תקשורת ומדיה

בן כספית: "ח"כים מטנפים על השב"כ וצה"ל, חוצפה מטורללת"

"פורעי הגבעות שמתחזים לרועי צאן יביאו עלינו אינתיפאדה", כותב בן כספית בטור השבועי שלו ומציג איך גבעות יהודה ושומרון הפכו שטח הפקר כמו המערב הפרוע. והכל בעידוד הממשלה שהפכה את קיצוני הגבעות למיינסטרים
מערכת ice | 
בן כספית (צילום pixabay, טוויטר/ בן כספית)
שבוע לאחר תקרית הירי בכפר בורקה בה נהרג פלסטיני בן 19 ונפצע מתנחל, נמשכת התעלומה מה באמת קרה שם: האם כגרסת המתנחלים מדובר ברועי צאן תמימים שהותקפו וירו מתוך הגנה עצמית, או כגרסת הפלסטינים מדובר בפורעים שהגיעו במטרה להתעמת ולעורר פרובוקציה?
העיתונאי בן כספית עוסק היום בטור השבועי שלו במעריב בסוגיית "רועי הצאן", אותם הוא מכנה מתפרעי הגבעות. לדבריו, לא באמת חשוב אם הרג הפלסטיני היה רצח או הגנה עצמית, מאחר ויהודה ושומרון מרחק נגיעה מהתפוצצות והממשלה רק מחממת את המצב, כי גדולי הפירומנים מכהנים בה.

כספית טוען כי גבעות שומרון ויהודה כיום הם שטח הפקר, מוצפות מאות צעירים שטופי מוח שהתמקמו במאחזים לא חוקיים, המייצרים לצה"ל אתגר בלתי אפשרי. מערב פרוע. הם מוגדרים לכאורה "רועי צאן", אך בפועל חותרים לחיכוך עם הפלסטינים. וכשעימות פורץ, לא מזעיקים את כוחות הביטחון, אלא את החברים שלהם. "כך נוצרות התקריות דוגמת זו שאירעה בשבת ליד בורקה", כותב כספית. "הפעם זה נגמר עם הרוג וכמה פצועים (אחד מהם בצד שלנו). בפעם הבאה זה יכול להיגמר עם חמישה הרוגים ועשרות פצועים. או שני חטופים. או אינתיפאדה".
אם פעם הם היו מיעוט שזוכה לגינוי, היום הפורעים הם במיינסטרים, עם גיבוי שרים וח"כים. אם מתנחל החשוד ברצח זוכה לביקור ח"כים, מובא בפני שופט ומשוחרר למעצר בית – הרי שפלסטיני חשוד לא יזכה לביקור ויובא בפני בי"ד צבאי. לדברי כספית זהו אפרטהייד.
שני דברים הגנו עלינו עד היום מהכרזה כמדינת אפרטהייד: מערכות יחסים של הממשלה עם העולם הנאור, ומערכת משפט עצמאית והוגנת. הראשון כבר אבד, והשני בדרך.
"ח״כים מישירים פניהם למצלמה וטוענים שהשב״כ וצה״ל 'מכילים' את הטרור הערבי, לא לוחמים בו באמת", כותב כספית. "אין לתאר את החוצפה המטורללת הזו". ואם פעם נתניהו התרחק מהקיצונים וסירב להצטלם עם איתמר בן גביר, יש מצב שבקרוב בן גביר יימנע מלהצטלם איתו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה