תקשורת ומדיה
בהפקה ייחודית של כאן: סרט מציאות מדומה יוקרן בפסטיבל טרייבקה
הסרט, שהפקתו באמצעות טכנולוגיה מיוחד שמופק בטכנולוגיה חדשנית שיוצר מציאות מדומה ב-360 מעלות יופי בפסטיבל טרייבקה היוקרתי עוד לפני שיעלה לשידור בארץ
הסרט ״סינדרום פיינגולד״ שיעלה בכאן דיגיטל ביוני הקרוב, יופיע בהקרנת בכורה בפסטיבל טרייבקה היוקרתי. ״סינדרום פיינגולד״ הוא סרט מציאות-מדומה °360 אינטראקטיבי, החוזר לרגע התהפכות סירתה של יסמין פיינגולד, אלופת ישראל בחתירה בנחל הירקון בשנת 2009. עוד בטרם עלייתו בכאן דיגיטל ב-10 ביוני 2021, יוצג ויתחרה הסרט בפסטיבל טרייבקה בתחילת חודש יוני הקרוב.
בסרט, שיצרו נמרוד שפירא ורועי לב, יככבו צחי הלוי, אורלי זילברשץ, מיכאל מושונוב, קייס נאשף, יפתח קליין ונלי תגר. יסמין פיינגולד עצמה מקריינת את הפתיח של הסרט, שבו משתתף גם אבי טויבין שהציל את יסמין מטביעה.
פסטיבל טרייבקה, שהוקם על ידי רוברט דה נירו, הוא אחד הפסטיבלים היוקרתיים בעולם לקולנוע והוא יחגוג השנה 20 שנים מאז היווסדו. הפסטיבל חרט על דגלו לקדם את אמנות הסיפור בפלטפורמות חדשניות, לרבות מציאות מדומה(Tribeca Immerse).
הסרט ״סינדרום פיינגולד״ משחזר אירוע משנת 2009, שבמסגרתו התהפכה יסמין פיינגולד, אלופת ישראל בחתירה, עם סירתה בנחל הירקון ושהתה מתחת למים כ-4.5 דקות. הסרט אינו מוצג מנקודת מבטה של יסמין, אלא מזו של האנשים שצפו מן הצד, וראו את סירת ה׳סקיף׳ ההפוכה, אך נותרו עומדים על הגדה. הסרט מאפשר הצצה להרהוריהם ולאישיותם של אותם אנשים באותן דקות קריטיות. בדקה החמישית, אבי טויבין, עובר אורח בן 62, היה היחיד שקפץ למים והציל את חייה של יסמין. 12 שנים עברו מטביעתה של יסמין (4.5.2009), אך הסרט רלוונטי מתמיד ומציף שאלות לגבי אחריות חברתית וערבות הדדית.
צילום: תאגיד השידור כאן
הסרט הופק בשיתוף ובתמיכת חטיבת הדיגיטל של כאן - תאגיד השידור הישראלי, קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, קרן מקור לסרטי קולנוע וטלוויזיה, מועצת הפיס לתרבות ולאמנות, ובסיוע המועצה הישראלית לקולנוע. הפרויקט הוא קופרודוקציה ישראלית עם הסטודיו הקנדי KNGFU והסטודיו הגרמני ANOTHERWORLD, וקרנות הקולנוע CMF ו-MBB.
נמרוד שפירא (במאי הסרט) ורועי לב (מפיק): "השתמשנו בטכנולוגיה החדשנית של מציאות מדומה כדי לספר סיפור ב-360 מעלות. הצופים בסרט הם משתתפים אקטיביים הבוחרים לאן להסתכל ובאיזה סיפור להתמקד. עניין אותנו הדיסוננס שבין סרט הדורש מהצופים להיות אקטיביים במהלך הצפייה, ובין המקרה עצמו בו האנשים עמדו מנגד בפסיביות. לצורך הסרט, יצרנו את פארק הירקון כולו בתלת ממד, מהספסלים החומים ופחי הזבל המרובעים, ועד לציפורים ולסוגי העצים.
"את השחקנים צילמנו בעזרת טכנולוגיית צילום ווליומטרי, המאפשרת להפוך את השחקנים להולוגרמות תלת ממדיות. ההפקה ארכה כשלוש שנים והטכנולוגיה, שעוד הייתה ניסיונית כשהתחלנו את הפרויקט, כבר נמצאת כיום בשימוש באולפני הסרטים המובילים בעולם״.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה