תקשורת ומדיה

סיון רהב מאיר בריאיון בלעדי: "לא מעלה סטורי של חביתה שרופה"

אחרי שפרסמה את נתוני החשיפה הגבוהים בעמודי הפייסבוק והאינסטגרם שלה, סיון רהב מאיר מספרת בראיון ל-ice על ההצלחה הגדולה ברשתות החברתיות גם בלי להיות "אינסטגרמית"

שירה יום טוב |  3
סיון רהב מאיר
אשת התקשורת סיון רהב מאיר בראיון בלעדי ל-ice על החודש האחרון בו הגיעה לשיא חשיפה ברשתות החברתיות. היא מספרת על ההצלחה של עמודי הסושיאל שלה, על מאבק עולמות התוכן המסורתיים מול החדשים, ואיך עמוד האינסטגרם שלה מצליח בלי להיות אינסטגרמי.
מדובר בנתונים יוצאי דופן או ביטוי שלמגמה בעמודים שלך שהחלטת לפרסם עכשיו?
"זו אכן מגמה בתקופה האחרונה. פעם הייתי מייצרת תכנים, היום אני בעיקר עורכת ומסננת מאות הצעות שנשלחות אליי ביום, ובוחרת מה להעלות ואיך להעלות. החומרים הכי טובים מגיעים מהציבור, לא ממני. אתן כמה דוגמאות – הסרטון לזכר סהומי סנדוש, העובדת הזרה ההודית שנהרגה מרקטה באשקלון. הוא הגיע ליותר ממיליון איש, רבים מהם הודים, ושותף בהמון חשבונות הודיים".
"זו הפעם הראשונה שהיו לי הודים שאינם בוטים, ממש מרגש... היו תכנים מיוחדים מחייו של עמית בירן, שנהרג באסון הרכבל, היו חומרים רבים על שגרת החיים בעוטף עזה, על השתלות איברים יוצאות דופן החודש, גם בין יהודים לערבים, תכנים ששלחו לי צוותים רפואיים תוך כדי עבודה, הרבה עיסוק במשפחה ובהורות בתקופה המאתגרת הזו וקטעים שנכתבו בממ"דים בדרום, וכמובן – פרשת השבוע. זה הדופק של העמודים שלי ברשתות. קטע קצר שעולה כל בוקר על הפרשה, אנשים כבר יודעים מתי ואיפה".
לאור החשיפה הגדולה שהצגת – מה לדעתך מנצח בסוף: הדיגיטל והרשתות או הטלוויזיה?
"בנקודת הזמן הזו, כשרגל אחת של הציבור נמצאת בתקשורת הישנה ורגל אחת בתקשורת החדשה, מה שמנצח כרגע זה רגע ששודר בטלוויזיה, אבל נחתך ועולה ברשתות החברתיות. אנשים הרי לא רואים 24 שעות רצוף. צריך לבודד להם את האייטם ולהגיש אותו מסודר, חתוך, ברור. הם אומרים 'ראיתי בטלוויזיה' אבל לא שמים לב שהם ראו בווטסאפ. אני שמחה על כמה ראיונות בלעדיים שערכתי בחברת החדשות, אבל אחר כך אני מנגישה אותם בדיגיטל בצורה אחרת. לדוגמה, עשיתי ראיון ארוך עם נדיה כהן, שאחר כך חותכים ממנו כמה סיפורים ו'מפזרים' אותם".
מגישת החדשות מוסיפה בעניין הזה ואומרת, "יש עוד דבר שמנצח – רווחה דיגיטלית. זה מושג שאני עוסקת בו הרבה, ומתכננת לעסוק יותר. לתת לאנשים תחושת סדר בבלגן, לא להטריף אותם עוד יותר בתוך כל הרעש. הפוסטים שלי עולים בשעות קבועות, בסגנון קבוע, ועוסקים הרבה באיזון בעידן הרשתות. אפשר גם לעשות מנוי בווטסאפ, יש לנו ברוך השם מאות קבוצות ווטסאפ שבהן התכנים נשלחים, בהרבה שפות. הרבה אנשים מעדיפים לקבל תכנים ככה, ישירות לסלולרי, לא בתוך כל הפיד. ושוב – בשעות קבועות, סביב נושאים קבועים, ואגב, כמעט בלי תוכן אישי".
 
"רגע ששודר בטלוויזיה והופץ ברשתות החברתיות מנצח"
חשבון האינסטגרם שלך הוא מאוד לא "אינסטגרמי".
"נכון. אני בדיוק שותה קפה באולפן נווה אילן, ואכן לא העליתי סטורי כזה אף פעם... זו באמת ההזדמנות להודות לכל מי שמפעיל לי את כל הדפים. זה צוות עובדים מסור ומוכשר, שבלעדיו הייתי תולה דברים על הקיר בסלון וזהו".
"כשהדסה סאסי פתחה את דף האינסטגרם שלי והתחילה לנהל אותו, אמרתי לה שלא אתן לה תמונות משפחתיות ולא חביתה שנשרפה לי הבוקר במטבח. היא אכן יצרה חשבון אחר לגמרי, והתגובה המרכזית של אנשים היא שכיף להם שיש גם תוכן כזה באינסטגרם. בסוף רוב התוכן הוא סביב התורה, ההיסטוריה המשותפת שלנו".
רהב מאיר רואה ברשתות החברתיות פלטפורמה שמחזירה אותנו דווקא אל המקורות, "מתברר שאנשים רוצים את רש"י והרמב"ם לא רק על מדף הספרים, אלא גם בפיד. זו ההפתעה הגדולה שלי בשנים האחרונות – עם הספר לא מוותר על היותו עם הספר גם כשהספר כמעט נעלם, והאתגר הוא להעביר את האוצר הזה לדיגיטל באופן נגיש. למישהו יש רעיון טוב על פרשת בהעלותך?".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    סיון
    יעל 05/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבה כמוך קולעת מדויקת את מהממת עוקבת ונהנת תמשיכי ככה
    סגור
  • 2.
    זוכר אותה כנערה מבריקה, פורצת דרך, יהלום נדיר
    צבי 05/2021/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ואז היא פגשה את הדת ושרפה על ההבלים האלה את החיים. חבל. יכלה לעשות דברים גדולים ולהגיע הכי רחוק שאפשר. איך אמר מי שאמר? "אופיום להמונים".
    סגור
  • 1.
    כתבה מעולה, רואים שהושקעה מחשבה
    מעריץ נלהב 05/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוקב כבר זמן מה אחרי הכתבת הצעירה שירה יום טוב ומכתבה לכתבה אני רואה תוכן מעולה, מוקע ויוצא דופן בציפייה לכתבה הבאה
    סגור