תקשורת ומדיה

עימות סוער בין גנץ לסער על רקע הקמת ועדת החקירה לפרשת הצוללות

שר הביטחון טען כי יעלה לממשלה את ההצעה להקמת ועדת החקירה אולם בלשכת שר המשפטים טוענים כי וועדות חקירה הן באחריותו ולא התקבלה שום טיוטת הצעה להקמת ועדה חקירה ממלכתית בעניין
מערכת ice |  1
בני גנץ וגדעון סער (צילום יונתן סינדל אוליבייה פיטוסי פלאש 90)
עימות חדש שקט ולא רשמי בממשלת בנט-לפיד? לפני זמן קצר נרשמו חילופי דברים בין לשכות שר הביטחון ושר המשפטים בנוגע להקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות אותה מנסה לקדם גנץ.
על פי דיווחים שונים גנץ טען כי העביר העברתי טיוטת הצעה להקמת ועדת חקירה לעניין הצוללות למשרד המשפטים אולם בלשכתו של סער טוענים כי הדבר לא נכון. על פי הדיווחים בלשכת שר המשפטים אומרים כי לא התקבלה, לא אתמול ולא היום, טיוטת הצעה להקמת ועדה חקירה ממלכתית לעניין הצוללות.
בלשכת סער הדגישו בנוסף מספר תקנות שמראים כי וועדות החקירה נמצאות באחריותו של שר המשפטים וכי לפני הגשת הצעה לוועדת חקירה נדרשת הסכמתו של סער. "סעיף 4 (ו) לתקנון עבודת הממשלה", אומרים בלשכת סער, "קובע כי לא תוגש ע״י שר הצעת החלטה לממשלה הנמצאת בסמכות שר אחר, ללא עמדת השר האחר אומרים בלשכת שר המשפטים בכדי להדגיש כי סער לא נתן את הסכמתו עדיין להקמת ועדת החקירה הזו." 
בלשכת סער המשיכו בביקורת וטענו: "עוד במוצ״ש - לאחר שלשכת שר הבטחון פרסמה הודעה לתקשורת בנושא - הודע לה מלשכת היועמ״ש כי יש להעביר כל פניה בנושא דרך שר המשפטים. ההתנהלות לפיה ממהרים להוציא לתקשורת הודעות על הצעות מחליטים, לפני קיום דיון, תיאום ועבודת מטה אינה מקצועית ואינה מקובלת. הקמת ועדת חקירה ממלכתית הוא נושא כבד משקל. החפזון והעדר דיון מסודר עוד בטרם מונתה ועדת החקירה הממלכתית הקודמת עליה הוחלט רק ביום א׳ השבוע אינם מקובלים. שר המשפטים מתכוון לשמור על נוהלי עבודה מתוקנים."
התגובות לעימות גורמות לסערה קטנה בין כתבי החדשות. מורן אזולאי מ-Ynet צייצה כי מדבור בטעות של גנץ: "בעניין ועדת החקירה בנושא הצוללות: למה שר הביטחון גנץ לא מרים טלפון לשר המשפטים סער וסוגר איתו את מה שצריך? למה הוא עושה הכל באמצעות הודעות לתקשורת? גורם לי קצת לפקפק ברצונות האמיתיים של גנץ." לאחר מכן אף הוסיפה כי לדעתה גנץ קיבל ייעוץ רע מאוד בעניין הזה
 
מיכאל האוזר טוב טוען "הכעס על גנץ הוא לא רק של סער - אצל כל השותפות הקואליציוניות מתלוננים שגנץ מוציא הודעות לעיתונות על מהלכים שבכלל לא תואמו. גם וועדת החקירה בעניין הצוללות, גם פרסום פרוטוקולים מקבינט הקורונה בממשלת נתניהו."
כזכור רק אתמול הודיע שר המשפטים על מינוי הקבוע של עו"ד עמית אייסמן לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה וגנץ בירך את סער על כך: "מחזק את ידיו של שר המשפטים גדעון סער על השלמת מינויו של עו״ד עמית אייסמן לתפקיד פרקליט המדינה ומברך את עמית בהצלחה גדולה במילוי תפקידו החשוב. חלק מהותי משמירה על הדמוקרטיה היא בהקפדה על מינויים עצמאיים לעמדות המפתח ומניעת פגיעה בשלטון החוק."
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גנץ השוונץ לא משתנה (ל"ת)
    יורי 06/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור