כסף וצרכנות

ויסוצקי מסתבכת: רשות התחרות תיאבק נגד המונופול

הממונה על התחרות הודיעה לענקית התה ויסוצקי כי היא שוקלת להכריז עליה כמונופול בכפוף לשימוע

איתן לויטס | 
ויסוצקי. אניה בוקשטיין (צילום אייל נבו)
הממונה על התחרות הודיעה היום (שני) לענקית התה ויסוצקי ישראל בע"מ כי היא שוקלת לעשות שימוש בסמכות המסורה לה, ולהכריז עליה כבעלת מונופולין באספקה של שקיקי תה במגזר הקמעונאי בשוק התה הירוק, בשוק חליטות הצמחים, בשוק התה השחור ובשוק התה השחור בטעמים. 
בדיקת רשות התחרות העלתה, לכאורה, שחלקה של ויסוצקי עולה על מחצית מכלל האספקה במגזר הקמעונאי בשווקים הבאים: תה ירוק, חליטות צמחים ותה שחור בטעמים. בנוסף, ישנן ראיות לכאורה לכך שויסוצקי מחזיקה בכוח שוק משמעותי בשווקים אלה ובשוק התה השחור. 
 
נכון להיום, ויסוצקי אינה בגדר "ספק גדול", כהגדרת המונח בחוק לקידום התחרות בענף המזון, ועל כן לא חלים עליה כלל החובות המושתים על ספקים גדולים מכוח חוק זה. ככל שויסוצקי תוכרז כמונופול יחולו על ויסוצקי איסורים נוספים מכוח קביעתם בחוק המזון כגון איסור להתערב בסידור המדפים ברשתות השיווק, איסור התניית מכירת מוצר מסוים ברכישת מוצר אחר, איסור כולל על כל סוג של התערבות במחיר המוצר ללקוח הסופי ברשתות והגבלות נוספות המופיעות בחוק המזון.
 
הכרזה על ויסוצקי כבעלת מונופולין כפופה לשימוע בפני הממונה על התחרות.   
מויסוצקי נמסר בתגובה: "היבוא בקטגוריית התה חופשי ופתוח לכולם, אין מכס, אין הגנה או קדימות למוצר ישראלי ולראייה יש המון מותגים שמיובאים ומשווקים על ידי קונצרנים ענקיים בינלאומיים – והצרכן חופשי לבחור בין כל האפשרויות, לפי טעמו. ויסוצקי שומרת על האיכות הגבוהה של מוצריה כשהצרכן הישראלי הוא בראש מעייניה ויודע להעריך זאת. מעולם לא היינו מונופול, או התנהגנו כמונופול, וכשתשומות הייצור וחומרי הגלם עלו, לא העלנו את מחירי התה. גם בעבר כשרשות התחרות ערכה בדיקה לעומק, החליטה שלא להכריז על ויסוצקי כמונופול וכך נוכיח גם הפעם. אנו גאים להיות חברה ישראלית מצליחה אשר הקימה מפעל בגליל ומעסיקה, בגאווה גדולה, מאות עובדים בפריפריה."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה