תקשורת ומדיה

הוריקן איאן: מניין ההרוגים יותר מ-100, חיפושים מדלת לדלת

לאחר שהוריקן איאן מחק אזורים שלמים בדרום פלורידה, צוותי חילוץ עוברים מדלת לדלת בחיפוש אחר ניצולים בשכונות ההרוסות. יש דיווחים על מקרי מוות נוספים. תושבים המתמודדים עם האבדות עומדים בפני תהליך שיקום ארוך
מערכת ice | 
הוריקן איאן (צילום טוויטר)
נכון ליום אתמול (שני), דווח על לפחות 101 בני אדם שנהרגו בהוריקן "איאן" - 54 מהם במחוז לי בפלורידה בלבד. איאן גם גבה את חייהם של ארבעה אנשים בצפון קרוליינה.
איאן חבט בפלורידה בהוריקן זועם בדרגה 4 ביום רביעי שעבר. ימים לאחר מכן, ישנם תושבי איים שעדיין מנותקים מהיבשת, מאות אלפי אנשים ללא חשמל ותושבי פלורידה שמצאו עצמם חסרי בית. 
במקרים מסוימים, פקידי ממשל העוסקים במאמצי החלמה הם בין אלה שאיבדו את בתיהם. חבר מועצת העיר פורט מאיירס ביץ', ביל ויך, אמר שהקוטג' בן ה-90 שלו נמצא בהריסות, כשרק חלק אחד שהיה תוספת לאחרונה נותר על כנו. חלקים מביתו נמצאו במרחק שני רחובות משם, אמר.
"כשאתה מסתובב בין ההריסות, זו סצנה אפוקליפטית", אמר ויך ל-Cnn כשדיבר על השכונה שלו. ובכל זאת, אפילו בהריסות, היו רגעים של תקווה, אמר. "אתה רואה חבר שלא היית בטוח שהוא חי או מת וזה מביא לך שמחה. שמחה שהיא הרבה יותר מאובדן רכוש", הוסיף ויך.
כוחות הצלה ברחבי המדינה נחלצו לעזרת התושבים הלכודים באמצעות סירה וכלי טיס. יותר מ-1,900 אנשים חולצו נכון ליום שני, אמר המושל רון דסנטיס במהלך מסיבת עיתונאים.
באי סניבל, כעת מנותק מחצי האי פלורידה לאחר שאיאן חיסל חלק מהכביש המחבר אותם, בכל בית יש נזק, אמר מפקד כיבוי האש בסניבל וויליאם בריסקו. "יש הרבה מקומות שאי אפשר לחיות בהם. יש מקומות מחוץ לבסיס שלהם, וזה מאוד מסוכן שם בחוץ", אמר בריסקו. "יש תנינים מתרוצצים, ויש נחשים בכל מקום." צוותים פינו 1,000 בני אדם מסניבל מאז שהוריקן איאן פרץ באי, לפי בריסקו.
מצב דומה מתרחש באי פיין הסמוך, אי המחסום הגדול ביותר בחוף המפרץ של פלורידה. לפני ימים ספורים, זה היה יעד שליו לדייג ושייט קיאקים הידוע באווירה הקטנה שלו. עכשיו זו זירת קטל, עם כבישים סדוקים ובתים הרוסים. איאן הרס את הגשר היחיד לאי פיין, מה שהפך אותו לנגיש רק בסירה או במטוס.
אספקה ​​מופצת כעת באוויר לאי במסוק מכיוון שחלק מהתושבים בוחרים להישאר, אמרו הרשויות. "מזון מועבר לאי פיין. עכשיו, האם זה מספיק כדי לקיים אותם לאורך תקופה ארוכה? אני לא יכול להגיד את זה עדיין, אף אחד מאיתנו לא יכול", אמר מנהל מחוז לי רוג'ר דז'ארלה ביום שני.
רופא החירום ד"ר בן אבו, שהצטרף למחלצים באי פיין, אמר שהצוותים נתקלים בתושבים שהכחישו שהסופה תפגע באזור וכעת נגמרת האספקה."אני רואה הרבה ייאוש, אבל אני גם רואה תקווה", אמר אבו. "אני רואה חיפוש והצלה עירוניים, חילוץ כיבוי אש, מביא תקוות לאנשים שאנחנו הולכים לעבור את זה. אבל אנחנו צריכים לעשות את זה בשלבים". העבודה נמשכת להתקנת גשר זמני עבור פיין איילנד והמטרה היא להשלים אותו עד סוף השבוע, אמר המושל דסנטיס אתמול.
המשמר הלאומי גם יטיס צוותי כוח לאיים סניבל ואורן כדי להתחיל לעבוד על השבת הכוח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה