תקשורת ומדיה

ארגון העיתונאים נגד בן גביר: "עצור את סגירת התחנה הפלסטינית"

ארגון העיתונאים והעיתונאיות והעיתונאי אמיר עבאס עתרו היום לבג״צ נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל בעקבות סגירת חברת ״מרסל הפקות״ שבבעלותו של עבאס
מערכת ice |  1
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ארגון העיתונאים והעיתונאיות והעיתונאי אמיר עבאס עתרו היום לבג״צ נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל בעקבות סגירת חברת ״מרסל הפקות״ שבבעלותו של עבאס. בנוסף, עיתונאי מרסל הפקות (שני צלמי עיתונות ושלושה כתבים) אף זומנו לחקירה שלא כדין במשטרה, וזאת בניגוד לנוהל זימון עיתונאי לחקירה וחיפוש.
העותרים, באמצעות עורכי הדין אמיר בשה וגלעד זבידה, טוענים כי סגירת ״מרסל הפקות״ בתואנה שקרית כי מדובר בלי תקשורת בשם ״תחנה פלסטינית״ מהווה פגיעה בחופש העיסוק וחופש עיתונות. העותרים פנו מספר פעמים למשטרה ולמשרד לביטחון לאומו בדרישה לבטל את הצו, אך עד היום לא קיבלו מענה לפניות.
 
חברת מרסל הפקות, ועובדיה העיתונאים מספקים שירותים לשורה של כלי תקשורת, לרבות הטלוויזיה הפלסטינאית. אין בכך כל פסול, וחברה ישראלית יכולה על פי החוק לקיים קשרים מסחריים עם גופים הפועלים מתוך הרשות הפלסטינית. העותרים מבקשים מבג״צ לבטל את צו הסגירה שהוצא על ידי השר לביטחון לאומי ב-14.3.23.
מנכ״ל ארגון העיתונאים והעיתונאיות אלי גרשנקרוין: "אחרי שפנינו מספר פעמים לשר לביטחון לאומי בדרישה לבטל את הצו הלא חוקי ולא קיבלנו שום מענה, בלית ברירה אנחנו פונים לבג"צ על מנת שיעשה צדק ויבטל את הצו הזה, שניתן שלא בסמכות ופוגע בחופש העיסוק ובחופש העיתונות של עיתונאים ישראלים, ללא שום הצדקה אמיתית״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בגצ תומך במחבלים (ל"ת)
    שמיר 07/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור