תקשורת ומדיה

כתב הארץ נגד גדעון לוי: "חי בעולם מעוות"

ג'וש בריינר הקדיש טור שלם לקולגה הוותיק שכינה את 6 המחבלים שברחו מכלא גלבוע 'לוחמי חופש', כשכתב בטורו: " צהלותיו למשמע דבר הבריחה מעציבות, מתי חצה לוי את הקו שבין ביקורת חריפה וצולבת על הכיבוש, על שליטה בעם אחר, על טעויות מזעזעות של חיילים או אלימות בלתי נסלחת, לבין שיר הלל עקיף לרוצחים?"
מערכת ice |  6
גוש בריינר וגדעון לוי (צילום טוויטר ותומר נויברג פלאש90)
לא מעט ביקורות חטף עיתונאי 'הארץ' גדעון לוי מכל קצוות הקשת הפוליטית ובעיתונות על כך שכינה את ששת המחבלים שברחו מכלא גלבוע 'לוחמי חופש'. מסתבר שאפילו במערכת העיתון בו הוא כותב יש מי שממש לא מסכים עם הקביעה הזו של העיתונאי הוותיק. ג'וש בריינר הקדיש בטורו קטע שלם על מי הם המחבלים שברחו ומדוע אין הם לוחמי חופש ומדוע אסור בכלל לכנות אותם כך.
בריינר כתב בטורו: "מה היסוד הנפשי שמביא אדם — ישראלי, בריטי, מצרי או נורווגי — להלל רוצח שכזה? לשמוח על יציאתו לחופשי? מתי חצה לוי את הקו שבין ביקורת חריפה וצולבת על הכיבוש, על שליטה בעם אחר, על טעויות מזעזעות של חיילים או אלימות בלתי נסלחת, לבין שיר הלל עקיף לרוצחים? בדבריו של לוי אין ביקורת על מדינת ישראל או קידום רעיון מורכב כלשהו".
 
"צהלותיו למשמע דבר הבריחה מעציבות, דווקא כמי שבמשך שנים מקדש ערכים חשובים כמו זכויות אדם ומיעוטים, וכעת מכבה אותם כיבוי צופים, באיזה עולם מעוות חי לוי, שבו רצח אזרחים באוטובוס הוא מאבק ראוי מוצדק, או אפילו כזה שאפשר לגלות כלפיו הבנה?".
"אלה האנשים שלוי רואה בהם "לוחמי חופש". רוצחי אבות, אחים, נערים. משלחי מחבלים מתאבדים כדי שיהרגו כמה שיותר ישראלים חפים מפשע. לא לובשי מדים, לא במבצעים צבאיים ולא בחילופי אש. סטודנטית בדרכה הביתה, אב שרוכש צעצוע לבנו, אדם המסיע את עובדיו, שוטר המבקש למנוע ממחבל מתאבד להתפוצץ בין המון. לא רק שניתן להטיל ספק בצדקת פעולותיהם, אלא שחובה מוסרית לעשות כן, ולא משנה אם אתה שמאלני או ימני. אין בפעולות הרצחניות הללו לא לחימה ולא שום דבר הקשור לחופש, אלא רק צימאון לדם".
"אכן, יש לדון בתנאי מאסרם, בזכויותיהם מאחורי הסורגים, וכך עושה "הארץ" בצורה שאין שנייה לה בעיתונות הישראלית, וגם סופג על כך ביקורת. אך הנמלטים הללו אינם זכאים ולו לתקווה קלושה של חופש. אין כל מקום ל"הבנה ולהערכה" על אומץ לבם, לא על מעשיהם שנעשו מתוך קנאות דתית פנאטית ואלימה. הם ראויים להינמק באחרון תאי הכלא עד ליומם האחרון, ולא לעידוד מהיציע".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    מה עם ?
    קטו הזקן 10/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה עם ההתנחלויות ? מתי מוחקים אותם מעל פני האדמה ? אין זמן לחכות להאג . Hitnachluiot delenda est !
    סגור
  • 5.
    גדעון לוי פתאט בעיני האויב הבז לו
    תוהה לנוכח הצביעות ש 10/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חנופה מעולם לא היתה מומלצת ודאי לא בעיני צמאי דם סולדיי יהודים באשר הם שמאלנים הזויים שלא מובנים אפילו לאויב האכזר.
    סגור
  • 4.
    גדעון לוי כותב נגדינו כי זו הקריירה שלו, נגדינו בראיונו (ל"ת)
    גולי 10/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    ג'וש תותח
    גלעד 09/2021/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ג'וש עיתונאי הגון שנמצא בעיתון ובמערכת הלא נכונה ,''הארץ'' זה עיתון שירד מהפסים ומייצג את האנטי ישראליות ואנטי יהודיות ,מעולם לא קראתי את העיתון למרות שיש גם כאלה שאפשר לסמפט כי הם לא הזויים וחולה פרסום כמו גדעון לוי ודומיו , ךאין עתיד לעיתון והוא יצחק כמו דבר ועל המשמר זה רק עניין של זמן
    סגור
  • 2.
    כותב עבור חבריו מחו״ל
    גדעון מזמן קריקטורה 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חבל שבמערכת העיתון מפחדים להעיר לו כי זה משפיע על איך שמסתכלים על העיתון. שמאלי בסדר, סהרורי, תתפטר
    סגור
  • 1.
    בריינר זכאי להערכה
    צורי 09/2021/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כתב עיתון הארץ שהוא לא איבד את שפיותו ונותר מאחרוני אם לא אחרון השפויים בעיתון הארץ. הארץ לא מפתיע היה ונותר הדר שטירמר בעיתונות הישראלית
    סגור