תקשורת ומדיה

עמירה הס תפוטר מעיתון 'הארץ'? עמוס שוקן הגיב לסערה

מו"ל עיתון 'הארץ', עמוס שוקן, הגיב לסערה סביב דבריה של הכתבת עמירה הס, שהצדיקה את מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס והשוותה את תקיפות צה"ל בעזה לשואה: "מה באמת ההבדל בין מלחמה בחמאס לבין רצח ברברי של אזרחים אם ישראל עושה אותו דבר, כפי שעמירה כותבת? לפטר את עמירה הס? העיתונאית החשובה הזאת שעושה מה שאף עיתונאי בישראל לא עושה כמוה? מה בסך הכל אמרה?"
תום נחום |  35
בניין הארץ (צילום Magma Images)
סערת הטקסט שפורסם בעיתון 'הארץ' על ידי הכתבת עמירה הס, שהצדיקה את מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס על ישובי עוטף עזה, שגבתה את חייהם של לפחות 1,400 נרצחים, נמשכת, כאשר הס גם התראיינה בארצות הברית ובדמעות כינתה את מתקפות צה"ל בעזה 'טבח נוראי', כל זאת כאשר במקביל, היה חשוב לה לציין שהוריה ניצולי שואה ולייצר סימטריה בין תגובת צה"ל למתקפת הטרור הרצחנית של חמאס לבין השואה, כאשר התגובות הסוערות לא איחרו לבוא, בין היתר, מצד עמית סגל, וכוכבי 'הפטריוטים' בערוץ 14, שעסקו בהרחבה בדבריה של הס, כאשר כעת, לאחר קריאה רחבה לפיטוריה של הס ברשתות החברתיות, מו"ל 'הארץ', עמוס שוקן, הגיב ודחה על הסף את הדרישה.
שוקן הגיב במספר תגובות בטוויטר (X.COM) כך בנוגע לטור של הס וכתב כך: "מה באמת ההבדל בין מלחמה בחמאס לבין רצח ברברי של אזרחים אם ישראל עושה אותו דבר, כפי שעמירה כותבת? לא היה שום מאמר אוהד של עמירה הס למעשי החמאס. היא כתבה ודיברה על הרג חפים מפשע, רק על זה. לא כל כך שונה ממה שהנשיא ביידן אמר לממשלת ישראל. לפטר את עמירה הס? העיתונאית החשובה הזאת שעושה מה שאף עיתונאי בישראל לא עושה כמוה? מה בסך הכל אמרה, שהרג פלסטינים חפים מפשע בעזה מגיע למספרים מבהילים? קשה להאמין שכל אלה שהיא מונה, כולל ילדים ונשים הם בכירי חמאס. ועמירה אינה מחבלת, היא כותבת כבר שנים על חייהם של פלסטינים, היתה תקופה שגם גרה בעזה ועכשיו היא גרה גם ברמאללה".
 
בהמשך, שוקן כתב כך בהרחבה: "אני לא מסכים עם דברים שכותבת עמירה בפתיחת המאמר שלה, שלא ראיתי בזמן אמיתי, ש״אזרחים ישראלים עברו את מה שחוו וחווים פלסטינים במשך עשרות שנים כשגרה״. יש פער עצום שלא ניתן לגישור בין הברבריות הדעאשיסטית של הפלסטינים לבין הרג נשים וילדים פלסטינים בהפצצות של צה״ל. על זה אני מתנצל. להגנתה של עמירה בעניין זה אני יכול לומר דבר אחד, המאמר הופיע ב-9/10, יומיים אחרי האירועים, ואני לא בטוח שהיא ידעה כשכתבה אותו את הפרטים המזעזעים שהתגלו בהמשך".
"המקום שממנו עמירה באה הוא העוולות שישראל עושה לפלסטינים הכבושים עשרות שנים שהיא מכסה שנים רבות. היא כותבת מתוך עמדתה שהפלסטינים זכאים לחירות ולהגדרה עצמית ממש כמו היהודים. שהם זכאים ללחום בעבור חירותם, גם כשהמשמעות היא לזרוק אבנים. בכתיבתה היא הזהירה לא אחת שישראל משחקת באש ביחסה לפלסטינים, ומותר לה לציין בהערכה את ההתארגנות של החמאס להתקפה הזאת".
"כאשר אנוואר סאדאת לא השיג את מה שביקש מישראל שזכרה איך ניצחה את המצרים בששה ימים והעדיפה להחזיק בשטחים שכבשה מתוך ביטחון שלמצרים אין יכולת צבאית, הוא הפתיע את ישראל, כמו שהחמאס עשה 50 שנה אחריו, ישראל שילמה מחיר כבד של חללים, שיכלה להמנע ממנו אם גולדה היתה נענית לבקשותיו, אבל בסוף יצא הסכם שלום. אני מקווה שאחרי האירוע הזה גם עמירה תבין שהחמאס בשיטות דעאש זה לא החמאס שהיא חשבה שהיא מכירה, שעם החמאס הזה אין על מה לדבר".
בין הדברים שכתבה הס בטור שלה ב'הארץ' נכתב כך: "בקרב פלסטינים ותומכיהם במערב אפשר למצוא מנעד של תגובות על תקיפת החמאס ב–7 באוקטובר: הצדקה של התקיפה על כל זוועותיה; הצדקה, שמחה ושמחה לאיד; הצדקה וחוסר עניין בעדויות על בכחנליית הרצח; הצדקה וגאווה לגבי הפן הצבאי בלבד; הצדקת הפעולה הצבאית והבנה או הסבר של התגלגלותה למסע של מעשי טבח סדיסטיים כתוצאה ישירה של דיכוי ונישול ישראלים ארוכי שנים".
 
עוד הגדירה הס את הטבח בעוטף עזה כ'אורגיית נקם', טענה שמחבלי חמאס 'פרצו ביצירתיות את חומות הכלא הגדול בעולם' ועוד רמזה שהטבח התאפשר כי צה"ל 'מגן על מתנחלים מתפללים בחווארה ועל פולשים יהודים למעיינות פלסטיניים', טענה שמתקפת הטרור של חמאס נבעה מ'השאיפה של כל אדם לחירות', בעוד כתבה בנוסף בהלצה מחליאה: "חצי מתושבי שדרות נמצאים בעזה וחצי מתושבי עזה נמצאים בשדרות, התלוצצו תושבים בעזה בשבת כשהתברר מספר הישראלים שנלקחו בשבי. אלו התלוצצויות של עצירי עולם, שמכירים מהסיפורים של סבא וסבתא הפליטים את הנופים של ג'יה, בריר, חמארה, נג'ד, דמרה, סמסם ועוד כפרים הרוסים בעוטף עזה".
תגובות לכתבה(35):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 27.
    עמירה הס ועמוס שוקן
    דן 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שני עתונאים, עלק, בנדיטים עם עט. לכו תגורו בעסה ותחיומבקרב הפלשתינאים. !!למה אצלנו. ? חוליגנים
    סגור
  • 26.
    את גדעון לוי תיעבתי עוד לפני שהבנתי שהוא
    רות רוכל 12/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שהוא דו פרצופי וביביסט חנפני אבל לאמירה הס הייתה לי תמיד הערכה שאינה מלודרמטית ומדווחת ביושר. לא עוד. מי שלא הבין את זוועת החמאס והציבור העזתי שתמך בו לא ראוי יותר לאמוני או לאמון מישהו אחר בארץ או בהארץ
    סגור
  • 25.
    בושה, בושה, בושה
    גלי 11/2023/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    איפה ההשוואה בין האזרחים שחגגו את הטבח שהיה פה ונפגעו כפועל יוצא ממלחמה וממדיניות המפלגה שבה הם בחרו לעמוד בראשם, לבין אזרחים שנכנסו לבתיהם כדי לטבוח בהם, לשרוף אותם חיים, לאנוס ולהתעלל? אתם באמת משווים? אם אתם לא רואים את ההבדל הגיע הזמן לטיפול פסיכיאטרי.
    סגור
  • 24.
    היכן המשטרה?
    ישראל. 11/2023/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מדוע לא מוציאים צוו סגירה לעיתון המסית כנגד ישראל וצהל?
    סגור
  • 23.
    תומכי נאצים
    אלעד 11/2023/14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    עיתון שתומך ברצח שהיה בבארי אין לו מקום בארץ ישראל
    סגור
  • טען עוד
  • 22.
    העיתון של האליטה
    משה קל 11/2023/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה בדיוק מה שהאליטה חושבת על העם וזה מסביר בדיוק למה נתניהו נבחר פעם אחר פעם כדי לעשות דווקא לאליטה ולתקשורת הזדונית ששולטת במדיה. גועל נפש הכל מגיע לנו
    סגור
  • 21.
    בושה!!
    מ.פ. 11/2023/14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מחבלת!! חצופה. קישטה לעזה.
    סגור
  • 20.
    תסלחו לי
    מאיה 11/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 3
    איזה עצוב שאין עוד כמותה
    סגור
  • אויבים מבפנים
    דני 11/2023/14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    האנשים ההזויים האלה. סוכנים לישראל ולישראלים.אוייבים של עם ישראל. היא וכ ראה שיש עוד כמותה שמתחבאים ביננו
    סגור
  • 19.
    עד שעיתון הארץ לא יפרסם התנצלות ויפטר אותה - לא קונה (ל"ת)
    עם ישראל 10/2023/29
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • לא לקרוא עיתון הארץ
    דני 11/2023/14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    עיתון שמטיף לשנאה עצמית. איזה אינטרסים יש לעיתון לבעליו שקנה אותו מכספי גרמנים . צריך לחקור את פעילות העיתון ואת "העיתונאים".חשוד מאוד.
    סגור
  • 18.
    2 אשכנצים
    משה כהן 10/2023/26
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שוקן ועמירה רודולף הס לעמוד התלייה.
    סגור
  • לך, לך מכאן
    שלום 11/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה אתה עושה כאן בכלל? עיתון הארץ זה רק לאשכנזים.
    סגור
  • 17.
    ישראל
    לורד 10/2023/26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    צריך להתנקש בה ומהר
    סגור
  • ישירות לעזה!!
    מ.פ. 11/2023/14
    הגב לתגובה זו
    6 1
    צריך להרחיק אותה לעזה. לא להתנקש בה, חבל שמישהו ישב בגללה בכלא.
    סגור
  • 16.
    אשה כזו וגם שוקן צריכים לעמוד לדין
    אורן 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    11 0
    מבחינתי,ומבחינת רוב העם שני החלאות,אדם האנטישמים,האלה שונאי,ועוכרי ישראל צריכים,לעמוד לדין,בגין,בגידה ותמיכה באויב. אנשים כאלה צריכים להיתלות,על,עמוד חשמל ושעורבים,ינקרו,את גופם. איכס
    סגור
  • חבל
    אוף 11/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 5
    אתה איכס. זה שאכפת למישהו מאדם שהוא שונה ממנו, לא עושה אותו עוכר ישראל. הדיעות שלך הן גזעניות ואליטיסטיות. רק השימוש במילה ׳אויב׳ הוא כל כך קדמוני והזוי. סיימת תיכון, דרך אגב?
    סגור
  • שב תלמד
    משכיל 11/2023/14
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אכפתיות מאדם ששונה לך ואפילו אכפתיות מאויב לא עושה אותך עוכר ישראל, אבל הסתה ופרסום שקרים שבסופו של דבר פוגעים בבטחון ישראל כן עושה אותך עוכר ישראל. דבר שני, כן, יש מילה כזו אויב ולצערנו רלוונטית מתמיד גם היום, מי שמתייחס לרוצחים נתעבים שכאלה שביצעו את מה שביצעו בשמחת תורה, כאנשים וכבעלי זכויות שוות עושה טעות גדולה שתעלה בחיים של הרבה אנשים, אנשים כאלה הם ההגדרה לאויב , ולא, כמו שראינו זה לא רק המחבלים של חמאס שפשטו אנסו שרפו ורצחו, זה גם ההמון העזתי שלא רק תומך בהם אלא השתתף בצורה פעילה בטבח. לישראל יש כל הצדקה מוסרית לתקוף בעזה ולמען האמת - חבל שלא תוקפת יותר. כמובן שיש גם ילדים צעירים בגיל הרך שעוד לא פשעו שם, אבל עם החינוך שהם מקבלים אין סיכוי שלא יפשעו, אין בעזה אדם מעל גיל 14 שהוא חף מפשע. ולצערנו גם על הילדים של עצמם הם לא מרחמים ולא מפנים אותם לדרום הרצועה. בכתיבת מאמר שכזה הס הופכת משתתפת פעילה בפשע הנתעב
    סגור
  • 15.
    להוציא להם צו מעצר מיידי! (ל"ת)
    יוסי 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 14.
    אארץ
    פופר 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם ישראל איקר חובה ליסרוף את עחתון אארץ חובה ליסרוף אותו עוד איום אסור לתת לעיתון אארץ עוד לאוצי עיתון חובה ליסרוף אותו עד איסוד עיתון אארץ לא צריך ליאיות עוד במדינה עיתון אארץ פוגעה לאנו בלוחמים ובצהל חובה ליסרוף את עיתון אארץ עוד איום שיעלה באש עוד איום
    סגור
  • 13.
    יש גבול לבגידה בארצנו
    מאור 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    11 0
    להחרים את עיתון הארץ שיפשוט רגל בקרוב אמן
    סגור
  • 12.
    מנכ'ל של משרד פרסום, שקל אחד לא תקבלו לקמפיין (ל"ת)
    ע.ח 10/2023/23
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 11.
    לפטר אותה במיידי!! (ל"ת)
    אסנת 10/2023/23
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 10.
    איך רצח נתעב כזה, התעללות, אונס ושריפת תינוקות לגיטימית
    מזועזעת 10/2023/23
    הגב לתגובה זו
    14 0
    היא לא רק צריכה להיות מפוטרת. עמירה הס מוזמנת להצטרף לאנשים שהיא מגבה בפעילות זו בצידה השני של הגדר. אני בטוחה שהיא תהנה מיחס חם של שכנינו. ושיהיה בהצלחה
    סגור
  • 9.
    עיתון
    סמי 10/2023/23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    עיתון הארץ הוא אלגזירה הישראלי גם אותו צריך לסגור
    סגור
  • 8.
    ביטלתי את המנוי לעיתון הארץ! יש גבול (ל"ת)
    נמרוד 10/2023/23
    הגב לתגובה זו
    16 0
    סגור
  • 7.
    המספרים שהחמאס מדווח לא מבוססים על כלום רק על שקרים
    מיכל 10/2023/23
    הגב לתגובה זו
    7 0
    וזו לא עיתונאות רצינית לפרסם אותם. לקח לנו יותר משבועיים להבין כמה הרוגים יש לנו, אבל חאמס כל יום יודע לדווח על מאות הרוגים? הכל שקרים
    סגור
  • 6.
    פולין
    דניאלה 10/2023/23
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אז לפי ההיגיון של שוקן וחברתו עמירה, מן הראוי שאני אטוס לפולין אקים ארגון טרור ואערוף ראשים של תינוקות עד שיחזירו לי את הבית של סבא שנבזז ונכבש ע"י פולנים במלה"ע ה 2 ואחריה..
    סגור
  • 5.
    להחרים את עיתון הארץ
    מיכל 10/2023/23
    הגב לתגובה זו
    20 0
    להחרים את העיתון הבזוי הזה עוכרי ישראל בהתגלמותם.
    סגור
  • 4.
    עד מתי?
    משה 10/2023/23
    הגב לתגובה זו
    8 0
    עמוס-עד איזה תהום אתה מסוגל להגיע?אתה לא מסוגל להבין שבלתי מתקבל על הדעת לשמוע דעה כזו מעתונאי ישראלי ?אין לכם גבולות שם בשמאל?ואתם עוד מגדירים עצמכם כעיתון ל"אנשים חושבים"...אין מילים...
    סגור
  • כשהוא יילך לעולמו נפתח בקבוק שמפניה (ל"ת)
    משה 11/2023/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    תפוטר? פחחחחח. את כל ה״עיתון״ הזה צריך לסגור
    אוריה 10/2023/23
    הגב לתגובה זו
    15 0
    כמו שעשו עם אל-ג׳זירה, ומאותה סיבה.
    סגור
  • 2.
    עד לאן עיתון מסית. מגעיל. (ל"ת)
    פטריוט 10/2023/23
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 1.
    קורא הארץ. לא קורא כתבות של עמירה הס וגדעון לוי.
    חרות גיא 10/2023/23
    הגב לתגובה זו
    7 4
    חבל על הדיו. אבל ארץ חופשית. שיכתבו. ממליץ לאחרים לא לקרוא אותם.
    סגור
  • באותה מידה דר שטירמר היה עיתונות חופשית (ל"ת)
    מעורב 11/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור