תקשורת ומדיה

גיא לרר נעלם מהמסך: מי תפס את מקומו בהגשת הצינור?

גיא לרר לא שידר אמש את תוכניתו - 'הצינור' ברשת 13, כאשר את מקומו מילא העיתונאי ומגיש חדשות 13, אריק וייס
תום נחום | 
גיא לרר, "הצינור" (צילום רשת 13)
אחרי מחאת הפסטה, מחאת הטונה וכמו כן, לאחר שגרם לטלטלה ברשתות השיווק כאשר פתח את סופרמרקט 'הצינור' כחלק מהמלחמה האישית שלו ביוקר המחיה, מגיש 'הצינור' ברשת 13, גיא לרר, מגיב לשאלות שקיבל ברשתות החברתיות - אז האם אחרי הסופרמרקט הפרויקט הבא הוא פתיחת בנק? כנראה שהפעם הצייצנים הלכו מעט רחוק מדי. 
לרר הגיב בצורה משעשעת, אם כי עושה רושם שהיא רציני לגמרי, כאשר כתב בטוויטר כך: "במענה לשאלות רציניות(!) שהופנו אליי: לא, העובדה שנתתי אתמול מונולוג שוצף נגד הבנקים לא מעידה בשום צורה על כך שאנחנו עומדים לפתוח בנק".
 בתוך כך, לרר נעדר אמש (חמישי) משידור 'הצינור', כאשר את מקומו הקבוע על כיסא המנחה של התוכנית ברשת 13 תפס כתב ומגיש חדשות 13, אריק וייס, שמילא את מקומו של המגיש הקבוע בהיעדרו.
כאמור, לרר יצא למתקפה חריפה נגד הבנקים, כאשר כתב כך: "היי זה לרר, לא הגיע הזמן שנגיד לבנקים שאנחנו יודעים שהם מרוויחים מיליארדים כל רבעון ולכן הפירורים שהם זורקים עלינו עם פרצופים אמפתיים - פשוט מעליבים? תגידו את האמת שאתם רק עסק, שלא אכפת לכם מאף משפחה שנחנקת מהריביות שלכם והולכת לאבד את הבית, אז תגידו את האמת, אם אתם רוצים להיות אכפתיים אז תהיו אכפתיים, תבינו שהציבור כבר לא טיפש, הוא מבין כמה זה מגוחך כל הפירורים האלה שאתם משליכים אליו, אז תאמינו לנו, אתם מאוד קרובים לזה שהציבור יתפוצץ עליכם ואז כבר שום בנקאי פרטי בזום לא יעזור לכם".
 
בתוך כך, לאחר שבדיקת רשות התחרות מצאה שהחלק של ויסוצקי במכירות תה ירוק וחליטות צמחים לקמעונאים גבוה מ-70%.  בנוסף, ובאופן תקדימי, החליטה הממונה להכריז על ויסוצקי כבעלת מונופולין גם בשל כוח שוק משמעותי בתה ירוק ובחליטות צמחים שמאפשר לה לגבות מחירים גבוהים יותר מאשר ספקים מתחרים, מגיש 'הצינור' ברשת 13, גיא לרר, שנחשב לאחת הדמויות הבוטלות במלחמה נגד יוקר המחיה, וכתוצאה מכך, גם נגד הריכוזיות במשק, חגג את המאורע כאשר כתב בטוויטר כך: "אנחנו פותחים שמפניות ומכריזים על היסטוריה כי רשות התחרות הואילה סופסוף להכריז על התה היחיד בערך על המדף כמונופול. זמנים מוזרים".
כוח השוק שימר לויסוצקי דומיננטיות יציבה במשך שנים רבות. בשל כוח השוק, המתחרים של ויסוצקי התקשו להגדיל את מכירותיהם גם במקרים בהם הציעו מחירים נמוכים מאלה שהציעה ויסוצקי וגם במקרים בהם נכנסו מותגים חדשים לישראל, שזכו להצלחה בחו"ל. 

בעקבות ההכרזה ויסוצקי תהיה "ספק גדול", כהגדרת המונח בחוק לקידום התחרות בענף המזון, ועל כן מעתה חלים עליה כלל החובות המושתים על ספקים גדולים מכוח חוק זה לגבי המוצרים המוכרזים. איסורים אלה כוללים, בין היתר, איסור להתערב בסידור המדפים ברשתות השיווק, איסור התניית מכירת מוצר מסוים ברכישת מוצר אחר, איסור כולל על כל סוג של התערבות במחיר המוצר ללקוח הסופי ברשתות והגבלות נוספות המופיעות בחוק המזון.
טרם השימוע שבוצע לויסוצקי הממונה שקלה להכריז על ויסוצקי גם כבעלת מונופולין בשוק התה השחור ובשוק התה השחור בטעמים. אולם הנתונים שנאספו בעקבות השימוע חזקו את המסקנה כי חלקה של ויסוצקי בתה שחור נמוך ממחצית ונמצא במגמת שחיקה, כמו גם העובדה כי לויסוצקי מתחרה שגם לו נתחי שוק לא מבוטלים בשוק זה. ביחס לתה שחור בטעמים, לאחר השימוע ובחינה של המידע שנאסף, עלו מספר קשיים לקבוע כי מדובר בשוק ברור ומובחן.
בסיכום הבדיקה ושקילת טענות ויסוצקי החליטה הממונה להכריז על ויסוצקי בעלת מונופולין בשווקי התה הירוק וחליטות צמחים. ההכרזה תהא ראיה לכאורה בכל הליך משפטי. ויסוצקי רשאית לחלוק על הכרזת הממונה בדרך של ערר לבית הדין לתחרות.
שר הכלכלה ניר ברקת ציין: ״אני שמח לראות שרשות התחרות מתעוררת מתרדמת ארוכת שנים ואחרי 20 שנה הכריזה על מונופול בישראל. תפקידה של רשות התחרות להגן על הציבור מהמונופולים ולפעול בכל הכלים החוקיים למען התחרות. המדיניות שלי כשר הכלכלה היא להלחם במונופולים ובמי שעושק את הציבור. הציפייה שלי מרשות התחרות הכפופה למשרד הכלכלה היא לפעול בנחרצות נגד כל מי שמונע תחרות, פועל כמונופול ועושק את הציבור. אני מצפה להרבה יותר צעדים בכיוון הזה״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה