תקשורת ומדיה

סכסוך עבודה בתאגיד השידור: ארגון העיתונאים והעיתונאיות בצעד חריף

ארגון העיתונאים והעיתונאיות הכריז על סכסוך עבודה בתאגיד השידור על רקע סירוב ההנהלה לחתום על הסכם קיבוצי ראוי
מערכת ice |  1
שלמה קרעי, גולן יוכפז (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, עדי אורני, ויקיפדיה)
ארגון העיתונאים והעיתונאיות, ארגון עובדי התקשורת וועד עובדי תאגיד השידור הכריזו הבוקר (א׳) על סכסוך עבודה, על רקע מבוי סתום במו"מ מול הנהלת התאגיד, לטענת ועד העובדים בארגון, וחוסר נכונותה לחתום על הסכם קיבוצי הוגן הנותן מענה לדרישות כלכליות וארגוניות סבירות ומאוזנות של נציגות העובדים.
על פי מכתב ארגון העיתונאים והעיתונאיות, "הצדדים ניהלו מו״מ אינטנסיבי לחתימה על הסכם קיבוצי במשך תקופה ארוכה, עוד בטרם כניסתו של גולן יוכפז לתפקיד המנכ"ל".
עוד הוסיפו במכתב, "עם כניסתו של יוכפז לתפקיד המנכ"ל ולאור האיומים מצד שר התקשורת לפגוע בהמשך שידוריו של התאגיד, פנה המנכ"ל לנציגות העובדים וביקש להשהות את המו"מ על מנת לשלב ידייים במאבק נגד איום הסגירה. נציגות העבודה נעתרה לבקשה מתוך הבנה שעם סיום המאבק כנגד איום סגירה, יחודש המו"מ ויושלם במהירות ובתכליתיות לשביעות רצון הצדדים".
על אף הצהרות ההנהלה על הרצון להגיע להסכם במהירות האפשרית, חזר מנכ"ל התאגיד מחלק משמעותי של ההבנות שכבר הושגו בין הצדדים במו"מ הקיבוצי ביניהם, והציג עמדות קיצוניות בנוגע לתוספות שכר, שמשמעותן שחיקת שכר משמעותית.  
מנכ״ל ארגון העיתונאים והעיתונאיות אלי גרשנקרוין: ״אחרי 6 שנים שבהן עובדי התאגיד מצליחים להעמיד שידור ציבורי מצטיין כנגד כל הסיכויים, מגיע להם הסכם קיבוצי הגון שיסדיר את תנאי העסקתם ושכרם, וזאת על רקע יוקר המחיה המשתולל. אני קורא להנהלת התאגיד לשבת עם נציגות העובדים ולהגיע להסכמות שייתרו את הפעלת סכסוך העבודה״.
יו״ר ועד עובדי תאגיד השידור אלירן גבאי: "עובדי התאגיד המתינו זמן רב להסכם קיבוצי ואנו נפעל במלא העוצמה אם נידרש כדי להביא את ההנהלה להבנה כי הסכם קיבוצי הינו דבר קריטי להמשך פעילותו התקינה של התאגיד. לא נאפשר עוד שחיקת שכר מתמשכת. במיוחד בזמן שהמחירים במשק עולים בעשרות אחוזים ובמקביל התאגיד תוקצב כך שיוכל לאפשר העלאות שכר. אנו דורשים מההנהלה להסדיר זאת בהקדם".
תגובת כאן: "לא נגיב בכלי התקשורת לעניינים שקשורים לעובדות ועובדי התאגיד. נענה לוועד, כמקובל, באופן רשמי ומסודר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אני עוד כאן
    אלדד 06/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מקום שכבר לא ראוי לעבוד בו. אין שום אופק. הכל יפה מבחוץ ורקוב מבפנים. אם המנכל החדש ממשיך כך אז מה הועילו חכמים בתקנתם כשהעיםו את המנכל הקודם. איםה המועצה פה שהתהדרה כשנאבקה באלדד. בושה בושה בושה
    סגור