תקשורת ומדיה

מהפכה בשידורי הטלוויזיה בישראל: מה צפוי לקרות לערוצים הפופולריים?

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את ההצעה שתחליף את פלטפורמת עידן פלוס באפליקציה מתקדמת, ובה יכללו כל הערוצים הזעירים (9, 14 והלא טיוי). התנאי לכך שהדבר יקרה: סגירת המרבב הראשון על ידי הרשות השניה. וגם: מדוע הערוצים המסחריים מתנגדים למהלך?
מערכת ice |  6
ערוצי טלוויזיה – אילוסטרציה (צילום shutterstock)
היום (רביעי), ועדת הכלכלה של הכנסת בראשותה של ח"כ דוד ביטן אישרה היום בקריאה ראשונה את הצעת החוק שצפויה להגביר את התחרות בשוק השידורים, כפי שהציע ח"כ אריאל קלנר. אז מה המהלך שצפוי להתרחש, ואיך יושפעו הערוצים הזעירים (14, 9 והלא טי.וי) בישראל?
יו"ר ביטן הציג את עמדתו ואמר כי הערוצים הזעירים יחויבו לעלות לפלטפורמת עידן פלוס, ואף ביקש לקבוע כי הם יהיו פטורים מדמי הפצצה בתנאי שהרשות השנייה תסגור את המרבב הראשון (מתוך שלושה) של עידן פלוס לסוף השנה הנוכחית. "אם המרבב הראשון לא ייסגר, אז כולם יהיו בבעיה", אמר ביטן. בהמשך, מנכ"לית הרשות השניה מישל קרמרן טענה כי היא ערוכה לסגור את המרבב, וכי היא תתמוך בכל מהלך שיוביל להתייעלות וחיסכון לציבור (לדבריה: חיסכון של כ-8 מיליון שקל בשנה).
יו"ר ביטן, אשר תומך בסגירת עידן פלוס והחלפתו באפליקציה, קרא לנציגי הערוצים המסחריים והתאגיד לעזור במימון הסגירה, ואף תקף אותם על חוסר הנכונות מצידם לקחת חלק במהלך ש"יחסוך לכולם כסף בעתיד". עוד אמר: "כולם צריכים להתגייס ולמצוא פשרה לכך תוך שבוע". היועצת המשפטית של תאגיד השידור הציבורי, עו"ד מרסיה צוגמן, טענה כי יש להתחייב לסגור את כל מערך עידן פלוס ולא רק את המרבב הראשון. יו"ר ביטן השיב כי קודם כל צריך להתחיל בראשון בשביל להתקדם לבא אחריו.
נציגת קשת ורשת, עו"ד נגה רובינשטיין, הזהירה ממצב שבו הערוצים המסחריים הגדולים, המממנים בדמי הרישיון את הרשות השנייה, יממנו בסוף גם את הסגירה. "אנחנו היחידים שמממנים את הרשות השנייה", אמרה. עוד הוסיפה כי קשת ורשת משלמים מדי שנה כ-1.6 מיליון שקל עבור מימון הרשת, ואמרה: "מבקשים מאתנו גם לממן את הרשות השנייה וגם את סגירת עידן פלוס, והחיסכון יגיע לתאגיד".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    ביזיון
    שרון 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    122 0
    זו תהייה טעות מה עם כל משקי הבית שאין להם אינטרנט כולל המבוגרים איך יפעילו את האפליקציה זו אומרת שביתן השמן דואג שכולם יקנו טלויזיות חכמות וישתחברו לספקי אינטרנט עלוב נפש דביל איך זה יחסוך ??
    סגור
  • 5.
    עוד צעד עצוב
    דני רן 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    28 0
    מה יעשו אנשים ללא אינטרנט ולא כסף לאינטרנט? תם עידן (פלוס) רק העשירים יוכלו לראות טלוויזיה
    סגור
  • 4.
    נא לא לסגור את עידן פלוס
    צופה בעידן פלוס 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    500 1
    נא לא לסגור את עידן פלוס . יש להוסיף ערוצים חדשים
    סגור
  • 3.
    אפליקציה לא הפיתרון
    אילן 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    735 3
    עידן פלוס הקיים לא מצריך חיבור לאינטרנט , לא מחייב טלוויזיה חכמה ולא מצריך תשלום דמי מנוי . האפליקציה תקשה על המון אנשים מבוגרים היום מחברים אנטנה עדיף לסגור מרבב ולשפר קליטה
    סגור
  • 2.
    מה זה מרבב?
    רפאל 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למה לא לכתוב פעם אחת בסוגריים מה זה מרבב?
    סגור
  • 1.
    14 ערוץ "זעיר" וואלה?
    ריקי 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 13
    כשהוא עובר פעמים רבות את 13 והביס מזמן את 11? הייתם מתים ש14 יהיה "זעיר"
    סגור