תקשורת ומדיה

צפו: האם באמת לא נותנים לשמחה רוטמן לדבר? תופתעו מהתשובה

עידית סילמן הוציאה את חבר הכנסת הדתי שמחה רוטמן מהוועדה כי לטענתה היא נתנה לו לדבר עשר דקות והוא רק מתלונן, חברי הכנסת צחקקו והאשימו אותו בתרגילים ופוזות, אבל מה קרה שם באמת?

מערכת ice |  5
שמחה רוטמן (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
חבר הכנסת מהציונות הדתית שמחה רוטמן, מרבה להתלונן שלא נותנים לו לדבר. גם בדיוני הועדה המסדרת מאתמול בדיון בהצעת חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, ניסה רוטמן לדבר, אולם לאחר כמה דקות יו"ר הועדה עידית סילמן אמרה כי כבר עשר דקות הוא מתלונן, באירוע שנגמר בהוצאתו מהוועידה לקול צחקוקם של חברי הכנסת על "המתלונן הסדרתי" שלא נותנים לו לדבר.
הפעם, החלטנו לבדוק: מרגע שנתנו את זכות הדיבור לשמחה רוטמן, במשך 7 דקות ו-50 שניות, לא הצליח חבר הכנסת להתחיל להגיד את מה שרצה להגיד על החוק. בנוסף להפרעות צדדיות של חברי הכנסת האחרים - גם עידית סילמן עצמה הייתה בין המפריעות הראשיות עם עקיצות הדדיות לחברי הכנסת מהאופוזיציה "דואגת שהאופוזיציה לא תפריע לעצמה". 
לאחר בקושי חצי דקה מרגע שהצליח לדבר רצוף, חזרו ההפרעות של חברי הכנסת, ויו"ר הוועדה סילמן אפילו הוסיפה שהוא לא יוכל לדבר בשקט. רוטמן עצמו כמובן לא שתק וגם הגיב להפרעות, אבל חמתו עלתה כשיו"ר הוועדה עצמה סילמן לא הייתה בקשב ונראתה מתייעצת עם היועצת המשפטית.
בסוף בסוף, לאחר 7 דקות הצליח רוטמן לדבר רצוף במשך חצי דקה, אבל לפי שעבר הרבה זמן איבדו חברי הכנסת סבלנות, יחד עם קריאות "נו נו" לעברו. רוטמן ביקש להבהיר שלמרות שעבר הרבה זמן ("שימי לב לשעון") וכי בפועל הוא לא דיבר כלל. סילמן עקצה: "יש רעש כי האופוזיציה עושה לך רעש", ורוטמן התעקש שסילמן תשתלט על הוועידה ותיתן לו לדבר בשקט בלי הפרעות.
מה קרה בסוף? לאחר 7 דקות ו-50 שניות סילמן החליטה לעצור את רוטמן: "נתתי לך לדבר ואתה לא מדבר, רק מתלונן. בחיים לא איתי חבר כנסת שאני נותנת לו לדבר ואתה עשר דקות רק יושב ומתלונן. למה אתה לא מדבר? בזה סיימנו. שמחה רוטמן, תודה רבה".
מה האמת? במשך 7 דקות דיבר רוטמן דקה וחצי לא רציפה עם הפרעות מרובות מחברי הכנסת, ומעידית סילמן עצמה, דבר שגרם לשאר חברי הכנסת אף לגחך נגדו ולצחקק "הנה כולנו מקשיבים, אתה עושה את זה בכוונה" - למרות שבפועל הוא לא דיבר באמת. רוטמן ביקש שתראה את הווידאו ולראות שהוא לא דיבר בכלל.

למרות מחאותיו, הצודקות, עידית סילמן אמרה לו לצחקוקם של שאר חברי הכנסת: "תנשום", והוסיפה: "אתה עושה את זה בכוונה", ואף קראה אותו לסדר ולאחר צעקותיו אמרה: "אתה לא מכבד את עצמך, נתתי לך זמן לדבר".
רוטמן זעם: "אם תמצאי שדיברתי 20 שניות מה שאת רוצה", אמר ברגע שהוציאו אותו בכוח מהוועדה, וסילמן הוסיפה: "נתתי לך זמן לדבר". האמת? הפוכה לגמרי.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הוועדות מוסרטות והרודנות כלפי חברי האופוזיציה זועקת. (ל"ת)
    תשובות לא השמצות 06/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    הוועדות מוסרטות והרודנות כלפי חברי האופוזיציה זועקת. (ל"ת)
    תשובות לא השמצות 06/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    שיתוף הפעולה בין שנאת הרל"ב לתאוות השוחד של ימינה ועבאס (ל"ת)
    דתי לאומי מפוחד 06/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    המדובר בשרמוטה !
    הציוני 06/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט כלבה מסריחה שחצתה את הגבול התחילה להתנהג כמו אשת מר"צ
    סגור
  • 1.
    הכל בתכנון.
    רוני 06/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מערכות הרס הן לא ב"שלוף" הן בתכנון, להפריע, לצחקק, לעצור דיבור, עבר הזמן... ועוד. הן טכניקות בדרך לשקט תעשייתי שהנוכלים מעוניינים בו. בהדרכה נאמר להם: בהתחלה תנו להם לפרוק ולדבר... אט אט... אל תתנו לדברים להישמע ברצף... הנמיכו וצחקקו... הסוף הדומם בוא יבוא.
    סגור