תקשורת ומדיה

פריז כבר לא תיראה אותו הדבר: מגדל אייפל יוחשך?

נשיא צרפת עמנואל מקרון הציב יעד של חסכון ב-10% בצריכת החשמל במדינה, בעיריית פריז נרתמים למהלך והודיעו כי יחשיכו את מגדל אייפל בלילות
מערכת ice | 
מגדל אייפל (צילום אינסטגרם)
כחלק מהמאבק במשבר האנרגיה והגז באירופה, השלטונות בפריז הודיעו כי אורות מגדל אייפל יכבו כשעה מוקדם מהרגיל, תרד טמפרטורת המים בבריכות עירוניות ותוגבל מערכת החימום במבנים ציבורים ועוד. צעדים אלה נועדו במטרה לחסוך באנרגיה בחורף הקרוב, אמרה אן אידלגו ראש עיריית פריז.
כיום מגדל אייפל מואר עד 01:00 על ידי מערכת תאורה המעניקה לו זוהר זהוב. בתחילת כל שעה פסגת המגדל מהבהב הודות ל-20,000 נורות המוצבות שם. גורמים הממונים על צריכת החשמל בצרפת מעריכים כי כיבוי אורות האנדרטה בשעה 23:45. תוריד ב- 4% את צריכת החשמל הגדולה של האנדרטה.
הצעדים נועדו לעמוד ביעד שהציב נשיא צרפת עמנואל מקרון לפיו התעשייה, משקי הבית והרשויות העירוניות יפחיתו את צריכת האנרגיה שלהם ב-10% בתגובה לקיצוץ של רוסיה באספקת הגז ומחירי האנרגיה העולים בקצב מהיר.
כאמור לא רק בצרפת הכריזו על הצעד הדרסטי, גם בערים נוספות ברחבי אירופה הודיעו שיינקטו בצעדים דומים. יש לציין כי צרפת אינה חשופה לגז הרוסי כמו כמה משכנותיה, אך גם שם סובלים מהמצב הרגיש בכל הנוגע לגז וחשמל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה