תקשורת ומדיה

ה-BBC בצעד מקומם: שיבחו את האימאם שתמך בטבח ה-7 באוקטובר

האנטישמיות מתגברת: מתחילת המלחמה ערוץ ה-BBC הבריטי, רשם כמה תקריות אנטישמיות, כאשר על רובן הוא גם התנהל, אך כעת נדמה שהוא חצה את הקו האדום לאחר שנתן במה לאימאם הקיצוני שתמך בטבח ה-7 באוקטובר ואף כינה אותי "המרואיין המכובד"
מערכת ice |  1
רשת BBC (צילום ויקיפדיה, freepik)
מתחילת המלחמה ערוץ ה-BBC הבריטי, עורר מספר סערות בשל תמיכתו הבלתי מוצהרת בחמאס על פני ישראל. כעת, ברחבי הרשת דווח על סערה חדשה שנוצרה סביב הערוץ  זאת לאחר שהיית'ם אל-חדאד, מנחה טלוויזיה בריטי-מוסלמי וחוקר אסלאם ממוצא פלשתיני, השמיע אמירות מסיתות בראיון שהעניק לאחרונה לרדיו ה-BBC בלונדון.
הופעתו של אל-חדאד ב-BBC פורסמה לראשונה ב"טלגרף" הבריטי והאיש בעל היסטוריה ענפה של אמירות מסיתות וגזענויות בעיקר כלפי היהודים. במהלך השבת השבת השחורה כשבאותה העת מחבלי החמאס מבצעים טבח נתעב באזרחים תמימים, אל חדאד פרסם פוסט תמיכה בפלסטינים בחשבון הפייסבוק שלו בו כתב: "אללה, תמוך באנשי האמת בעזה, אל-קודס ופלשתין - הם הצליחו לבלבל את חישובי האויב בטקטיקה חדשה. העניק להם ניצחון ועזור להם נגד המדכאים במאבקם לצדק ואמת. הכיבוש הוכיח שהוא חלש יותר מקורי עכביש", וסיים בתפילה לניצחון ולמעשה לאובדן ישראל: אללה יעניק ניצחון לאלה שמעניקים לו ניצחון".
ה-BBC הגדיר את אל-חדאד לא פעם כדמות מפייסת ואין ספק שהצהרה הזו, שמהווה הצהרה מפורשת בתמיכה ברצח שנעשה בשבע באוקטובר מנוגדת לתיאור שדבק בו בערןץ.
בריאיון האחרון שלו, הוא בחר להתמקד במהומות האחרונות שהתרחשו ברחבי בריטניה והוא אף הרבה לתקוף את אמצעי התקשורת והפוליטיקאים שלטענתו הפכו את הקהילה המוסלמית באנגליה לשעיר לעזאזל.
לפני מספר ימים, זמן קצר לאחר שהחלו מהומות בבריטניה, אמר אל-חדאד למאמיניו במרכז האיסלאמי של גריניץ' בדרום לונדון, כי מדובר ב:"פורעים בעלי אג'נדה ציונית. לחלקם יש אג'נדה ואצל חלקם אולי האג'נדה הזו קשורה לציונות בכללותה. כן, אנחנו יודעים את זה. ואנחנו יודעים שחלק מהם אולי ירצו להסיט את תשומת הלב של הממשלה מגינוי מה שעושה מדינת ישראל הציונית. הממשלה רוצה להפסיק את חימוש ישראל, אז הם רוצים להסיט את תשומת הלב של הממשלה".
עברו הבעייתי של האימאם ממשיך להעיב על הופעותיו הציבוריות. במקביל להערות הפסולות שלו על אירועי ה-7 באוקטובר הם עורר סערה בשל דעותיו בנושאים חברתיים כמו היחס לקהילה הגאה, מילת נשים והוא אף כינה את היהודים כ-"צאצאי קופים וחזירים". כל זה הביא לביקורת גדולה נגדו ואף לביטול הרצאותיו באוניברסיטאות ומוסדות שונים ברחבי בריטניה.
אחד ממתנגדיו הגדולים הוא חבר הפרלמנט ניק טימותי שלאחר הריאיון צייץ בחשבון שלו ב-X (טוויטר לשעבר) : "מדוע ה-BBC מציג את הייתם אל-חדאד כ'אימאם המכובד מאוד'? מדוע הוא נותן לו במה בכלל?".
 
מטעם דובר ה-BBC נמסר: "הזמנו את היית'ם אל-חדאד לתוכנית כדי לשוחח על פיוס. היינו צריכים להיות ברורים יותר לגבי הדעות שהוא הביע בעבר ולהתמודד איתן בצורה נוקבת יותר. עם זאת, אנו מחויבים להקשיב למגוון רחב של תורמים ומומחים כדי להציע מגוון דעות וזוויות על סוגיות מורכבות אלה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קריין כדור-רגל באנגליה, פוטר!
    יהודית אשכנזי 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קראתי את הכתבה על האנגלי שונא היהודים.
    סגור