצבא וראש השב"כ היו טורחים לעדכן את המשטרה אחרי הדיון הלילי אפשר אולי היה להציל את משתתפי המסיבה. אבל "לא רצו לשרוף מקורות". אז לא הודיעו לכוחות בשטח, לא עדכנו את הרבשצים, לא העלו מטוסים לאוויר. עלמא דשקרא".
 
מי שהגיב לדבריו של סג"ל הוא עיתונאי ופרשן ידיעות אחרונות ופאנליסט חדשות 12, נדב איל, אשר כתב בתגובה לדבריו כך: "מעבר לגועל שבדבר - לתקוף את אמ"ן ושב"כ כרגע - זה גם פשוט לא נכון. וחשוב שאנשים יידעו, שזה לא נכון".
סג"ל לא נותר חייב והגיב בזעם: "מה לא נכון יא קשקשן? מה לא עובדתי? מה יש לך לחדש לציבור? המזכיר הצבאי קיבל התראה? המשטרה קיבלה התראה? המוצבים קיבלו התראה? הרב"שצים קיבלו התראה? הקודקודים ידעו על המסיבה? אם יש לך מידע בוא שתף כמו שמותר לך להאשים את ביבי בכל רעה אפשרית, מותר לי לשאול שאלות מתבקשות לא תסתמו לנו את הפה והשאלות שלי הן גועל? יפה שאתם מחלקים את התפקידים בבית. בוכים ומשסים".
 
איל ענה: "מתעלם מהבבל"ת המתלהם- לא נמנעו מלהתריע בגלל שריפת מקורות. כמה אתה שונא את צהל ואמ"ן, והשב"כ, כדי לחשוב שתהיה התרעה כזו ולא יזהירו את כל המוצבים והאוגדה והיישובים - בגלל "שריפת מקורות"? נשמע לך בכלל הגיוני? אתה חושב שהם מפגרים? כל הדיון הלילי עסק באפשרות לאירוע ספציפי בכלל. קשקשן".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    נדב אייל קשקשן עם תעודות. כלום מהפרשנות שלו אינו נכון (ל"ת)
    מלי 11/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    עלק עיתונאים
    ערוץ 14 פח אשפה 11/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 2
    חבורת אפסים,שופרות של העבריין!
    סגור
  • 1.
    עוד קשקשן....
    שרה 11/2023/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נדב אייל, "הכלבים נובחים והשיירה עוברת", ממש מתאים לך......
    סגור