תקשורת ומדיה

מגיש כאן 11 נפרד בכאב: "נוח בשלום, אהבתי אותך"

מגיש כאן 11, העיתונאי עקיבא נוביק, נפרד מסבו, הרב נייט וייס ז"ל, שהלך לעולמו בגיל 99, כארבעה חודשים בלבד אחרי שסבתו, לאה וייס ז"ל הלכה גם היא לעולמה: "עד יומה האחרון אחז בידה של סבתא, 75 שנות נישואים מאושרות. הלילה הצטרף אליה"
מערכת ice | 
עקיבא נוביק (צילום תאגיד השידור)
מגיש כאן 11, העיתונאי עקיבא נוביק, העלה היום (חמישי) ציוץ בחשבון הטוויטר שלו, בו הוא חשף את האבל המשפחתי שלו, אחרי שסבו, הרב נייט וייס ז"ל, הלך לעולמו בגיל 99, כארבעה חודשים בלבד אחרי שסבתו, לאה וייס, הלכה לעולמה.
בציוץ שהעלה נוביק הוא צירף שתי תמונות שלו עם סבו ז"ל וכתב: "קברנו עכשיו את סבא שלי, הרב נייט וייס, שעצם את עיניו בגיל 99 וחצי. הוא נולד בקנדה, כיהן ברבנות בשיקגו, למד ולימד תורה, והגשים את חלום חייו לעלות לירושלים והתפלל מדי בוקר בכותל. עד יומה האחרון אחז בידה של סבתא, 75 שנות נישואים מאושרות. הלילה הצטרף אליה. נוח בשלום סבא, אהבתי אותך".
 
כזכור, רק לאחרונה נפרד נוביק כאמור מסבתו, עם ציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו בו הוא כתב: ""בלילה קברנו את סבתא שלי, לאה וייס.  ‏סבתא נולדה בין שתי מלחמות העולם להורים שברחו מפוגרומים אל העולם החדש באמריקה, אבל רק כתחנה בדרך לארץ ישראל. כעבור 95 שנות חיים נהדרים סבתא נקברה בעמק האלה כישראלית גאה".
"‏סבתא שלי היתה אישה יפהפיה, בכל גיל שהגיעה אליו, אבל בעיקר אישה עם תועפות סטייל והדר. הופעה מוקפדת. רק גרביים בבית. מוזיקה קלאסית. ריפוד אסלה. ובעיקר הדר פנימי. כשסיימה תיכון, כבר היו לה כמה וכמה מחזרים. היא צירפה לדייטים את אחותה החולה, כדי שתחווה איתה חיים, וכדי לראות מי באמת אדם טוב. נייט וייס מקנדה היה הג׳נטלמן הזה, ובחודש אלול 1948 הם התחתנו". 
‏סבתא מעולם לא סלחה לרוזוולט על הפקרת יהודי הסנט לואיס. לא סבלה את אובמה. לא האמינה לקלינטון (שניהם). היא דיברה אנגלית עד יומה האחרון, אבל התרגשה לדמעות כשנכדיה באו לשיר איתה שירי ארץ ישראל. היא עודדה את ילדיה לעלות ארצה, וכשיצאה לפנסיה בשנות התשעים מכרה את הבית בשיקגו והצטרפה אליהם, לבית שקנתה בירושלים כבר אחרי מלחמת ששת הימים. סבתא עמדה בראש שבט של כמעט מאה צאצאים, ולאחרונה זכתה לראות דור חמישי".

"הרבנית לאה וייס היתה אישה חרדית ציונית משכילה. ישבה בגאווה בקדמת האוטובוס, תמכה בגאווה בלומדי תורה, ובכתה מגאווה כשהנינה הבכורה באה אליה עם חצאית צבאית. ״The holy Israeli army״ היא הכריזה, ותלתה על המקרר עוד ועוד תמונות של נינים במדים". 

"סבתא זכתה בעיקר לאהבה נדירה. סבא שלי, שלפני שבועיים ציין 99, הוא הגבר הכי מאוהב שפגשתם. מאז שנפגשו ועד הרגע האחרון החזיקו ידיים, במשך 75 שנות נישואים, ולא הפסיקו לדאוג זה לזו ולהתפעל זה מזו. שנזכה כולנו". יהי זכרם ברוך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה