בארץ

השר כ"ץ בפדיחה מול נשיא ארגנטינה? וגם: המחווה המרגשת לישראל

נשיא ארגנטינה הודיע כי יעביר את שגרירות המדינה לירושלים, ובכך יכיר בה כבירת ישראל. השר כ"ץ פגש אותו עם נחיתתו, וסיים את הנאום עם המשפט: "תחי החירות, לעזאזל". מה שהיה נשמע מוזר בעיני רבים, התברר כמשפט שהנשיא נוהג לסכם איתו את נאומיו
מערכת ice | 
ישראל כץ (צילום אתר הכנסת)
נשיא ארגנטינה, חאבייר מיילי, ידוע בזכות אהבתו הרבה למדינת ישראל וכן בתמיכתו הבלתי מסויגת בה מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל. היום (שלישי) הוא נחת לביקור רשמי בארץ, ואף יצא בבשורה מרגשת בה הודיעה כי יעביר את שגרירות ארגנטינה לירושלים. שר החוץ קיבל אותו עם נחיתתו בנתב"ג בדרך מעניינת במיוחד.
השר ישראל כ"ץ אמר לנשיא: "אתה אדם ערכי שמחויב רק לאמת ולא פלא שבחרת להגיע מיד לישראל ולתמוך בנו במאבק הצודק להגנתו של העם היהודי. מודה לך על ההכרה בירושלים כבירת ישראל ועל העברת השגרירות לירושלים". עד כאן, הכל הגיוני. העניין הוא שבהמשך הוא אמר את המשפט: "Viva La Libertad Caraj", ובתרגום לעברית: "תחי החירות, לעזאזל".
מטעמו של השר הוסבר כי הנשיא הארגנטינאי נוהג לסיים את נאומיו באמירה הזו, ולכן השר כ"ץ בחר לסיים את נאומו באותה צורה - זו למעשה מחווה עבורו. כמו כן, גם ראש הממשלה נתניהו צפוי להיפגש מחר עם הנשיא מיילי ולדון עמו על המשך הידוק הקשרים בין המדינות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה