תקשורת ומדיה

כמה תרם ארגון להב"ה לעמותה הפלסטינית?

ארגון להב"ה הכריז על תחרות ספרות נושאת פרסים, אך כשהכריזו על הזוכים, הופתעו לגלות שאחת הזוכות היא לא בדיוק מי שהם חשבו שהיא
מערכת ice | 
בנצי גופשטיין ואיתמר בן גביר (צילום יהונתן סינדל פלאש 90)
בארגון להב"ה יצאו בפרויקט ספרותי מקורי בשם "תשכנעו אותה". בפרויקט התבקשו כותבים מרחבי הארץ לשלוח סיפור קצר שיעסוק בנושא המלחמה והסכנות שבהתבוללות. בנוסף לכך הארגון הציע פרס כספי נאה לזוכים והבטיח שהסיפורים המצטיינים יפורסמו באתר הארגון.
אחת המשתתפות בתחרות הסיפור הקצר הייתה כותבת שהזדהתה בשם העט "נעה וויס". מה שבלהב"ה לא ידעו זה שלמעשה מדובר בנועה שטרן, סטודנטית לספרות ומשפטים באוניברסיטה העברית. בסיפורה שטרן תיארה באופן בוטה מערכת יחסים בין יהודייה לגרמני. עם העלייה לגמר, שטרן התבקשה לצנזר כמה חלקים מהטקסט – אך בכל זאת הסיפור התקדם בתחרות וטיפס עד למקום השני.
בשלב מסוים הבינו בארגון שמדובר במטרילה אך לא נמנעו מלהעניק לה את המקום השני והמכובד ואת הפרס הכספי על סך 500 שקלים. מייד לאחר הזכייה הצהירה וויס שתתרום את הפרס ל"ליסאן" עמותה פלסטינית העוסקת בקידום נשים פלסטיניות ושילובם בשוק העבודה הישראלי. כלומר האנטי-תזה של ארגון להב"ה.
 
באתר הרשמי של ארגון להב"ה לא התרגשו יותר מידי והתייחסו להטרלה: "את הסיפור הזה שלחה אלינו, נועה וייס, היא כנראה לא באמת מאמינה במניעה של התבוללות, אבל היא רצתה ל"הטריל" אותנו את ארגון להב"ה, היא כתבה סיפור שבו היא צוחקת כביכול על מגזר שלם, ומקצינה את ההתבוללות. מתוך שלא ל'שמה' יצא לה ל'שמה' אכן הסיפור הזה ראוי גם להשתתף בתחרות של להבה למרות ההטרלה…"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה